http://melchiormeijer.wordpress.com/2013/05/30/trein-vegan-challenge-b12-doemscenario-en-o-ja-meryl-streep/
Weer een uitstekende blogpost van Melchior Meijer!
Quote:
Wie niet voldoende B12 krijgt, niet voldoende kan opnemen of een probleem heeft met de conversie en metabolisatie ervan, ziet om te beginnen zijn meyeline naar de filistijnen gaan. Niet te onderscheiden van MS en vermoedelijk lopen er heel wat MS-patiënten rond die eigenlijk ‘alleen maar’ B12 deficiënt zijn. Verder geeft B12 tekort (op celniveau) allerlei psychiatrische ziektebeelden. ADHD, anyone? Alzheimer, anyone? Nog een: B12-deficiëntie geeft bij vrouwen vrijwel standaard een vet positieve PAP smear. Lieve help
Quote:
De kinderarts met zijn ALS-achtige syndroom in deze film ontdekte net op tijd wat er met hem aan de hand was. Hij is voor de rest van zijn leven kreupel, maar hij leeft en hij functioneert
Quote:
Mensen die het geluk hebben dat hun B12-gerelateerde pathologie wordt onderkend – en dat zijn er niet veel, de meerderheid crepeert in totale onwetendheid over de oorzaak van de ellende – hebben vaak levenslang injecties nodig met farmacologische doses B12. Waarom? Meestal omdat ze één of meerdere van de zogenoemde intrinsieke factoren die nodig zijn om de vitale stof te kunnen opnemen en metaboliseren, ontberen. Waarom? Omdat de evolutie dit dodelijke ‘foutje’ nooit weg selecteerde? Hoogst onwaarschijnlijk. Mijn pseudowetenschappelijke vinger wijst naar… paukengeroffel, aanzwellend onweer, strijkers, koperblazers, Meryl Streep bij ondergaande zon in Kenia… tarwe. B12-tekort (absoluut of relatief) is een standaardcomplicatie van coeliakie. Te lang rondgelopen met niet onderkende coeliakie? B12 shots zijn een must, hoeveel biefstuk je ook eet. Sommige mensen hebben ook nog andere factoren nodig. Coeliakie is het topje van de ijsberg van tarweziekten. Je hoeft geen antilichaampjes in je bloed te hebben om te worden getreiterd door glutengeïnduceerde auto-immuniteit, weten we inmiddels dankzij onder anderen Cordain
Ik vraag mij af hoeveel mensen er op coeliakie worden getest en als deze dan negatief is weer naar hartenlust granen en gluten gaan eten denkende dat het daarom 100% oke is?