Amerikaanse politiestaat

Ik worstel er ook al een paar jaar mee. Ik heb tot nu toe dan een hele kleine partij uit gezocht (die natuurlijk geen aandacht krijgen) die het volgens mij snappen. De echte macht zit inderdaad ergens anders maar de politiek (en wij ook) voeren het wel uit. En als je het zelf niet uitvoert en ook niet hebt gestemd, dam wordt het wel uitgevoerd door iemand die een ander heeft "gekozen". Maar ik worstel er nog steeds mee. Het punt is ook dat als zo'n heel klein partijtje waar ze het snappen, te groot wordt zoals bij Fortuyn het geval was dat ze dan op de een of andere manier kapot worden gemaakt.

 
Al jaren stemmen mensen als Stem-vee .
Terwijl ,, Het draaiboek ,, al decennia lang klaar ligt.

Wellicht kunnen we onze gedachten hier op focussen .



Het is wel bijzonder om deze in 7 delen te bekijken .

 
Hoi Heksje en Kaaskanlekkerzijn; volgens begint het in en tussen ons mensen, tussen de oren / in ons hart, en eindigt het er ook mee. Als een kritische massa dat doorheeft dan kunnen dingen veranderen en ook snel. De echte vrijheid zit ergens tussen onze oren en onze kracht zit in ons hart.

 
@ Panda: die serie ben ik niet geheel doorgekomen. Het gaat me ook wat ver, net als David Icke me soms wat ver gaat. Opzich geen punt en zeker interessant; voor discussies wanneer er al fundamentele zaken zijn veranderd.

Als het om verandering gaat, schaar ik mij achter mensen als Ken O'Keefe en Mike Ruppert. De laatste maakte de ijzersterke opmerking "You can change nothing until you change the way money works". iklustvet of Mike had een tijdje terug een mooi filmpje van Ken gepost waarin hij in wezen hetzelfde zegt. Dat is concreet en is iets mee te doen. Het kan niet anders dan dat daar vervolgens een betere wereld uit voortvloeit.

Icke heeft het vaak over de pyramide-structuur. Die kun je vanuit het fundament laten omvallen en dat is ook precies wat er gaat gebeuren wanneer bovengenoemde uitgevoerd wordt.

 
Gerard.
Gaat er straks nog iemand stemmen als er verkiezingen zijn? Krijg je nog meer van dit, waar je ook op stemt. Het roer moet om, laat dat niet een ander voor je doen.

Is het volgende een oplossing??

http://www.stemniet.nu/

STEM NIET    
 
In Nederland lijkt het of we iets te zeggen hebben door te stemmen op volksvertegenwoordigers. We denken via hen invloed te kunnen uitoefenen op het beleid.
De volksvertegenwoordigers zelf denken ook invloed te kunnen uitoefenen door gekozen te zijn.
 
Nu de praktijk:
 
Bijna elk nieuw voorstel komt uit de koker van een leger ambtenaren welke op hun beurt worden gedirigeerd door het bedrijfsleven en invloedrijke instellingen, ofwel het grote geld.
Als deze voorstellen in de kamer, raad of staten komen kan er hooguit wat cosmetisch geschaafd worden door de volksvertegenwoordigers, maar de essentie is niet of nauwelijks door hen te veranderen.
 
Blijft over:
 
1 accepteren dat anderen het voor je regelen,
2 actie voeren
3 en/of naar de rechter.
 
Via inspraak, acties en bij de rechter blijkt de invloed van de burger vaak vele malen groter, vooral als je goed beslagen ten ijs komt.
Kortom de gehele “democratische” vertoning blijkt een soort verkoopverhaal te zijn om de plannen van bedrijfsleven en ambtenaren aan de burgers te verkopen en er een democratisch sausje over te gieten.
Veel Nederlanders hebben dit al ontdekt en stemmen niet meer. Ze zoeken hun invloed op andere wijze.
Vandaar dat de vereniging STEM NIET is opgericht. Zij heeft als hoofddoel om meer mensen te bewegen niet meer te stemmen.
 
Veel burgers voelen het echter als een soort heilige plicht om te gaan stemmen, omdat het stemrecht vroeger moeizaam is bevochten. Voor deze mensen zal STEM NIET als een zogenaamde partij op de kieslijsten staan, met expliciet als uitgangspunt: niet stemmen.
 
Het motto van STEM NIET is: Stem niet, maar laat overal van je horen!

Ik was aan het zoeken wat er gebeurt als je niet stemt, want ik dacht ooit gehoord te hebben dat jou stem dan automatisch naar de grootste partij gaat ofzo.. dat wil niemand natuurlijk!

Maar als je wel gaat en voor niet stemmen kiest laat je dus wel een stem achter die niet weggegeven kan worden. 8)
Plus dat duidelijk Word hoeveel er niet stemmen willen.

 
Als er te weinig stemmen zijn, gaat het feest niet door, wat er dan gebeurt? Nog geen keer stemmen, maar dan met de politie op de stoep? In Roemenië ging dat zo.

Heel hard roepen dat je het anders wilt laat nog steeds zien dat je een macht wilt die dingen gaat bepalen. Misschien is er tijdelijk iets beters dan wat we nu hebben, maar het zal evengoed verzanden.

Ik heb 2 punten en als je het daar mee eens bent, stem dan op mij :P

Kleinschaligheid heeft vele voordelen, weinig energie nodig om goederen te vervoeren, controle op hoe jouw voedsel gekweekt wordt, want dat doet je buurman/vrouw en wellicht doe je zelf ook iets in die richting. Kan nog veel meer voordelen opnoemen, maar het ligt eigenlijk allemaal wel voor de hand. Veel dorpen in plaats van steden.

Een totaal ander bestuur zou kunnen bestaan door iedereen via internet mee te laten besturen. Het is niet verplicht, maar ik denk dat als je werkelijk beseft dat we het vanaf het moment dat zo'n systeem geïntroduceerd wordt allemaal samen doen, dat er heel veel mensen zijn die mee willen doen.
We doen dan zelf voorstellen, we stemmen er op, we maken daar wel onderscheid in lokaal en landelijk, we bepalen ook wie de plannen gaat uitvoeren en zorgen ook voor het bekostigen. Er is geen baas, niemand hoger of beter of hoe dan ook meer dan een ander. Zo kan het goede in de mens weer eens naar boven komen borrelen. Internet is zo sterk geïntegreerd in de samenleving dat het systeem bij wijze van spreken van de ene dag op de andere geïmplementeerd kan worden.

 
Haha, ja er mag een hoop veranderen dus nieuwe ideeën die waardig lijken moeten uitgewerkt worden.

Maar ik heb geen idee wat er allemaal bij komt kijken haha, veel.. heel veel geld voor campagne waarschijnlijk... :roll:

 
Nee, niets campagne, we gaan het allemaal zelf doen, geen personen om op te stemmen, maar dingen die aangedragen worden. Het echt samen doen waardoor de term samenleving weer inhoud krijgt.

 
Ja, het systeem ontwerpen en met een beperkte groep mensen testen en verbeteren tot het zover ontwikkeld is dat het gemakkelijk toegankelijk is, vervolgens landelijk lanceren met een beperkte proefperiode waarin het systeem nog geen effect heeft, maar men ermee kan spelen. Als dan blijkt dat het kan werken met dit systeem iedereen laten stemmen over het implementeren ervan, wat inhoudt dat de huidige overheid bij meerderheid van stemmen zonder wachtgeld of bonussen naar huis mag gaan.

 
Echt verschrikkelijk , kansloze dakloze mensen zo van deze Aardbol af te willen vegen.

,, Lets Believe ,, in a Better World .



 
hoi Kaaskanlekkerzijn: ik snap -denk ik- wat je bedoelt (dat het voorlopig misschien nog behelpen is).
Hoi Kaaskanlekkerzijn/Gerard: ik denk ook wel dat veel/sommige mensen (mezelf niet uitgesloten) nog in een soort van verdovend overlevings-angstbewustzijn zitten van als natje/droogje maar geregeld zijn, dat het dan wel best is ondanks feitelijke tekenen aan de wand en ondanks dat er daarnaast veel moois is ook in de wereld. Angsten zijn slechte raadgevers, maar ze houden ons wel in de greep. Er zijn krachten -om te beginnen in onszelf- die ons sterken om in overlevingsbewustzijn te blijven ziten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.087
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan