Ik benader onraad altijd wetenschappelijk en analytisch. Ik heb geleerd nooit enkel op onderbuik gevoelens af te gaan maar het feitelijk te benaderen. Ik ben dit een beetje aan het nuanceren de afgelopen tijd vandaar ook dat ik dit forum heb gevonden.
Ik vind wel dat de veroordelingen hier flink oplopen. Voor de volledigheid: Ik ben geen chirurg en al zeker niet arrogant. Ik voel me dus alvast niet aangesproken
Maar veronderstel je nou dat ik een psychopaat of narcist ben? Dat gaat wel erg ver hoor moet ik zeggen.
En ja we worden allemaal gevormd door onze omgeving. Iedereen. Jij ook. We zijn allemaal kuddedieren en willen allemaal ergens bij horen. Dat zit namelijk ook in onze natuur. En daar is helemaal niks mis mee.
Verschillen in mensen onderling zullen er blijven en de discussie over het onderwijs wil ik best elders met je voeren. Ik kan daar inmiddels een boek over schrijven. Dat ik uiteindelijk met hangen en wurgen binnen de kaders ben afgestudeerd heeft veel stuk gemaakt in mij. Ik zie dit ook terug komen bij twee van mijn kinderen. Onze andere kinderen pasten wel in het stramien maar hebben ook totaal andere karakters.
Dat zullen ze ongetwijfeld van mijn vrouw hebben dan