Adhd/add

Quote:
www.niburu.eu/gezondheid/4865-waarom-franse-kinderen-bijna-geen-adhd-hebben

Franse wetenschappers volgen een ander pad om ADHD / ADD te behandelen en dat is het benadrukken van het gegeven dat voldoende opname of inname van magnesium het middel is om ADHD, ADD, epilepsie, autisme en zelf depressies te behandelen. Magnesium inname kan door middel van de voeding of door middel van suppletie. Per kg lichaamsgewicht is 6 mg magnesium de aanbevolen hoeveelheid.

Meerdere Franse wetenschappers deden in het verleden op dit vlak baanbrekend onderzoek, echter de verslaggeving naar buiten toe was te versnipperd waardoor de erkenning veel later plaatsvond. Enkele namen op dit vlak : Pierre Delbet die de positieve eigenschappen van dit mineraal aan het begin van de 20e eeuw op schrift stelde. In een latere fase in 1971 maakt onderzoeker Dr. Jean Durlach een nieuwe start in het onderzoek naar magnesium. Hij organiseert een internationaal symposium over magnesium. Men slaagt er niet voldoende in om de gunstige effecten van magnesium duidelijk naar buiten te brengen waardoor de gevestigde orde alles onder tafel schuift.

Pas na het jaar 2000 komen de positieve resultaten van het toedienen van magnesium naar buiten toe. De Franse kinderarts Dr. Marianne Mousain-Bosc zet zich hier nadrukkelijk voor in en schrijft in 2010 een boek over magnesium. Zij brengt dit boek uit om de reden dat ze kan aantonen dat door toediening van magnesium betere resultaten geboekt worden dan wat de farmacie ons voorstelt. Meer hierover zie https://www.wanttoknow.nl/wetenschap/energie/magnesium-speelt-een-hoofdrol/

Vivianne,

ik heb dat boekje gelezen.

Wij smeren al een half jaar magnesiumolie van Zechsal een aantal keren per week bij onze dochter met autisme, ik zie tot nog toe geen voordeel. Ik overweeg zelfs om het een tijdje te stoppen en dan weer eens te proberen.

Beste Marijan,

Logisch dat je dit overweegt.

Er werd door middel van de onderzoeken van de Franse wetenschappers ook aangetoond dat sommige kinderen te weinig magnesium absorberen. Mijn ervaring is inmiddels dat dit kan komen door gevoeligheid voor bepaalde voedingsbestanddelen. Mijn zoon en ik blijken hier overgevoelig te zijn voor zowel tarwe als rauwe en gepasteuriseerde koemelk.

Van zodra we dit elimineerden verdwenen bij ons heel wat klachten. Mijn zoontje redt het zonder suppletie. In mijn geval red ik het hierbij niet alleen en neem ik extra magnesium citraat in. Ik vraag me af of je dochtertje naast de olie ook extra magnesium hiernaast als supplement of voedingsbestanddeel krijgt aangeboden. Dr. Mousain-Bosc haalt nl. meerdere malen in haar boek aan dat afbouwen van de suppletie leidt tot terugkomen van de klachten of heviger wordende klachten. Hier ook de fout gemaakt dat ik de dosis citraat halveerde waardoor ik na maanden zo goed als pijnvrij meer zenuwpijn kreeg.

Quote:
Hyperactieve subsidies

De gedachte dat ADHD door inferieure voeding komt is helemaal niet nieuw. Al in de jaren 30 van de 20e eeuw constateerde Weston Price dat voeding cruciaal is voor lichamelijk en geestelijk welzijn. Dat is voor iedereen de meest logische zaak van de wereld behalve voor hedendaagse wetenschappers; die zijn vrij verbaasd dat gezonde voeding voor mentale stabiliteit zorgt.Frisdrank, chips, chocola, snackfood en snoepgoed zorgen voor verminderde mentale vermogens. Datzelfde geldt voor witmeelproducten en alles waar suiker in zit. Ook de beroemde E-nummers vallen in de categorie ´slecht voor het geestelijk welzijn´.

De sterke ADHD-medicijnen zoals ritalin, strattera en dexedrine zijn voor kinderhersenen puur vergif met nare bijwerkingen. Niet zelden krijgen de kinderen meer problemen door de medicijnen zodat er door artsen wordt voorgesteld om nog meer medicijnen te slikken. Door onwetendheid geven de ouders toe aan de wens van de artsen, die in feite niet meer dan vertegenwoordigers of verkopers zijn van de farmaceutische industrie. Een arts zal vanuit zijn opleiding niet snel zeggen dat voeding een oplossing is omdat artsen daarover geen informatie in hun opleiding krijgen; voeding valt onder een andere opleiding.

Overigens werkt in Nederland het schoolbestuur ook mee aan het diagnosticeren van kinderen met ADHD. Voor een zogenaamd ADHD-kind krijgt een school meer geld van de overheid dan een normaal lerend kind. Daardoor is er een tendens ontstaan om kinderen extra snel tot ADHD-geval te bestempelen en het vol te proppen met ongezonde en averechts werkende medicijnen. Daarnaast zijn er zelfs ouders die het schoolbestuur onder druk zetten om hun kind als ADHD-geval te laten bestempelen. Sommige ouders lijken het belangrijk te vinden dat hun kind een ´speciaal geval´ is.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/116771-adhd-komt-door-westerse-voeding.html

http://alephinformeert.blogspot.fr/

Er zijn ouders die heel graag willen dat hun kind gediagnosticeerd wordt met ADHD kunnen dan ook zeggen dat het niet aan hun opvoeding ligt. Je hebt ook van die ouders die vinden dat hun kind hoogbegaafd is, dan is het geen lastig kind meer maar verveelt hij zich gewoon en dan moet de school maar extra uitdagende opdrachten voor hem verzinnen. Ik zeg niet dat alle ouders met kinderen met ADHD en hoogbegaafdheid en dat soort dingen (er zijn meer aandoeningen waarbij het voor de ouders of de school het handig is als een kind het heeft, voor het kind is dit niet zo die kan volgens mij veel beter geen stikker hebben) doen. Maar mijn moeder werkt op een basisschool en die ziet dit soort dingen wel vaker het ligt aan de tijd en wat in "de mode" is wat ze die kinderen dan op willen spelden.

Ik heb ook een keer iets op televisie gezien over dat kinderen zoveel labels krijgen, ze lieten een klas zien waar best wat kinderen bestempelt waren met ADHD. Die meester was alleen maar bezig met die kinderen stil te laten zitten, terwijl ze allemaal keurig netjes zaten en allemaal luisterden. Er was er maar een een beetje met zijn benen aan het bewegen maar ook hij luisterde netjes en hij lette ook goed op. Het zal de afgelopen jaren echt wel erger zijn geworden, maar je kan die kinderen niet in beton gieten zodat ze geen vinger meer kunnen bewegen. Het is toch het belangrijkste dat ze het horen een beetje wiebelen is niet erg er wordt denk ik wel een beetje te veel nadruk opgelegd tegenwoordig.

Ik zat vroeger ook andere dingen te doen tijdens de lange (32 kinderen in mijn klas) en saaie (ik hoefde niet te weten wat iedereen in het weekend had gedaan en dat was ook allemaal hetzelfde) kringgesprekken. En ik weet van klasgenoten dat ze ook hetzelfde over die kringgesprekken dachten. Bij de meeste lette ik wel op zeker bij vriendinnetjes van mij, maar soms bekeek ik iets anders wat beter, dat doen volwassen in zo'n situatie toch ook?

Ik als adhd'er wil hier toch even op inhaken!

Als alles door voeding en tekortkomingen van mineralen en voedingstoffen komt,

waarom heb ik dan ADHD en mijn broer(tje) niet?!

We zijn hetzelfde opgevoed en gevoed?!

Ik ben 39 jaar en er is op mijn 25e eindelijk de diagnose ADHD gesteld.

De afgelopen 14 jaar met ritalin zijn voor mij de mooiste jaren van mijn leven geweest!

Ik ben als kind, zeker in de pubertijd vreselijk ongelukkig geweest, heb geen gelukkige momenten gekend...

Sinds ik aan de ritalin zit, is mijn leven op alle vlakken verbeterd!

Ik heb geen agressieve buien meer, ik heb geen depressieve buien meer, ik heb geen vreselijk wisselende stemmingen de hele dag door.

Het enige wat er niet zo mooi aan is, is dat ik van die bende slik.

Maar moet ik mij dan iedere dag ongelukkig voelen?!

Als jullie een werkelijk wonder voor mij hebben, beloof ik dat ik ga stoppen met 6 pilletjes ritalin per dag.

Maar dan moet het mij wel met al het bovenstaande helpen.

Ik ben alleen bang dat er geen werkelijke oplossing voor is!

Denkt iemand hier van wel, dan hoor ik het natuurlijk super graag van jullie?!

Groetjes Danny ( Die de afgelopen 14 jaar enorm gelukkig is met haar ritalin! Hihi...)

hoi Danny, er zijn zeer veel redenen te noemen waarom mensen tekorten oplopen, zelfs ook al hebben zij dezelfde opvoeding en ouders.

Problemen met opname van voeding hebben bijv. ook te maken met de mate van kwikvergiftiging of met de ademhaling.

Dat verschilt van persoon tot persoon.

In elk geval bestaat er volgens mij zeker niet zoiets als een ritalintekort.

Ik trek persoonlijk niet in twijfel dat er mensen zijn die blij zijn met hun psychiatrische medicijnen.

Alleen heb ik het zelf niet op de vele bijwerkingen ervan: zoals het verwoestende effect op ritalin op het zenuwstelsel.

Van een neurochirurg begreep ik dat het met hersenziekten zo kan zijn dat de neuronen al voor 90 procent zijn afgestorven en dat je nog niets merkt.

Zoiets als: de grond onder je voeten verdwijnt; maar je hebt het alleen nog niet door.

Als je dan ineens wel iets merkt ben je ver heen.

Dit wens ik jou en verder helemaal niemand toe.

Daarom Danny: heel veel sterkte voor jou.

@Ynnad1975: veel vet en veel magnesium.

Je zal na een tijd (een half jaar of langer) verschil merken. Of het genoeg scheelt om naar 0 pillen te gaan? Het kan, maar ik denk het niet, de helft misschien wel.

Gelukkig voor jou is er een groot verschil tussen jouw hersenen en die van kinderen. Die van jouw zijn volledig gevormd, geen reden om er onvoorzichtig mee te zijn, maar ze hebben een stuk minder last van ritalin e.d. dan hersenen die nog volop in ontwikkeling zijn.

Ik denk ook dat veel door voedingstoffen tekorten komt,

maar iedereen is gevoelig voor andere dingen, de een krijgt adhd een ander astma een ander heeft geluk en de grootste groep krijgt op latere leeftijd problemen.

Psychotiseren loont politiek, commercieel en pseudo-medisch http://www.adhdfraude.net/pdf/NB878.pdf

Twaalf jaar geleden kon ik maar niet geloven dat artsen een cocaïnestof in een verveelvoudigde dosering dan om alleen maar op te peppen, zouden toedienen om kinderen tot dwangmatig psychotisch, stoned en schijnbaar kalmer te drogeren.Vandaag, en na die twaalf jaar, staat vast dat in de geneeskunde helemaal geen kennis meer is vereist om 'middelen' voor te schrijven. Het geweten is mogelijk nog kleiner dan de kennis in deze materie. http://www.leefbewust.com/2015/nieuws/190615.html

Sleep disturbances, poor school performance, and hyperactivity are all mental complications seen in many children related to their nasal allergies. Blaiss MS. Pediatric Allergic Rhinitis: Physical and Mental Complications. Allergy Asthma Proc. 2008 Jan-Feb 29 (1): 1-6

Een kind met een verstopte neus of slaapapneu wordt hyperactief wakker, maar is in feite doodmoe. Een volwassene die niet door de neus kan ademen snachts wordt vermoeid wakker, een kind ook wel, maar het uit zich als hyperactiviteit. Zie deze presentatie van Patrick McKeown na 55 min https://vimeo.com/129577526

Psychiater geeft op sterfbed toe dat ADHD een verzonnen ‘ziekte’ is
Als jij, of iemand die je kent, een kind heeft dat gediagnosticeerd is met ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder), is de kans groot dat het eigenlijk prima gaat met het kind. Dat is wat de “bedenker” van ADHD, Leon Eisenberg, vermoedelijk zou zeggen als hij nog in leven was. Op zijn sterfbed, gaf deze psychiater en autisme pionier toe dat ADHD in feite een “fictieve ziekte” is, wat betekent dat miljoenen jonge kinderen op dit moment onnodig zware, geestverruimende medicijnen voorgeschreven krijgen, die voorbode zijn van een leven vol medicijnverslaving en mislukking.

Zoals uitgelegd door Bradlee Dean, gastheer van de Amerikaans radioshow The Sons of Liberty, die ook schrijft voor The D.C. Clothesline, was ADHD slechts een theorie die ontwikkeld werd door Eisenberg. Er werd nooit bewezen dat het een verifieerbare ziekte is, hoewel Eisenberg en vele anderen flink geprofiteerd hebben van de wijdverspreide diagnose. De moderne psychiatrie blijft er ook van profiteren, en helpt om de schatkist van de farmaceutische industrie te vullen, door kinderen vroeg verslaafd te maken aan gevaarlijke psyche-stimulerende medicijnen zoals Ritalin (methylfenidaat) en Adderall (amfetamine, dextroamphetamine gemengde zouten).

Aanmoediging tot medicijnverslaving

“ADHD is bedrog, met de intentie kinderen aan te moedigen tot een leven van medicijnverslaving en dit te rechtvaardigen,”
zei Dr Edward C. Hamlyn, één van de oprichters van The Royal College of General Practitioners in 1998 over de verzonnen conditie. Aansluitend aan deze gedachte, zeggen psychiaters Peter Breggin en Sami Timimi, die beiden tegen pathologisering van de symptomen van ADHD zijn, dat ADHD meer een sociale constructie is dan een objectieve “stoornis”.

Psychiatrie gaat over het genereren van extreme winst voor grote farmaceuten

Het oorspronkelijke doel voor pathologisering van ADHD symptomen, was natuurlijk om meer winst voor de farmaceutische industrie te genereren.
Volgens de groep Citizens Commission on Human Rights International (CCHRI), die opkomt voor het publieke belang, nemen ongeveer 20 miljoen Amerikaanse kinderen momenteel gevaarlijke, dure, psychiatrische medicijnen voor bedachte gedragsmatige aandoeningen zoals ADHD. En bij nog eens ca. één miljoen kinderen is schaamteloos toegegeven dat er een verkeerde diagnose gesteld is met verzonnen gedragscondities, waarvoor psychiatrische medicatie wordt voorgeschreven. http://tinyurl.com/oxk3hg9

Sjonge ritalin niet veilig voor volwassenen ... maar nog wel veilig voor kinderen zogenaamd. Wie gelooft die BS nog?

http://nos.nl/artikel/2170368-bijwerkingencentrum-mogelijk-drie-volwassenen-dood-door-ritalin.html

Hier ook gediagnosticeerd als ADDer...mijn ervaringen zijn dat voedselintoleranties/ histamine problemen/ exorfinen heel veel problemen "geestelijke" verstoringen veroorzaken. Oftewel een onbalans in de neurotransmitters.
Ik geloof ook dat met voeding en het uit zoeken van de exorfinen e.d veel winst te behalen is. Ik heb nooit ritalin gebruikt en ga dat ook niet doen, maar zoek rustig verder.

Ik heb ook hele positieve ervaringen met magnesium in deze, voor mij wel een vloeibare variant want mijn darmen nemen het vanuit pillen niet goed op.

En, meditatie..leren met energie om te gaan, tai chi qi/gong/tao heeft mij hier in een heleboel geleerd en doordat je dan ook meer "aard". Gaat de stuiter energie uit je hoofd en kun je tot rust komen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan