Alvleesklier en nieren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
G

Guest

Guest
Ik hoop dat iemand mij iets meer kan vertellen hoe het nu eigenlijk exact zit met de relatie tussen alvleesklier en de nieren? Ik weet dat die 2 een relatie hebben met elkaar maar snap niet precies hoe. Begrijp wel dat disfunctioneren van de alvleesklier te maken heeft met tekort aan maagzuur en enzymen. Maar wat heeft dit nu te maken met de nieren?

Hier heb ik nog nooit van gehoord..is het niet zo dat bijnieruitputting en het gevolg een tekort aan maagzuur weer een slechte invloed heeft op de alvleesklier?

Ik had het destijds hier op Mike zijn site gelezen. Uiteraard snap ik dat het te maken heeft met maagzuur tekort. Heb een kat lopen met alvleesklier problemen samen met nier stenen. Ik was begonnen met het geven van enzymen van mercola waar dus ook betaine in zit. Maar het lijkt niet te werken voor hem. Sindsdien kotst ie nog meer namelijk en voelt ie zichzelf zieker. Na stoppen ermee gaat het wel weer beter. En dus snap ik gewoon niet zo goed waarom het niet werkt voor hem. Voor mijn andere kat met ook alvleesklier problemen en nier problemen werkt het weer wel. Maar ook niet altijd.

https://www.mikedonkers.com/zuren-en-basen-2/

Deze heb ik. Maar ik tast dus in het duister omdat ze het niet doen bij hem.

https://www.oervoer.com/mercola-digestive-enzymes-hond-kat

Wat jammer Binc dat het met de katten niet lukt. Terwijl je er eigenlijk zoveel van af weet.
Ik gebruik een oude computer die mij het beste bevalt en kan daardoor niet alles "openen". Dus kan even die enzymen niet bekijken. Waar ik opeens aan dacht: ik heb ergens gelezen dat synthetische produkten niet goed door het lichaam worden opgenomen. Zuiver intiutief spreekt me dat wel aan.
Lezende bij Kaardeshop zie je dat daar vloeibare produkten worden verkocht.
Alles wat voor honden en katten wordt gefabriceerd is volgens mij ook door mensen te gebruiken toch?

Ja had gehoopt dat het zou werken. Maar dit is niet synthetisch. Ik jan dan wel katten lezen maar van de buitenkant is niet zi makkelijk te zien wat er aan scheelt natuurlijk. Je hebt eigenlijk bij katten geen andere keuze dan onderzoek omdat je anders niet weet wat te behandelen.
De kat die er geen baat bij heeft wil ook geen voeding eten hoog in eiwitten. Hij krijgt er wel buikpijn van, ook met de enzymen. En krijgt dus voeding wat makkelijker verteerbaar is voor hem. Ik denk dat hij toch voldoende maagzuur heeft
Ik heb ook geen zin om alles continue te testen en kat mee te nemen naar de dierenarts. Er is in elk geval geen sprake van nierfalen. Niet in bloed maar wel verschrompeling en andere kat met nierpijn. En allebei problemen met alvleesklier. Het zijn er wel 2 met een verleden van problemen. Dus ja, dit is idd wel jammer. Maar als hij zich beter voelt op de andere voeding dan is dat zo. Ga er geen middelen gedwongen in doen en daarmee de band met mijn kat verpesten.

Ja, supplementen voor mensen kunnen ook voor dieren en andersom. Tot een bepaalde hoogte idd. Zo ben ik ook niet bang om supplementen van mijn katten te nemen.

Ja je loopt dus met de katten tegen hetzelfde probleem aan wat we allemaal hebben. Je doet je best maar kunt niet iedere dag naar een dure arts lopen. Soms moet je je er bij neerleggen dat het niet gaat zoals je graag zou willen.
Dat geldt voor mij natuurlijk ook. Ik moet me er veel mee bezig houden maar tegelijkertijd gaat het leven door en wil ik zeker niet in zak en as gaan zitten.
Van jouw en mijn kant is er interesse voor gezondheid. "Als de waarheid onderd druk staat is nieuwsgierigheid de juiste weg om te gaan". Heb ik opgeschreven voor als ik naar Mostert ga. Ik krijg de ingredienten van de flesjes enzymen niet.
Nieuwsgierigheid wordt nogal eens afgedaan als "een ondeugd".
Zeiden ze vroeger ook al op school. "Doe het nou maar zoals ik het zeg" Gadver.

Ja idd. Loop tegen dezelfde problemen aan. Voor nu maak ik het hem zo aangenaam mogelijk en dan gaat het wel goed. Als hij geen baat heeft bij de supplementen dan houd het op. Maar niks doen is geen optie.

Wat bedoel je met dat je de ingrediënten van enzymen niet krijgt? Dat dode gevoel wat je omschrijft, kan dat carpaal tunnel syndroom zijn? Vaak ook gerelateerd aan schildklier klachten. Maar ben toch wel benieuwd wat je huisarts zegt over dat die t4 steeds te hoog blijft. Heb je geen advies gekregen daarover?

Zojuist weer terug uit het ziekenhuis waar mijn schoonvader gister is opgenomen met een hartaanval. Met zijn hart gaat het op zich wel weer maar ze hebben geconstateerd dat zijn nieren niet goed werken, nog maar 15% waardoor ze niet willen catheteriseren en dotteren.

Aan het nierfalen zelf kunnen ze niets doen zeggen ze nog eerlijk maar hij krijgt dus nu voor het eerst in zijn 92 jarige leven cholesterolverlagers. Op de vraag wat zijn waarde was kreeg ik als antwoord: 'uh volgens mij niet buiten de norm', waarop ik vroeg waarom dan verlagers? Reactie: deze cholesterolverlagers beschermen de vaatwanden tegen ontstekingen waar troep achter kan blijven.. Uhm dat is toch juist wat cholesterol zelf doet??? Zucht geen discussie mogelijk. Ik kwam erachter dat hij al heel lang maagbeschermers slikt.. kan in mijn ogen mede de oorzaak zijn van deze slechte nieren en zijn lage ijzergehalte. Hij had een bloeddruk van 40 onderdruk vanmiddag, toen kreeg hij een zak bloed en ging het omhoog, de man had letterlijk te weinig bloed.
Hij had veel te hoog kalium (heeft ook met de bijnieren te maken).
Op mijn vraag of hij aan de kruiden kan die de nieren versterken was de reactie 'baat het niet schaadt het niet'... als hij het maar lekker vindt.. Nou ik zeg zijn die pillen die jullie voorschrijven dan zo lekker?
Deze assistent arts is nog zo jong...ik hoop dat ze de andere kant ook een keer wil inzien!

Verder ga ik mijn schoonvader Sunrider kruidenthee geven als hij weer thuis is. Deze versterkt de nieren.. dus het proberen waard.

Jeetje, dat is slecht nieuws over he vader!

Wanneer nieren niet goed functioneren kunnen idd hartproblemen ontstaan. Hopelijk gaat het snel beter met hem!!

Sterkte en een knuffel voor jou en je familie

Elkedageenei,
Heel veel sterkte met je schoonvader. Met mijn moeder gaat het ook niet goed, heb ik ook beschreven daarnet in het topic Multi vitamine. Ik heb daar ook een vraag geplaatst.

Dorothé

Dank jullie wel! Wat erg van je moeder Dorothé. Ik ga even lezen

Het ziekenhuis ziet de nieren nu als grootste punt van zorg ivm hoge kalium bij mijn schoonvader. Het liet mij niet los dat de bijnieren letterlijk hier niet los van staan.
Ik wil dat ze gaan uitzoeken of hij Addison of iig flinke bijnieruitputting heeft. Hij voldoet aan de symptomen helaas.

Slecht nieren door maagbeschermers? En daar hebben ze nooit op gecontroleerd? Denken ze dan dat al die pillen zaligmakend zijn?
Hoeveel medicijnen slikt hij op dit moment? Zolang hij in het ziekenhuis ligt wordt hij natuurlijk verder volgepropt met medicijnen. daar wordt je dan ook niet blij van.

De ziekte van addison kunnen ze wel uit zoeken door acth stimulatietest. Maar bijnieruitputting weten ze in ziekenhuis niet eens wat dat is. Aldosteron houden ze ook on de gaten?

Weet Ik Niet ik hoop dat ze dat gaan uitzoeken. Ik heb al ervaren dat ze niet op 'Google amateurs' zitten te wachten dus moet het erg met beleid inbrengen..;-)

Aldosteron regelt de elektrolyten in de nieren. Het lijkt mij dat ze dat toch in de gaten houden. Je kan op 2 manieren benaderen, je zou het dom, blond en onnozel brengen. Daar bereik je vaak het meeste mee ?
Of je vraagt het direct op de man af.
Of gewoon vragen of het aldosteron wel in de gaten word gehouden ivm afwijkende kalium gehalte. Bovendien word aldosteron ook vaak getest naast addison.

Willen jullie even meedenken? Mijn schoonvader zijn nieren werken niet gowd meer. Ook heeft hij lage bloeddruk. In het ziekenhuis in juni was het zo laag dat hij 3 zakken bloed heeft gekregen..
Nu moet hij zoutloos eten vamwege de nieren en dat snap ik nog maar de onderdruk was nu weer 55 dus erg laag. Mag/kan hij wel sole of Keltisch zeezout in het eten?
In het ziekenhuis was zijn kalium veel te hoog wat leidde tot de conudie over slechte nierfunctie. Lage bloeedruk.hoog kalium...ik.denk dan meteen aan de bijnieren. Werd in het ziekenhuis voor kennisgeving aangenomen en niets mee gedaan want dat kennen ze niet of denken dat dat zo zeldzaam is.. en hij is op leeftijd dus beleid = misschien NR?.. niet rennen/niet reanimeren (als je voor dat laatste kiest) lijkt het wel.

Peterselie is een reinigend kruid dat de nieren helpt maar kan ook de bloeddruk verlagen. Tegenstrijdig dus. Het lichaam is in de war of wij (althans de dokter)?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan