Als je Global Priority Mail gebruikt, wordt het tot Nederland door DHL zonder trackingscode afgehandeld. In Nederland wordt het overgenomen door PostNL of wat voorheen TNT heette.
PostNL heeft een standaard procedure die te absurd is. Op internet kun je er voldoende over lezen, dat je pakketje de wettelijk maximale toegestane tijd door kan brengen op de afdeling van PostNL. En dat gebeurd dus ook.
Dit houd ook in, dat PostNL het op een andere manier presenteerd aan de douane voor het inklaren. Dit garandeerd eigenlijk altijd dat je invoerrechten moet betalen.
Nooit Global Priority Mail gebruiken dus: EN geen trackingscode, EN geen snelle levertijd, EN nog eens extra moeten betalen, wat meestal duurder is als de kosten voor DHL.
DHL heeft een vaste procedure, die heel soms aandacht vraagt van de douane, maar dat is bij mij maar 1 keer voorgekomen in de 15+ keer dat ik besteld heb bij iHerb. Toen was het bedrag in totaal (inc. verzendkosten + BTW) hoger dan EUR 150,-
Bij mij is het via DHL stipt te volgen via de trackingscode. 2 minuten nadat het is afgeleverd staat het online al als afgeleverd. Inclusief door wie het is ontvangen.
Ik betaal nu graag de verzendkosten voor DHL en eventueel dan zo nu en dan invoerrechten. Maar bij PostNL via Global Priority Mail is het altijd raak. Te lang wachten zonder dat je weet waar het is.