Astaxanthine

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Volgens mij bevat alleen dierlijk voedsel adequate hoeveelheden astaxanthine en dan vooral wilde sockeye zalm uit Alaska: 4 mg per 100 gram. Verder kreeft, krab en wilde garnalen.

Astaxanthine is inderdaad een krachtige antioxidant, vooral bekend om zijn positieve effect op huid, ogen en spierherstel. Volgens onderzoek heeft astaxanthine een antioxidantactiviteit die tot wel 1.000 keer krachtiger is dan die van vitamine C en andere carotenoïden (bron: Natura Foundation).

Wat betreft bronnen: je kunt het halen uit wilde zalm of via supplementen. Het is belangrijk om te letten op de herkomst en zuiverheid, want niet alle varianten even goed zijn.

Ik kwam deze discussie tegen en zag dat er al in 2015 interesse was in astaxanthine. Sindsdien is er veel nieuw onderzoek gedaan en is het gebruik flink toegenomen, vooral onder sporters en mensen die hun huid willen beschermen. Voor wie op zoek is naar natuurlijke astaxanthine uit algen, ik haal de mijne hier: Astaxanthine supplementen.

Zijn er anderen hier die astaxanthine gebruiken? Wat zijn jullie ervaringen?

Astaxanthine is inderdaad een krachtige antioxidant, vooral bekend om zijn positieve effect op huid, ogen en spierherstel. Volgens onderzoek heeft astaxanthine een antioxidantactiviteit die tot wel 1.000 keer krachtiger is dan die van vitamine C en andere carotenoïden (bron: Natura Foundation).

Wat betreft bronnen: je kunt het halen uit wilde zalm of via supplementen. Het is belangrijk om te letten op de herkomst en zuiverheid, want niet alle varianten even goed zijn.

Ik kwam deze discussie tegen en zag dat er al in 2015 interesse was in astaxanthine. Sindsdien is er veel nieuw onderzoek gedaan en is het gebruik flink toegenomen, vooral onder sporters en mensen die hun huid willen beschermen. Voor wie op zoek is naar natuurlijke astaxanthine uit algen, ik haal de mijne hier: Astaxanthine supplementen.

Zijn er anderen hier die astaxanthine gebruiken? Wat zijn jullie ervaringen?
Ben ik erg benieuwd naar wat jouw persoonlijke ervaringen met Astaxanthine zijn, want zo lijkt het of je een verkoper bent die zijn bedrijfje onder de aandacht wil brengen.

Dank voor je reactie Surv en je zorg voor het schoon houden van het forum. Mijn situatie is dat ik relatief snel verbrand en veel sport. Mijn supplement inname is een combi van astaxanthine en beta caroteen. Mijn doel is om tijdens mijn zonvakantie (over 6 weken) beter tegen de zon te kunnen en ik ben nieuwsgierig wat het doet qua herstel met sporten. Zal ik er over 2 maanden op terug komen bij je? :)

• Leuk
Waarderingen: Surv
Ik neem sinds 2 weken Astaxanthine. Ik merk enige verbetering, want ik ben minder snel moe momenteel.
Ik koop et bij Ron van Leefbewust.com. (als we dan toch reclame maken .....)

• Leuk
Waarderingen: Surv

Forum statistieken

Onderwerpen
4.575
Leden
8.677
Nieuwste lid
Spell66
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan