asbest

• Onderwerp starter Onderwerp starter NMB
  • Startdatum Startdatum
In de link van milieu centraal staat een indicatie. Deze is gebaseerd op 50 m2 voor een woonhuis en komt op 10.000 euro. Dat is idd wel een indicatie waarbij rekening is gehouden met nieuw dak. Dus incl.
Als je schuur dus een oppervlakte heeft van 50 m2 is het geen raar bedrag, mits dit incl nieuw dak is. Anders betaal je wel teveel.

50m2 valt bij mij onder een flinke garage ;) De kosten liggen vooral bij het nieuwe dak. Maar iedereen met asbest en een incourant gebouw of weinig geld heeft wel een probleem, want de verzekeringen worden ook lastig en rekenen inmiddels al flinke opslagen en straks stoppen ze helemaal met verzekeren. Dit omdat de claims van brand ed tegen het einde omhooggaan.

Precies! 50 m2 is heeeel erg groot voor een schuur!! Meten is weten zeg ik altijd maar met dit soort dingen.
Tot 35m2 mag je het zelf doen. Dus tussen de 35 m2 en 50 m2 ben je de sjaak en moet je het uitbesteden. Als ik Babbe was zou ik het toch iets nauwkeuriger meten. Het kan natuurlijk dat ze een grote garage heeft. Ik weet ook dat als je er zelf geen controle op houd dat je flink genaaid kan worden voor wat betreft oppervlakte. Vaak word er naar boven afgerond in het voordeel van de aannemer. En de meeste mensen nemen dat ook gewoon aan. Dus zelf nameten is wel aan te bevelen.

Hoeveel m2 is je schuur Babbe?

235 vierkante meter golfplaten.Nou denken jullie : als je zo'n grote schuur hebt ben je vast wel zo rijk dat je een nieuw dak kunt betalen hi,maar de schuur is net zo groot als ons hele huis,boerenland hier he?

235 m2 aan golfplaten zeg je. Is die prijs die je noemde alleen voor het verwijderen van de asbest neem ik aan? En dan komen de kosten voor een nieuw dak er nog bij neem ik aan?
10.000 euro kan dan namelijk niet als alles incl zou zijn voor een oppervlakte van 235 m2.

Dat zijn idd behoorlijke bedragen! Ik hoop dat jullie woning dan wel asbestvrij is en het alleen de gigantische schuur betreft!
Desondanks zou ik de oppervlakte wel na meten om te checken of het echt 235 m2 is.

Wellicht iets om in de gaten te houden. Nieuwe subsidie regelingen voor het verwijderen van asbest.

https://www.boerderij.nl/Home/Achtergrond/2019/3/Subsidies-asbest-en-zonnepanelen-flink-uitgekleed-401832E/

Geen idee of dit al bekend gemaakt hier.
Maar het verbod op asbesthoudende daken is voorbij!

Ik krijg alleen niet geplaatst wat ik geplaatst wil hebben dus word vervolgd

Aanvulling op mijn eerdere bericht hierboven. Dus dat is goed nieuws!

Het verbod op asbesthoudende daken is van de baan. De Eerste Kamer heeft het wetsvoorstel dat asbestdaken per 2025 verbiedt, weggestemd. Het is nog niet duidelijk of en wanneer er nieuwe regelgeving komt voor het verwijderen van asbest op daken. Het ministerie beraadt zich hierop.

https://www.aannemervak.nl/bouwsector/verbod-asbesthoudende-daken-uitgesteld-tot-2028/

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan