Ben je wel gevaccineerd en heb je spijt?

• Onderwerp starter Onderwerp starter JaspervdB
  • Startdatum Startdatum
Heeft deze ´wetenschapper´ vandaag zijn vrije dag ? Man. man, wat een l*l.
Je maakt een tiepvout
Het is een weenieschaper
Ik verwacht dat hij ff stil is, volgens mij is het het wel duidelijk hoe er over trollen gedacht wordt hier

En ja we worden allemaal gevormd door onze omgeving. Iedereen. Jij ook. We zijn allemaal kuddedieren en willen allemaal ergens bij horen. Dat zit namelijk ook in onze natuur. En daar is helemaal niks mis mee.
Nee, daaris helemaal niets mis mee, alleen: de mens die we van nature zijn kan iet meer tot uiting komen in de huidige maatschappij, geldbejag en technologie hebben de natuur overgenomen en dat kan alleen maar fout gaan omdat, zoals ik al aangaf, de natuur zo oneindig veel intelligenter is dan ons "wetenschappelijk" gepruts. Begrijp eme niet verkeerd, ook ik heb wetenschap hoog in het vaandel gehad, maar ben er grotendeels op teruggekomen, niet in de laatste plaats om het smerige gemanipuleer waar wetenschap voor misbruikt wordt. Wetenschap levert geen zekerheden maar onderzoekt en zegt nooit meer dan dat iets de huidige stand van inzicht is. Zelfs natuurwetten, die toch algemeen als onwrikbaar worden beschouwd, moeten soms het loodje leggen nu we in de quotummechanica mechanismen ontdekken die compleet in tegenstelling zijn met sommige natuurwetten. Alles wat het menselijk denken betreft staat voortdurend op de helling, niets is zeker en dat is iets waar de mens erg slecht tegen kan, derhalve verzint het denken ongemerkt schijnzekerheden. Wat er zich in je koppie afspeelt ontrekt zich voor 99% aan je bewustzijn.

Veel succes met je olijfblad, dennenaalden, grapefruitschillen en weet ik wat allemaal nog meer, maar je moet gewoon IVM nemen. Dubbele dosis als je gevaccineerd bent.

Mike

Ik benader onraad altijd wetenschappelijk en analytisch. Ik heb geleerd nooit enkel op onderbuik gevoelens af te gaan maar het feitelijk te benaderen. Ik ben dit een beetje aan het nuanceren de afgelopen tijd vandaar ook dat ik dit forum heb gevonden.

Ik vind wel dat de veroordelingen hier flink oplopen. Voor de volledigheid: Ik ben geen chirurg en al zeker niet arrogant. Ik voel me dus alvast niet aangesproken :) Maar veronderstel je nou dat ik een psychopaat of narcist ben? Dat gaat wel erg ver hoor moet ik zeggen.

En ja we worden allemaal gevormd door onze omgeving. Iedereen. Jij ook. We zijn allemaal kuddedieren en willen allemaal ergens bij horen. Dat zit namelijk ook in onze natuur. En daar is helemaal niks mis mee.

Verschillen in mensen onderling zullen er blijven en de discussie over het onderwijs wil ik best elders met je voeren. Ik kan daar inmiddels een boek over schrijven. Dat ik uiteindelijk met hangen en wurgen binnen de kaders ben afgestudeerd heeft veel stuk gemaakt in mij. Ik zie dit ook terug komen bij twee van mijn kinderen. Onze andere kinderen pasten wel in het stramien maar hebben ook totaal andere karakters.
Dat zullen ze ongetwijfeld van mijn vrouw hebben dan :)
Als wetencshapper zou je toch wat beter moeten lezen, ik heb het niet over chirurgen maar over chirugijnen. Dat refereert aan een tijd waar dergelijke lieden zoveel aanzien hadden als wetenschappers nu, terwijl ze gewoon maar wat deden. Ze bestaan nog hoor, in India kan je een kies laten trekken door iemand die langs de weg zit en een waterpomptang heeft.
Vervolgens: Nee, ik veronderstel zeker niet dat je narcist of psychopaat bent. Lees ook die zin nog eens, dan zie je wellicht waar ik het daar over heb:
Nee, jou treft geen schuld, want er wordt -al dan niet bewust- misbruik gemaakt van ingebouwde sociale grondbeginselen die in ieder individu zijn meegegeven. Narcisten en psychopaten zijn er meesters in om deze natuurlijke zaken in hun voordeel bij anderen uit te buiten, slachtoffers achterlatend.
Dat is dus een behoorlijk deel van hoe ons karakter om zeep wordt geholpen in dienst van mensen die macht uitoefenen over anderen. En ja, dat kunnen ook ouders zijn. Ik heb het zelf op een afschuwelijke manier van mijn geboorte af an mogen meemaken.

De natuurlijke aanleg om ons sociaal te gedragen uit zich in vele vormen, je zou dat kuddedieren kunnen noemen, maar mensen beschikken ook nog over iets extra's, we kunnen over dingen nadenken en communiceren, dieren niet. Het gaat fout op het moment dat individuen misbruik gaan maken van anderen. Ook dat is een verschijnssel dat bij de mens hoort, maar wel met hand en tand binnen de perken gehouden dient te worden. Dat laatste lukt niet meer zo best omdat werkelijk intelligentie niet meer meetelt. Geld is wat regeert en tegelijk de gevangenis is.

Als wetencshapper zou je toch wat beter moeten lezen, ik heb het niet over chirurgen maar over chirugijnen. Dat refereert aan een tijd waar dergelijke lieden zoveel aanzien hadden als wetenschappers nu, terwijl ze gewoon maar wat deden. Ze bestaan nog hoor, in India kan je een kies laten trekken door iemand die langs de weg zit en een waterpomptang heeft.
Vervolgens: Nee, ik veronderstel zeker niet dat je narcist of psychopaat bent. Lees ook die zin nog eens, dan zie je wellicht waar ik het daar over heb:

Dat is dus een behoorlijk deel van hoe ons karakter om zeep wordt geholpen in dienst van mensen die macht uitoefenen over anderen. En ja, dat kunnen ook ouders zijn. Ik heb het zelf op een afschuwelijke manier van mijn geboorte af an mogen meemaken.

De natuurlijke aanleg om ons sociaal te gedragen uit zich in vele vormen, je zou dat kuddedieren kunnen noemen, maar mensen beschikken ook nog over iets extra's, we kunnen over dingen nadenken en communiceren, dieren niet. Het gaat fout op het moment dat individuen misbruik gaan maken van anderen. Ook dat is een verschijnssel dat bij de mens hoort, maar wel met hand en tand binnen de perken gehouden dient te worden. Dat laatste lukt niet meer zo best omdat werkelijk intelligentie niet meer meetelt. Geld is wat regeert en tegelijk de gevangenis is.
Sinds ik het boek van Jan Storms https://www.bol.com/nl/nl/f/destructieve-relaties-op-de-schop/30519893/ aan het lezen ben, vallen er bij mij ook vele kwartjes. Ik heb helaas een pestverleden achter de rug. Misschien ontstaat daardoor beter inzicht in hoe alles zich nu ontwikkelt met de coronasituatie.

Dorothé

Laatst bewerkt:
Sinds ik het boek van Jan Storms https://www.bol.com/nl/nl/f/destructieve-relaties-op-de-schop/30519893/ aan het lezen ben, vallen er bij mij ook vele kwartjes. Ik heb helaas een pestverleden achter de rug. Misschien ontstaat daardoor beter inzicht in hoe alles zich nu ontwikkelt met de coronasituatie.

Dorothé
We zijn gewoon wat eerder wakker dan andere mensen omdat we al zoveel shit ervaringen hebben op gebied van relaties en er blijkbaar van geleerd hebben. Heeft het flink stoten van je neus toch zin gehad 😉

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan