alvleesklier en emotie

• Onderwerp starter Onderwerp starter eli
  • Startdatum Startdatum
Quote:
tot ik dit weekend in een zwaar conflict eindigde met mijn man, die dit allemaal niet meer ziet zitten en me onderuit haalt

Ik ken het helemaal. Ik woon bij m'n ouders en m'n vader wordt ook altijd boos. Ik moet vaak zelfs stiekem eten. Maarja, you know you're doing something right when people get mad at you

Ik stond vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer eens in de supermarkt.

Achter mij stond een vrouw met een sigarettengezicht heel trots te vertellen aan een man achter haar. Niet haar eigen man, want daar had ze het nu juist over. Wat was het geval? Haar man wilde maar niet aan de dieetvoeding. Dieetvoeding, zo noemde ze het.

"Hij ruikt het en hij zegt 'moet ik dit eten? Nou mij niet gezien..' Hij mot het niet. Maar ja, hij zit dus nog wel aan de pillen voor ze hart."

Op de band stond prominent: 0% vet-vla met caramelsmaak, becel linolzuur, en een zakje met van die slappe sneetjes omega 3 - brood.

En ze keek er ook echt zo gelukkig bij, alsof ze echt weer iets had om voor te leven: dieetvoeding.

Alsof alles weer op zijn plaats viel. Amsterdam is af en toe nog gewoon Amsterdam, je krijgt alles te horen.

Ach wat doe je. Ik ga haar geluk niet verstoren.

Toch?

Ik heb eerlijk gezegd geen contact met mensen die me voor gek zouden verklaren met mijn vette soepen en orgaanvlees. Dus ik herken jullie strijd niet echt. Wel met mensen die geloven dat het allemaal wel losloopt.

Wat interesant om te lezen weer..{sorry ik houdt al op met in de herhaling vallen haha} mijn vertering gaat ook niet goed en ik denk dus dat mijn alvleesklier en gebrek aan de juiste enzymen daar een rol in spelen.Ik heb een keer een voetreflex consult gehad en daaruit kwamen blokkades in de alvleesklier en twaalfvingerige darm.

Maar wat mij het meeste trof is het stuk over de emoties..ik heb als kind en tiener moeten overleven door gevolg van misbruik.Iets wat ik oa gedaan heb door mezelf te dissocieren en uit m'n lichaam terug te trekken.Pas sinds ik vorig jaar de cel/therapie gedaan heb { Deepak Chopra} heb ik weer contact met mijn lichaam en mijn gevoel.Ik heb dus 20 jaar iets opgeslagen wat niet te verteren was..en nu eindelijk kan ik weer gaan verteren..en kom ik dus gek genoeg ook op dit forum..best apart eigenlijk.

Dan even een praktisch vraagje..ik lees hier over eieren..zijn die goed om te eten om je alvleesklier te ondersteunen?

Quote:
Behalve voor Poekie dan, elke keer als ik weer lees "wij vinden", "wij ervaren", valt me dat gewoon weer op omdat ik geen enkele ander stel ken die elkaar hierin inspireren en aanmoedigen.

Mijn man was zelfs de 'aanstichter' in deze; hij ging op zoek naar goede voeding....

Maar het is inderdaad vervelend als je partner niet achter je staat.

Wat je af kunt spreken is dat jij je niet met zijn eetpatroon bemoeit en dat hij jou in je waarde moet laten met jouw voedingspatroon.

Dat is ook het hele item: elkaar in elkaars waarde laten en respect tonen voor ieders beslissing.

Lia

Lucky Poekie! Ja we spreken inderdaad af dat hij zich niet bemoeit, maar ik zou het liever anders zien, zoals bij jullie...

I-lady : ik heb soms ook moeilijk contact met mijn lichaam, dus misschien is er wel een connectie met de alvleesklier. Ik ben met bicarbonaat gestart 'smorgens Zoals Mike beschrijft. Tot nog toe lijk ik ietsje beter in contact met mijn lichaam... En veel gele slijmen....

Hoi Poekie

Ik heb nog veel meer hoor.....oren, keel, mond, huid, cellen, schouders , blaas, lever, nieren, klieren ....etc. Zelfs over vermoeidheid, spieren en Bachbloesems

Ook heb ik een hele lap tekst over de spijsvertering, hoe het in zijn werk gaat en wat voor lessen je eruit kan halen.

Begint bij de maag tot de dikke darm.......ik heb het op mijn manier geschreven om mijn spijsvertering beter te leren kennen en te onthouden :-)

Als je wilt mag je dat ook 'lenen', je staat versteld wat je lichaam allemaal doet voor je.

Het is goed dat mensen met gezonde voeding bezig zijn maar ik vind het toch ook wel belangrijk om te weten hoe mijn lichaam werkt

Zowel innerlijk als uiterlijk

Petra

Weet iemand waar je Bica in de winkel kan kopen???

Ik heb namelijk geen zin om 10 euro verzendkosten extra te betalen voor een zakje bica van 5euro.

Een vraagje: Wat ik nu merk met die bicarbonaat is dat aan de binnenkant van mijn neusgaten de haarvaatjes minder agressief rood staan??? Ik had vroeger net alsof ik altijd een bloedneus had door die felle rode bloedvaatjes. Ik vroeg me altijd af hoe dat kwam... Heeft nog iemand zoiets gemerkt???

@Peti,
Quote:
Als je wilt mag je dat ook 'lenen', je staat versteld wat je lichaam allemaal doet voor je.

Dat zou ik wel willen hoor.

zou je ze naar me willen mailen?

Lia

Ik zit nog eens na te denken over het gebruik van bica om de alvleesklier te helen. Dit i.c.m. de inname ervan 's ochtends op en nuchtere maag. Wat ik niet goed snap is dat je daarmee de alvleesklier tot rust brengt. De bica is neem ik aan nodig bij de spijsvertering, waarom dan niet innemen tijdens of na de maaltijd? Wat doet bica voor de alvleesklier als je het op een lege maag inneemt? Kan iemand dit uitleggen?

Wat bica wel doet op een nuchtere maag is ontzuren. Ontzuren draagt bij aan het remmen van ontstekingen, dus vanuit die optiek kan ik snappen dat een ontstoken of ontstekingsgevoelige alvleesklier baat heeft bij bica op de nuchtere maag.

Nou ja, dat was zo mijn gedachtengang. Ben benieuwd naar antwoorden.

Had ik het gisteren nog over, dat het nog wel eens wordt gebruikt na een zware maaltijd, om de spijsvertering te ondersteunen en zuurbranden/opgeblazen gevoel te bestrijden. Als het maagzuurbranden tegengaat, ondermijnt het dan niet juist de spijsvertering?

Ik dacht dat het door het lichaam wordt aangemaakt en toegevoegd aan het maagzuur+voedselbrij om dat te alkaliseren, zodat het niet meer zo zuur is als het de 12vingerigedarm ingaat.

nu al 2 weken elke morgen een lepeltje bicarbonaat genomen, na de eerste groengele snotsessies,nu een pijnlijke alvleesklier en een knorrende maag??? Ik denk eraan toch wat supplementen van alvleesklier in te nemen. Iemand waar ik die kan vinden????

Bedankt Henk. Enig probleem :heb exact 2 maand gewacht op mijn adrenal, hoop dat ze dit een beetje vlugger kunnen naar Belgie verstuurd krijgen...Nog een ander adresje???

Bij mij precies hetzelfde keizertje. Duurt eeuwen bij Iherb!

Als het met die 'bovenste optie' binnen drie dagen binnen is zou dat mooi zijn.

Is dat (veel) duurder Alexandra?

Geen idee Pike. Afgelopen keer duurde het een dag langer ivm Hemelvaart. Maar ook met de verzendkosten blijft het een hele goedkope optie. Ik bestel 4 potjes per keer, dit keer ook bica erbij gedaan. Ik denk niet dat het veel duurder is, anders had ik dat de eerste keer vast niet gedaan.

Ik denk dat t verschil zit in vervoer. Op dag 1 gaat t al t vliegtuig in, dag twee aankomst in Brussel en ophalen door DHL. Dag drie, levering bij mij aan de deur. De enige vertraging die ik meemaak is mijn afwezigheid als t pakje komt....

Ik denk dat jullie spullen per boot reizen. En dat duurt lang ja.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan