Antibiotica en superbugs

Aangezien al onze mitochondrien feitelijk bacterien zijn, worden niet alleen onze darmbacterien door antibiotica, maar ook onze mitochondrien vernietigd. Dit heeft grote consequenties voor onze energie en gezondheid. Aangezien de aanmaak van een groot deel van onze hormonen plaatsvindt in de mitochondrien heeft die vertstrekkende gevolgen voor onze hormoonbalans. Ook overgewicht en alle hormonale verstoringen die dit in zijn kielzog meeneemt, wordt steeds vaker geweten aan antibiotica. Als kinderen op jonge leeftijd antibiotica krijgen, is de kans op latere leeftijd groeter. Zorg altijd voor aanvulling met probiotica tijdens een antibioticakuur. Rineke Dijkinga, Alles draait om je hormonen, p. 353
 
Mensen zeggen altijd dat je een AB kuur moet afmaken maar lang geleden kwam ik al dit verhaal tegen:

Kuur afmaken?

Apothekers plakken trouwhartig een etiketje 'Kuur afmaken' op alle antibiotica, want, zeggen zij, anders ontstaat resistentie en wordt de bacterie ongevoelig voor het geneesmiddel. Dat advies stamt waarschijnlijk uit de tijd van de tuberculose: de verwekker daarvan kon inderdaad resistent worden. Maar voor het overige zijn er eigenlijk geen bacteriën die zo snel kunnen veranderen dat ze zich tegen de kuur kunnen verweren. Hoe langer een kuur duurt, hoe meer ook de nuttige bacteriën in ons lichaam er last van hebben, en bovendien komen er, via de urine, meer antibiotica in het milieu. Een stevige mep werkt bij bacteriën beter dan langdurig duwen, en als de infectie is bestreden, kan met de kuur worden gestopt: 'Alleen de tijd die nodig is de infectie te bestrijden bepaalt de noodzakelijke duur van de behandeling, en niet de arbitraire lengte van een antibioticakuur,' schrijven internist Jos van der Meer en apotheker Stephanie Natsch in het Nederlands tijdschrift voor geneeskunde van 28 augustus 2004 (jg. 148, p. 1720-1723).

Bijna 10 jaar later dit bericht:

http://www.volkskrant.nl/archief/is...en-antibioticakuur-niet-af-te-maken~a3429548/

Dus daarom doe ik altijd hetzelfde, even een flinke tik en dan weer terug naar de natuurlijke middelen. Ik probeer eerst altijd de natuurlijke weg maar bij kiespijn moet ik vaak zwaarder geschut inzetten. De gebruikelijke middelen zoals extra vitamine C, olijfolie, spoelen met kokosolie etc waren deze keer helaas niet sterk genoeg, ik vermoed mede omdat ik met een open wond zat aan de onderkant. http://www.leefbewust.com/columns/040316.htm
 
een stukje tekst van Ron hierboven. Ron is een liefhebber van granen en niet zo van het vlees en zuivel dacht ik.
Er kwam uit mijn kennissenkring ook iemand naar mij toe die steeds problemen met gebit had (dame van middelbare leeftijd). Ze is mager, bleek en grijs. Ik adviseerde coll.zilver als kuur. Dat hielp. Na maanden kwam ze weer en toch weer klachten met gebit. Ze gebruikte nog steeds CZ. Dat was niet de bedoeling, CZ als antibiotica en de oorzaak aanpakken.
Tja wat moet je dan doen vroeg ze.. Mijn antwoord was levertraan, volle rauwmelkse zure zuivel en vet(ten) vlees.
Nu hoor ik haar niet meer en gaat het goed met haar gebit.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.159
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan