Barry Groves overleden

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
nee in drenthe :-) mijn vriend komt uit friesland.

Iedere keer als ze komt hoor ik haar uit over vroeger, ze kan zo mooi vertellen, het is alleen in het fries en tsja das wel eens lastig te volgen :-))

Aan de andere kant als ik erover nadenk, als ik gezond en vitaal oud zou worden zoals zij, beleef je ook veel ellende om je heen, een kind wat eerder uit het leven gaat dan jij is het meest erge wat ik mij kan bedenken.

Mensen die ziek worden, zorgen hebben en jij maakt dit allemaal mee.

Voor mij is het denk ik nu belangrijker dat mijn kinderen gezond groot worden en sterke ondernemende fatsoenlijke levensgenieters worden.

Dat zou mij ook gelukkig maken en het feit dat oerbeppe haar man heeft verloren en veel alleen is spreekt mij minder aan, ik zou willen delen met iemand naast me denk ik.

 
Joh Rateltje je kunt toch wel een cursus Fries krijgen ?

Ik versta het heel redelijk ondanks dat ik import ben (maar spreken doe ik niet ). :D

 
@rateltje: ja fries kan lastig zijn, vooral als het snel gesproken wordt. Ik ben er inmiddels redelijk in thuis.

Wat je zegt, als je zo oud wordt zie je veel mensen om je heen vertrekken naar de eeuwige jachtvelden. En inderdaad, je kinderen overleven lijkt me het ergste, wil er niet aan denken.

"boeter brea en griene tsies wie dat net sizze kin is gjin oprjuchte fries"

Nou, dan maar geen echte fries ;-), ik kan het niet fatsoenlijk uitspreken haha.

 
Was Barry Groves ook geen roker? Ik meen me uit zijn boek te herinneren dat hij zich erg neutraal uitspreekt over de gezondheidsgevaren van roken...

 
@mijnlijf ik kan redelijk goed fries verstaan, maar sommige woorden niet en als dat de keywoorden zijn die tot de conclusie leiden wordt het lastig.

ik heb mijn eigen fries erop beacht, wat tot lachwekkende uitspraken komt ;-)

vb. ik sneej dat breudje wol ff trodemidje (doordemidden snijden van een broodje)

haha geen fries maar erg grapsig ;-)

 
Ja Ha ha Geweldig !

Onze schoonzoon is een fries en die praat dat ook met de kids .

Soms komen daar weer erg leuke uitspraken uit voort Ha ha !

Vind het wel weer jammer dat onze oudste kleindochter een erg nasaal Ja heeft ontwikkelt .

Njaah !

 
Quote:
Nee, hij rookte niet.


Ik vergis me inderdaad met Walter Hartenbach, de schrijver van 'De cholesterol leugen'.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan