Quote:
Is een hoge LDL nu goed of slecht; slecht ivm. plaque, goed ivm. hoge bloedsuikerspiegel verlaagd.
Dat cholesterol slecht zou zijn is wat ongelukkig door mij benoemd.
VLDL wordt verhoogd door het lichaam waarschijnlijk als reactie op de ontstekingen in de bloedvaten. VLDL wordt verhoogd door waarschijnlijk geraffineerde suikers, overmatig alcohol gebruik, roken, stress, verhitting van meervoudige onverzadigde vetzuren, weinig bewegen of door een een tekort van mineralen en vitaminen, en spoorelementen. Of juist door teveel van 1 mineraal en een tekort van andere. Mineralen en vitamine Balans is dus belangrijk
Mineralen en vitaminerovers zijn o.a. roken, alcohol en geraffineerde suikers, oxidatie stress ( door overmatig sporten maar ook door verhitting meervoudig onverzadigde vetzuren ), en stress dus dat kan ook nog eens een negatieve tweeledige uitwerking op je lichaam hebben.
Volgens mij is de norm van vitamine d 75 nmol ( in het alternatieve ) maar sommige beweren weer 100 of zelfs meer. Waarschijnlijk zit je niet te laag met 84
Je magnesium gehalte is vergelijkbaar met die van mijn moeder, en daar hamer ik al een jaar op dat ze meer magnesium moet nemen. Waarschijnlijk heeft ze wel een tekort, maar ik weet niet wat de ideale waarde is van magnesium volgens het alternatieve.
Alleen bedenk wel dat als je veel calcium binnen krijgt, meestal is dat meer dan magnesium. Dat calcium magnesium verdrijft uit het lichaam, waardoor tekorten met magnesium snel aan de orde zullen zijn.
Voor HDL geldt hoe hoger hoe beter ( kokosolie, roomboter ( koeien die gras eten ) roken en alcohol verlagen je HDL
Voor VLDL ( als je dokter maar 1 ldl cholesterol meet weet je dus niet welke, want er zijn twee LDL's ) geldt hoe hoger, hoe waarschijnlijker ontstekingen in je lichaam actief zijn, en dan voornamelijk in je bloedvaten.
Ik dacht dat het zo ongeveer in mekaar steekt