Ik vind dat je aan het zeuren bent Mike.
Ik weet heel goed dat het grote plaatje in Amerika in elkaar gestoken wordt en jij weet ook heel goed dat ik dat weet.
Ik bedoel ook niet dat Alex Jones bewust meewerkt aan globalisatie, maar de gedachte dat hij er ongewild aan meewerkt vind ik helemaal niet zo raar. (Tenslotte worden al die truthmovements gebruikt of gekaapt, en nu loopt Russel Brand (nota bene met een rattenvanger van Hamelen boek en tattoo er mee weg!) Alex Jones wordt met rust gelaten, ook hij zal wel een doel dienen, ik vind zijn verslaggeving over Gaza ondermaats en daarop ben ik echt afgehaakt.
Wat heeft er echt waarde? en wat wordt echt aangevallen? Mensen die binnen hun community goed doen, zwervers eten geven, cowboys die elkaar steunen tegen de overheid, mensen die "off the grid"- gaan leven. Mensen die geen waterleiding hebben, of antibioticavrij boeren, Sudbury scholen, thuisonderwijs. Pas als de regels geen vat meer op je hebben wordt het gevaarlijk. Dat is strafbaar en wordt met de grond gelijk gemaakt, geen uitzonderingen. Omdat dat is wat belangrijk is, mensen die een alternatief vinden voor het systeem, als we niet meer mee doen houdt het op! En dat is wat Thomas Sheridan bedoelt. Ik heb me al uren achter mijn pc druk zitten maken om de petrodollar, wie of wat is daar precies beter van geworden? Ik had beter compost door mijne moestuin gewerkt in die tijd! (en ja, die tuin ligt in europa, hoe eurocentrisch van mij!)
Natuurlijk moet je op de hoogte zijn wat er speelt zodat je op basis van kennis de juiste keuzes kunt maken. Maar ik heb niet de illusie dat de wereld een betere plek wordt omdat er miljoenen "truthers" zich op allerhande fora al 13 jaar naar het leven staan om de echte toedracht van 9/11 te vinden. Ik vind veel waarheid in dit stukje: (eveneens van die kortzichtige ier) http://thomassheridanofficialblog.blogspot.be/2014/11/save-your-own-ass-and-ones-you-love.html?spref=fb