Alternatief voor Corticosteroïden?

Bedankt Pike,

adrenal cortex is vele malen duurder dan adrenal glandular ik dacht hierbij dat het daarom het complete supplement was dit begrijp ik niet goed.zie hier:

http://www.iherb.com/adrenal

Het heeft me in verwarring gebracht omdat er adrenal voor staat.Dit bracht ik in verband met adrenaline wat in de bijniermerg wordt aangemaakt.

ben blij dat ik het nu weet,Ik slik hier nu adrenal cortex dus alleen de cortex ,de bedoeling was het complete supplement.

voorheen heb ik adrenacomplex van AOV geslikt is dit het complete supplement of niet ?

 
Het staat er toch echt heel duidelijk:
Quote:
Adrenal Natural Glandular

Provides tissue from the entire adrenal gland, both medulla and cortex portions



http://www.iherb.com/Nutricology-Ad...amp;w=adrenal&rc=222&sr=null&ic=3

De adrenal cortex is duurder omdat ze daarbij de cortex uit de bijnier moeten isoleren wat natuurlijk een veel moeilijker proces is dan gewoon de hele bijnier nemen en deze vriesdrogen en vermalen.

Quote:
voorheen heb ik adrenacomplex van AOV geslikt is dit het complete supplement of niet ?



Gezien de prijs en omdat er niet specifiek wordt gezegd dat het alleen om de cortex gaat denk ik dat dit inderdaad de hele bijnier is.

 
Quote:
Het heeft me in verwarring gebracht omdat er adrenal voor staat.Dit bracht ik in verband met adrenaline wat in de bijniermerg wordt aangemaakt.


Adrenal is simpelweg het Engelse woord voor bijnier :wink:

 
Quote:
Is Johan niet gewoon een trol? Hij zit al 7 maanden op dit forum en propt zich nog steeds vol met suikers.


Daar zou je zo maar eens gelijk in kunnen hebben.

Mike

 
even terug komen op de vraag van colonquixote:

Quote:
Dat het niets doet bij jou, Henry, zegt misschien iets. En hoe lang is "al enige tijd"?


Ik neem deze capsules nu 4 weken 2 per dag.Met de intentie om mijn onstekingen (reuma/huid) te bestrijden middels natuurlijke Corticosteroïden.

Voorheen gebruikte ik adrenacomlpex van AOV (jaar geleden) ik had toen geen last van hooikoorts.Nu heb ik weer veel last van hooikoorts,ben dus onzeker over het supplement wat ik nu slik,deze: http://www.advancedalternativescenter.com/Adrenal_Cortex_Extract_500mg_60_capsules_p/dmac.htm

 
Ik probeer het nog een keer, Henry.

De hele bijnier (Engels: adrenal (gland)) bevat twee delen: schors en merg.

Wat jij wilt (verstandig of niet) is de schors, daarin zitten de corticoïde verbindingen ('corticoïden' komt van cortex). De merg bevat o.a. adrenaline en die wil je dus weer niet.

Het hele product is dus niet beter, holistischer of completer in de zin van gewenste stoffen. Er is een deel van gescheiden: dat deel, de merg, dat producten bevat die je niet wilt.

Er is dus een extra bewerking nodig en er ook meer ruw materiaal, waardoor het product terecht duurder is. Het is meer gezuiverd van ongewenste ingrediënten.

@johan30:

Ik sluit me aan bij vorige sprekers, in de zin dat, als je verlichting zoekt voor je klachten, je je toch iets meer pro-actief zou moeten opstellen: meer nadenken, zorgvuldig lezen, meer zelf opzoeken (het internet staat bomvol met informatie die ook voor leken antwoord geeft op vragen als deze). Je voedingsstijl na al die tijd is -ondanks je aanwezigheid op dit forum en meerdere draadjes die je zelf opgestart hebt- nog steeds niet veranderd in de richting van een aantal zinvolle adviezen.

Verder, als je een constitutie hebt die allergie en ontsteking begunstigt, dan is een glutenvrij dieet ook niet altijd alles. Uit mijn ervaring met mijn winkel indertijd (met een flinke hoek glutenvrij) weet ik dat glutenvrij vaak flink gedenatureerd 'voedsel' is met soja, andere granen dan tarwe, suiker en foute plantaardige olieën. Daarbij bevatten de niet-tarwe graansoorten proteïnen die verwant zijn aan gluten en een overeenkomstige functie hebben in de diverse granen. Potentieel ontstekingsbevorderende voeding dus.

Mijn advies is, om begeleiding te zoeken, want alleen ga je het niet redden om de voor jou noodzakelijke veranderingen aan te brengen, denk ik.

 
hoi Johan, ik aarzelde een beetje om mijn ervaringen met de sinusitis hier op te pennen: maar mijn ervaring is in elk geval dat ik met een huis-tuin-en-keukenozonapparaat http://www.ebay.com/itm/New-600mg-O...Kitchen_Appliances_US&hash=item232c14faad de sinusitis onder controle houd.

Stop ik ermee dan word ik onwel en vermoeid.

Sochtends en savonds ozoneer ik mijn oren per oor 2 min. , mijn neusgat ongeveer anderhalve minuut (zonder dan door neus in te ademen maar door mond en hand houd ik dan als schot tussen neus en mond).

Hier https://www.fatsforum.nl/topic/sinusitus/page/5 heb ik er al over geschreven.

Daarnaast vermoed ik dat aarding (slapen op een aardingslaken en kussensloop) https://www.fatsforum.nl/topic/aarden https://www.fatsforum.nl/topic/aardingslaken-wie-heeft-hier-ervaring-mee ook goed werkt.

Electrostress tot een minimum beperken met in elk geval snachts de wirelessverbinding uit.

Liever overdag ook met kabels.

Geen dect telefoon.

En sinds kort doe ik aan wrijfzitbaden https://www.fatsforum.nl/topic/wrijfzitbaden , oil pulling https://www.fatsforum.nl/topic/oil-pulling-waarom-s-ochtend en droogborstelen in combinatie met wisseldouches (wisseling in temperatuur).

Misschien helpt het je...

Deze behandelaar http://lifespa.com/the-miracle-of-lymph/ linkt sinusitis en fibromyalgie aan een verstopt lymfeklierstelsel.

Wie weet heb je hier ook wat aan:

heather sinussen

heather darm 1

heather darm 2

Ik ben vaak vermoeid, daarom heb ik een trampoline in gebruik sinds een half jaar naar volle tevredenheid, om mijn lymfen toch aan de gang te houden zonder dat ik veel hoef te doen.

Licht https://www.fatsforum.nl/topic/lichttherapie , water, zuurstof (o.a. ozon en waterstofperoxide), koude / warmte (wisseldouches o.a.), de juiste aardingselektronen en beweging / massage en rust: dat zijn ongeveer de dingen die je weer aan de gang zouden kunnen krijgen.

En de juiste voeding natuurlijk niet te vergeten...

Tips daarover staan er genoeg op deze site.

Oja hier kun je meer lezen over water ozoneren (zie bovenstaand apparaat): https://www.fatsforum.nl/topic/water-ozoneren

Dat drink ik sochtends een liter gedurende een kwartier het te hebben geozoneerd: dat is genoeg voor een liter.

Zeker een half uur erna niet eten.

Alleen op nuchtere maag geozoneerd water gebruiken (3 - 4 uur ervoor niet gegeten hebben).

Ik doe er een theelepeltje natriumbicarbonaat bij en 1 theelepel keltisch zeezout.

Oja koffieklysma's, mariadistelzaad en de levergalreiniging: zijn toch ook dingen om naar te kijken!

 
Ten eerste allemaal bedankt voor jullie reacties en het meedenken. Super!

Ik besef heel goed dat mijn voeding veranderd moet worden. Echter is het niet zo makkelijk met allerlei aanwezige voedselintoleranties, allergieen en daarnaast ook nog rekening houdend met stoffen die fibromyalgie triggeren en/of niet goed zijn voor de schildklier.

Daarbij (en dat is de killer!) zorgt de chronische vermoeidheid ervoor dat je weinig energie hebt om nieuwe dingen te doen cq. te ontdekken (en dan laat ik de fibromyalgie klachten nog achterwege) Ik gebruik nu al mijn energie om mijn baan te behouden (en savonds voor de kids), maar besef tegelijkertijd dat een verandering nodig is!

@Manon.

Ik heb dat met mijn huisarts besproken. Ze geeft aan dat de operatie bij vele mensen niks of heel weinig heeft uitgehaald en daarom raad ze zo'n operatie af.

Maar bij jou heeft het dus geholpen!

@Patra.

Grappig dat je over de Netipot begint. Na een tip heb ik die pot vorige week aangeschaft en eergisteren voor het eerst geprobeerd. Nu ben ik ontzettend veel aan het hoesten, wellicht dat ik iets verkeerd heb gedaan. Ik blijf het iig proberen. :)

@colonquixote

Interessant!

Ik heb eerder adrenal cortex geprobeerd maar daar werd ik binnen 1 uur zo onrustig van dat ik er mee gestopt ben.

Sinds ik 3 maanden elke ochtend kokosolie inneem heb ik een vermoeden dat mijn antistoffen verlaagd zijn, dit zal ik binnenkort laten testen.

Ik reageer heel goed op stoffen zoals l-carnitine, selenium, jodium maar heb deze voor nu aan de kant gelegd.

@colonquixote

Dat zie je goed, en ik besef sinds kort ook dat een begeleiding (hard) nodig is.

@lievergezond

Hartelijk dank voor alle verschillende tips. Hier zal ik het weekend even voor gaan zitten. :)

Nogmaals dank allemaal! Ik kan wel concluderen dat er werk aan de winkel is! :)

 
Quote:
@Manon.

Ik heb dat met mijn huisarts besproken. Ze geeft aan dat de operatie bij vele mensen niks of heel weinig heeft uitgehaald en daarom raad ze zo'n operatie af.

Maar bij jou heeft het dus geholpen!


Johan, zo'n operatie is alleen zinvol als de afvoer van je neusholtes verkeerd zijn aangelegd. Dat zal eerst onderzocht moeten worden. Helaas kan dat niet met een röntgenfoto. De KNO-arts die mij heeft geopereerd, opereert pas wanneer de doorgang 25% of minder is dan die zou moeten zijn. Als je problemen op te lossen zijn door je voeding aan te passen, dan heeft dat natuurlijk altijd de voorkeur!

 
Manon, dank.

Bij mij was eerder een scheve botje in de neus ontdekt. Dit zou de oorzaak kunnen zijn. Echter kunnen ze geen garantie geven dat het na de operatie beter gaat, en om die reden ben ik huiverig voor een operatie en zal ik het eerst met voeding proberen op te lossen.

 
Heb kefir en keltisch zeezout besteld. Ga aan de Sole.

Verder op dit moment nog weinig veranderingen dan behalve geen banaan meer en 's ochtends een kop koffie (zonder suiker/melk) maar met kokosolie. Ik moet niet teveel van kokosolie binnen krijgen want dan begin ik te hyperen!

Ipv de banaan neem ik nu boekweitpannenkoeken mee naar het werk.

Heb een week vakantie in april aangevraagd, deze week besteed ik volledig aan mijzelf (lees voeding). Thuis kom ik er moeilijk aan toe!

 
Kokosolie zorgt idd bij meer mensen voor hartkloppingen. Misschien door het ontgiftende effect ( wat te snel gaat dan) en de werking ervan op de schildklier ?

 
Hoi Johan,

Een paar praktische en redelijk gemakkelijke tips voor je qua voeding. Dan heb je in elk geval iets om mee te starten.

Glutenvrij brood zit meestal bomvol... tja... zooi. Er zit vanalles in wat vaak weinig met brood te maken heeft. Mogelijk een behoorlijk aandeel sojameel, echt niet licht verteerbaar en dan begrijp ik helemaal dat je moe bent na de maaltijd.

Kies ofwel voor goed gefermenteerd speltbrood, en als dat niet goed valt, neem dan boekweitbrood. Hier kun je een recept vinden.

Noten zijn voor de meeste mensen moeilijk verteerbaar (of misschien wel voor iedereen ;-) ). Probeer eens rijstmelk in plaats van amandelmelk en kijk of dat verschil maakt.

Ik hoop dat je met pasta op brood geen chocopasta bedoelt...

Wat me opvalt is dat je het na je banaan en je smoothie een paar uur uithoudt tot aan je volgende maaltijd. Dan vermoed ik toch dat je geen ernstige bloedsuikerschommelingen hebt, anders lukt je dat niet.

Heb je weleens van de Buteyko methode gehoord? Het hielp mij om beter zicht te krijgen op hoe dingen in mijn lichaam werken. Een ander kan vanalles schrijven over wat je moet eten of drinken, maar jij bent de enige die voelt wat het effect ervan op jouw lichaam is. Als je weet hoe je dat kunt voelen/testen, dan ben je al een stuk verder.

Kies iets echts voor op je brood :-) Er is genoeg mogelijk, van geprakte gekookte pompoen tot een gehaktbal in plakjes gesneden. Het hoeft niet heel moeilijk te zijn.

 
Vandaag kreeg ik de uitslag van een bloedtest binnen. Naar aanleiding daarvan schrijft de behandelend arts Florinef voor, een corticosteroïd, omdat Aldosteronwaarde laag is:

98 (ref.waarde: 18-827). Ik slik liever geen cortison. Wat denken jullie, is er een alternatief en is het überhaupt nodig iets te slikken om de Aldosteron te verhogen?

 
Welek symptomen had je dan.Aldosteron regelt de bloeddruk(mede).wanneer je bijnieren teveel met de aanmaak van cortisol bezig zijn en er wellicht bijnier uitputting aanwezig is of er aan zit te komen blijft er weinig over voor de productie van aldosteron(is een mogelijkheid).Stress en dus cortisol verhoging zal/kan ook voor aldosteron productie zorgen en dus verhoogde bloeddruk.last van gehad?

ad

 
Ad, ik heb inderdaad last van iets verhoogde bloeddruk (145/90), maar dit breng ik in verband met trage schildklier waarvoor ik Thyreoïdum slik. Tot mijn verbazing was de T3 omhooggeschoten van 3.9, de vorige bloedtest naar 6.8 nu, nadat in februari de medicatie verhoogd is. Ik kon merken de laatste tijd, dat mijn metabolisme daardoor verhoogd was, want ik viel ook wat af. Dit is absoluut niet de bedoeling, want ik weeg nu nog maar 48 kg bij een lengte van 1.66m. Geen idee waarom de arts mij Florinef voorschrijft, de kans dat mijn bloedruk daardoor verlaagt lijkt me nihil. Florinef wordt ook voorgeschreven bij de ziekte van Addison, waar ik mij zeker niet in herken, en lage bloeddruk is dan aan de orde. Ik heb mijn arts om uitleg gevraagd via de mail, maar antwoord zal op zich laten wachten omdat hij naar het buitenland is vertrokken.

 
Quote:
Colonquixote: Adviezen om adrenals te gaan slikken in situaties als deze vind ik onverantwoord (hier o.a. fibromyalgie, chronisch gebruik corticosteroïden, schildklier-onderfunctie, risico op autoïmmune thyreoiditis)


Nu heb ik zelf ruim 20 jaar corticosteroïden tot mij genomen voor mijn astma. Afgelopen half jaar heb ik zeer goede resultaten geboekt met behulp van Buteyko ademhalingsoefeningen. Mijn medicatie kon ik de afgelopen maanden daardoor al voor zo'n 75% afbouwen. Ik gebruik nu 1x per dag Flixotide 100. Vanaf morgen stop ik volledig met Flixotide en dus ook met alle corticosteroïden.

Kan iemand aangeven hoe lang het duurt alvorens ik adrenal cortex kan gaan gebruiken? Ik heb last van bijnieruitputting, maar ik heb geen idee hoelang die corticosteroïden in mijn systeem blijven zitten en of deze nog parten kunnen spelen als ik adrenal ga gebruiken.

Alex

 
Te gek AlexR,

gefeliciteerd met je goede resultaten door buteyko; ik doe sinds een maand ook de buteyko ademhalingstherapie en heb al diverse positieve veranderingen hierdoor. Veel reinigingen uit mijn darmen ( plaque en slijm), meer energie en kan tegen licht, kan langer en harder praten, mijn hoofdpijn aanvallen krijg ik er mee weg enz. Wat een positief verhaal van jou. Mijn buteyko coach was 30 jaar ernstig ziek en doet sinds 2007 buteyko en is nu praktisch helemaal beter.

Vanwege dat mijn bijnieren nauwelijks werken, neem ik door dokter van Meerendonk al 4 jaar hydrocortison. Het is wel mijn redding geweest, maar ik wil er heel graag van af. Ik hoop dat ik door de buteyko er van af kan komen. In plaats van 2 keer in de week een B-12 injectie, ben ik sinds een week overgestapt op 1 keer in de week en volgens mij gaat het goed.

Er is een topic over ademhaling waar het ook over buteyko gaat, ik wil graag van je horen hoe het je verder vergaat door de buteyko.

 
Ik ben gestopt met het innemen van corticosteroïden. Kan iemand aangeven hoe lang het duurt alvorens ik adrenal cortex kan gaan gebruiken? Ik heb last van bijnieruitputting, maar ik heb geen idee hoelang die corticosteroïden in mijn systeem blijven zitten en of deze nog parten kunnen spelen als ik adrenal ga gebruiken.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan