Berg bij baby

Mijn kleuter heeft nog steeds berg. Het lijkt verergerd sinds ze naar school gaat en elke dag een ei eet (ei mee bij de lunch). Het lijkt mij dat het probleem bij haar dus ook in de eiwitvertering zit. Ze drinkt wel iedere dag sole maar verder weinig nuttigs. Zal het helpen om probiotica (uit een capsule) in haar toetje te verstoppen (moet dacht ik op nuchtere maag dus niet echt nuttig denk ik)? Of kan ik beter verteringsenzymen of betaine HCL ofzo verstoppen in het toetje?

 
Mijn dochter heeft ook nog steeds berg (1,5 jaar oud). Ik heb laten testen of ze een goede vertering heeft, en alles is getest, inclusief de pancreasenzymen. De uitslag was goed. Ik heb het ergens laten testen waar niet genoegen wordt genomen met een minimale waarde. Ik vraag me dan ook af of berg alleen te maken heeft met een slechte eiwitvertering. Ik vermoed dat candida in de darmen ook een grote boosdoener is.

Probiotica is sowieso goed, volgens mij kan dat ook prima in melk o.i.d. Doe ik bij mijn dochter in ieder geval wel.

 
Quote:
Ik vermoed dat candida in de darmen ook een grote boosdoener is.


Dat vermoeden is terecht. Berg is een schimmel. Er is echter ook een link met een slechte eiwitvertering a.g.v. maagzuurtekort, want alleen in een te alkalische maagdarmomgeving ontstaan gunstige omstandigheden voor schimmels, bacterien en parasieten. Normaal zouden ze bij voldoende maagzuur nl. geen schijn van kans hebben.

Mike

 
Het kan dus aan beiden liggen, helder.

Het lastige bij een klein kindje is dat ze niet kunnen aangeven hoe Betaine HCL aanvoelt, anders ging ik daarmee starten bij mijn dochter. Eventueel kan ik haar wel een klein beetje geven, aangezien het toch wel zeker is dat ze maagzuurtekort heeft.

Melca, bij jouw dochter kan het wel, zij kan aangeven wanneer de capsules pijn gaan doen, dan weet je dat je de juiste dosering - 1 te pakken hebt.

 
mijn zoon van bijna 5 had ook nog steeds hele dikke koeken op zijn hoofd. Ik heb er nooit wat aan gedaan(hij heeft heel dik haar dus je zag er ook niks van). Nu mocht ik er onlangs eindelijk eens een half uurtje flink aan pulken, ik heb er ook wat appelazijn op gesmeerd. Nu is het al een paar weken weg en ook niet meer teruggekomen. Ik denk dat als het er eenmaal zit het niet zo snel meer uit zichzelf weggaat.

 
Quote:
Melca, bij jouw dochter kan het wel, zij kan aangeven wanneer de capsules pijn gaan doen, dan weet je dat je de juiste dosering - 1 te pakken hebt.



Aangezien ik het zelf nooit heb gebruikt, vind ik dat wel eng. Maar ik hou het in gedachten.

Ik ga het binnenkort toch maar weer een keer weken in kokosolie, dan kunnen er in ieder geval weer haartjes groeien daarna want dat stagneert ook flink. Daarnaast ga ik ook haar hoofdhuid borstelen, kan me iets herinneren van de kraamtijd dat er verteld werd dat dat ook hielp tegen berg. En misschien kan ik druppelgewijs wat appelazijn aan haar water toevoegen in de ochtend, ze houdt wel van zuur maar drinkt altijd slecht dus kijken wat dat brengt.

 
@Iklustvet: wie weet is hij er nu wel helemaal vanaf. Bij mijn dochter smeer ik het ook in met kokosolie, dat doodt vast ook weer wat schimmels.

@Melca: kan me voorstellen dat je niet zomaar iets aan je dochter wil geven. Misschien kun je mbt Betaine HCL voor kinderen ergens advies inwinnen? Ik geef mijn dochter trouwens ongezoet cranberrysap verdund met water, dat is ook lekker zuur. Misschien ook iets voor jouw dochter? Eventueel zoeten met een beetje honing, of vermengen met melk.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.147
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan