anticonceptie

Niet de klachten die ik later kreeg Tanja.
Het is nu ook zo dat ik op een bepaalde plek in mijn buik aan voel dat ik ongesteld moet worden. Altijd doet die ene plek dan even (kort of wat langer) zeer. Het ziekenhuis is het niet met me eens, maar ik vermoed toch echt dat het met die sterilisatie te maken heeft.

Waar zal de klem zitten? Waarom is mijn eileider weg? Vragen waar ik het antwoord niet op krijg en waar doktoren zich niet druk om maken.

Sterilisatie is handig en een veilig voorbehoedmiddel, maar ik zou het niet weer doen als ik opnieuw moest kiezen. Waarom niet? Gebaseerd op gevoel en ingegeven door mijn angstige vragen.
 
Ik denk dat je dat zelf het beste weet Heksje en het zou mij ook niet verbazen als het ermee te maken heeft. Bij mij komt er niks vreemds in mijn lijf.

De hele avond stromen de berichten van vrouwen met Essure klachten binnen op de fb pagina, vreselijke en verdrietige verhalen en bijna allemaal zijn ze niet serieus genomen door artsen en werd ontkend dat het iets met hun klachten te maken kon hebben.
 
Volgens mij ben jij jonger dan ik Tanja (ik ben 46) en je hebt het geluk dat er nu meer informatie beschikbaar is met dank aan internet. Mogelijk ben je ook gezegend met een goed ontwikkeld natuurlijk instinct wat de maatschappij niet onderdrukt kreeg.

Het is niet meer terug te draaien. Ik heb voorgesteld de klemmen te verwijderen maar als ze niet te vinden zijn dan houdt het op.

Essure is mogelijk van een latere periode dan toen ik gesteriliseerd was (2002). Deze methode is mij toen niet voorgesteld. De keuze was toentertijd klemmen of branden. De gynaecoloog wilde niet aan branden beginnen omdat dit hij dit te definitief voor me vond gezien mijn leeftijd (33 jaar).

Het is zo intriest dat artsen van alles voorstellen en uitvoeren maar de verantwoording niet durven te nemen.
Toch wordt het ook eens de hoogste tijd dat mensen zelf weer hun leven en gezondheid in handen nemen, dat het besef doordringt dat we zelf verantwoordelijk zijn voor ons lijf. Daar komt bij dat het ook tijd wordt dat de artsen overleggen en samen met de patiënt bekijkt wat een goede oplossing kan zijn en dat eens afstappen van het idee dat ze op een voetstuk staan en dat zij het beter weten. Sterker nog, de artsen denken dat zij het allemaal weten en dat de patiënt dom en achterlijk is (de goede artsen uitgezonderd).
 
Ik ben helemaal voor eigen verantwoordelijkheid Heksje. In dit tijdperk van informatie kan ik mij ook moeilijk voorstellen dat een methode die je overweegt niet even googled voor je het laat doen. Toch geloofd het gros van de mensen nog dat de gynacoloog expert is en niet dat deze mensen gebrainwashed zijn en hun patienten zo'n risico laten nemen.
De meeste vrouwen kiezen voor deze methode, omdat ze bewust van de hormonen af willen en omdat er geen operatie en verdoving voor nodig zou zijn. Het blijkt voor de meeste dat het plaatsen helse pijnen opleverd en vaak ook nog erna. Er worden vrouwen invalide van en er zijn onnodig baarmoeders verwijderd, omdat gynacologen weigeren te geloven dat het met de Essure te maken kan hebben.
Een bizarre combinatie van blind vertrouwen van gynacoloog in de producten en de patienten in de artsen met desastreuze gevolgen. Ik hoop dat ze nu wel hun verantwoordelijkheid nemen en de klachten officieel gaan melden.
 
de artsen denken dat zij het allemaal weten en dat de patiënt dom en achterlijk is (de goede artsen uitgezonderd).

Hoi Heksje, over jouw citaat: mijn ervaring met artsen is dat ze strak ingepantserd zitten in een onmenselijk systeem van behandelrichtlijnen waar ze niet of nauwelijks vanaf mogen wijken, ook als die richtlijnen de gezondheid van de mens niet dienen. Naar eer en geweten kunnen handelen is er voor artsen nauwelijks bij als ze in het huidige systeem mee willen draaien. Dit voel ik heel goed bij artsen en elke arts in functie gaat daar op geheel eigen wijze mee om. De 1 duidelijk met de kop in het zand, de ander maakt het heel bont en gaat met mij en de waarheid dealen, weer een ander heeft enigszins gewetensvroeging maar haakt toch af als het te heet onder de voeten wordt etc. etc.
 
Hoi heksje, fijn dat je je ervaring even
Wil delen hier. Sta er echt van te kijken dat de artsen zo iets kunnen zoek raken in een lichaam en hoe ze er inderdaad mee omgaan. Vreselijk dat je nu hier mee moet leven.
Ik probeer er ook al een tijdje achter te komen van welk materiaal de klemmen zijn. Ik ga binnenkort naar de gynaecoloog om wat vragen te gaan stellen. Kijken of ze überhaupt verstand hebben van wat ze in een menselijk lichaam stoppen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan