beugel leeftijd

Hallo,
Onze zoon heeft eerst paleo dieet gehad en vervolgens vanaf 6 jaar Weston Price dieet. Nu is hij 14,5 jaar en bij de othodontist geweest. 1 ondertand moet nog meer ruimte hebben en boven ook nog een beetje ruimte, maar alles is al netjes recht gaan staan.
Nu zijn we in twijfel, langer wachten of toch een beugel. Voor een orthodontist zijn we zeker niet te vroeg, maar volgens mij groeit een kaak ook nog.
Het plan is eerst een verbreding met een schroefje 6 mnd en daarna 18 mnd een beugel.
Volgens mij groeit de kaak nog tot je 18e, dus moet je dan wachten of niet. Heeft iemand ervaring hiermee?
 
Is het moglijk om een 2nd opinion te doen?
stel dat je wacht tot 18 jaar, is de kans dan groot dat het vanzelf goedkomt?
Tanden zijn altijd in beweging.
bv als een verstandskies doorkomt die GEEN ruimte heeft schuift alles op.
Zeg ik uit ervaring. Die moet er dan bijtijds uit.
Zelf heb ik op 40 jarige leeftijd nog tanden recht laten zetten
 
Laatst bewerkt:
Ze zijn rechtgezet net zoals ze dat doen bij jonge kinderen. (Bio-tandarts)
Er worden ijzertjes op je tanden geplakt (zijn tegenwoordig doorzichtig) en daar gaat een draadje doorheen en die worden steeds aangedraaid.
Je mond gaat van binnen stuk en daarvoor hebben ze een soort plastic dat je er op kunt plakken. Doosje heb ik nog.
Nadien moet je eigenlijk nog heel lang snachts een stabilisator dragen, is niet gebeurd. Dus tanden draaien heel snel weer terug.
Ik proef uit je vraag een soort ongeloof.
Ik heb de nota,s nog.
Ben weggeaan omdat hij meerdere mensen tegelijk behandelde en ons veel te lang liet wachten. l
Mijn zoon had als kind een mooi gebit toen de verstandskies door moest komen.
Zijn vader had als kind vertandskiezen die geen plaats hadden om door te komen, die lag snachts te kronkelen van de pijn.
Dus de oudste had ook geen ruimte. Ik zag zijn gebit verschuiven omdat ik er op lette en stuurde hem naar de tandarts. Tandarts stuurde hem terug, niets aan de hand. Maar door een telefoontje van mij werd hij toch naar het ziekenhuis gestuurd om verst.kies te verwijderen.
Mensen snappen niet waarom ik de dokters niet vertrouw, nou daarom. Of misschien heb ik gewoon veel pech gehad in het leven.
 
Ze zijn rechtgezet net zoals ze dat doen bij jonge kinderen. (Bio-tandarts)
Er worden ijzertjes op je tanden geplakt (zijn tegenwoordig doorzichtig) en daar gaat een draadje doorheen en die worden steeds aangedraaid.
Je mond gaat van binnen stuk en daarvoor hebben ze een soort plastic dat je er op kunt plakken. Doosje heb ik nog.
Nadien moet je eigenlijk nog heel lang snachts een stabilisator dragen, is niet gebeurd. Dus tanden draaien heel snel weer terug.
Ik proef uit je vraag een soort ongeloof.
Ik heb de nota,s nog.
Ben weggeaan omdat hij meerdere mensen tegelijk behandelde en ons veel te lang liet wachten. l
Mijn zoon had als kind een mooi gebit toen de verstandskies door moest komen.
Zijn vader had als kind vertandskiezen die geen plaats hadden om door te komen, die lag snachts te kronkelen van de pijn.
Dus de oudste had ook geen ruimte. Ik zag zijn gebit verschuiven omdat ik er op lette en stuurde hem naar de tandarts. Tandarts stuurde hem terug, niets aan de hand. Maar door een telefoontje van mij werd hij toch naar het ziekenhuis gestuurd om verst.kies te verwijderen.
Mensen snappen niet waarom ik de dokters niet vertrouw, nou daarom. Of misschien heb ik gewoon veel pech gehad in het leven.

Neen geen ongeloof, maar er staat geschreven : Zelf heb ik op 40 jarige leeftijd nog tanden recht gezet.

Je hebt dat zelf niet gedaan.
 
Hallo,
Onze zoon heeft eerst paleo dieet gehad en vervolgens vanaf 6 jaar Weston Price dieet. Nu is hij 14,5 jaar en bij de othodontist geweest. 1 ondertand moet nog meer ruimte hebben en boven ook nog een beetje ruimte, maar alles is al netjes recht gaan staan.
Nu zijn we in twijfel, langer wachten of toch een beugel. Voor een orthodontist zijn we zeker niet te vroeg, maar volgens mij groeit een kaak ook nog.
Het plan is eerst een verbreding met een schroefje 6 mnd en daarna 18 mnd een beugel.
Volgens mij groeit de kaak nog tot je 18e, dus moet je dan wachten of niet. Heeft iemand ervaring hiermee?

Niet direct ervaring mee, wel veel over gelezen. Het boek Genees Tandbederf is echt een aanrader!
Hierin beschrijft Ramiel Nagel dat ons lichaam zelf kiest hoe de tanden en kiezen ingroeien, scheefstand ontstaat door een gebrek aan ruimte. Een gebrek aan ruimte kan als oorzaak gebrek aan vitamine A, D en K2 hebben. Ook mondademhaling speekt een rol.

Ieder individu is anders, maar ik acht de kans zeer groot dat je zoon nog aan het groeien en ontwikkelen is.
Mocht hij nog geen Green Pasture levertraan gebruiken dan kan ik dat ten zeerste aanbevelen.
Bij Plent met 10% korting te koop (code esther10)

En bij Real Roots met 5% korting (code esther5)

De kaak heeft uiteraard ook mineralen zoals calcium en fosfor nodig voor 3 dimensionale groei.
Dus bottenbouillon, rauwmelkse producten en (orgaan)rund vlees is ook een must.


 
  • Leuk
Waarderingen: Binc
Zijn er momenteel tandartsen die aan jonge kinderen voorlichting geven over voeding en/of het boek Genees tandbederf aanraden.
Zelfs mijn Bio-tandartsen hadden het er niet over.
Ze praten over fluor.
 
Zijn er momenteel tandartsen die aan jonge kinderen voorlichting geven over voeding en/of het boek Genees tandbederf aanraden.
Zelfs mijn Bio-tandartsen hadden het er niet over.
Ze praten over fluor.

Dat zijn er waarschijnlijk niet veel. Misschien Peter Dros?
 
Misschien een idee om te overleggen met tandartsen die er voor open staan het boek genees tandbederf in de praktijk te mogen zetten ter inzage voor publiek.
 
Bedankt voor jullie reacties! We hebben het boek thuis van Ramiel Nagel. Onze zoon krijgt dagelijks K2, vit D en 1 ml green pasteur. Verder rauwe melk 1 glas en 1 glas rauwe yoghurt (zelf gemaakt) Het is bij hem precies wat omschreven wordt de kaak die net te klein is., maar nog zou kunnen groeien. Te klein, dus onder 1 tand die iets terug staat. Morgen bezoek aan de ortho en dan gaan we er nog even over nadenken.
We eten 1 x per week lever en dagelijks 1 boterham met leverworst, dan zou je denken voldoende, maar dit alles vanaf 5,5 jaar, dus wat laat. Ook dagelijks bouillon soep en wel totaal 4 boterhammen met roomboter en kamut/spelt desem. We zijn nu al heel ver gekomen en hij was laat met wisselen. Nog hopen op kaakgroei of toch een beugel. Even over nadenken.
Boven heeft hij meer kaakgroei, staat geen tand meer scheef dan onder. Zou daar verschil in zijn mbt bepaalde vitamines?
 
Hallo,
Onze zoon heeft eerst paleo dieet gehad en vervolgens vanaf 6 jaar Weston Price dieet. Nu is hij 14,5 jaar en bij de othodontist geweest. 1 ondertand moet nog meer ruimte hebben en boven ook nog een beetje ruimte, maar alles is al netjes recht gaan staan.
Nu zijn we in twijfel, langer wachten of toch een beugel. Voor een orthodontist zijn we zeker niet te vroeg, maar volgens mij groeit een kaak ook nog.
Het plan is eerst een verbreding met een schroefje 6 mnd en daarna 18 mnd een beugel.
Volgens mij groeit de kaak nog tot je 18e, dus moet je dan wachten of niet. Heeft iemand ervaring hiermee?
ik heb op mijn 12e een beugel gehad, volgens de tandarts Starrenburg uit Honselersdijk heeft dat de stand van mijn kaak verpest. Door de verkeerde beugelbehandeling toen. Misschien heb je hier iets aan.
 
Bedankt voor jullie reacties! We hebben het boek thuis van Ramiel Nagel. Onze zoon krijgt dagelijks K2, vit D en 1 ml green pasteur. Verder rauwe melk 1 glas en 1 glas rauwe yoghurt (zelf gemaakt) Het is bij hem precies wat omschreven wordt de kaak die net te klein is., maar nog zou kunnen groeien. Te klein, dus onder 1 tand die iets terug staat. Morgen bezoek aan de ortho en dan gaan we er nog even over nadenken.
We eten 1 x per week lever en dagelijks 1 boterham met leverworst, dan zou je denken voldoende, maar dit alles vanaf 5,5 jaar, dus wat laat. Ook dagelijks bouillon soep en wel totaal 4 boterhammen met roomboter en kamut/spelt desem. We zijn nu al heel ver gekomen en hij was laat met wisselen. Nog hopen op kaakgroei of toch een beugel. Even over nadenken.
Boven heeft hij meer kaakgroei, staat geen tand meer scheef dan onder. Zou daar verschil in zijn mbt bepaalde vitamines?

Is het écht 1 ml levertraan die hij krijgt?
Want dat is heel weinig.
En begrijp ik goed dat je losse K2 en losse vitamine D geeft?

Ik heb een blog geschreven over wat mijn kinderen (zouden) krijgen. Per leeftijd/gewicht gespecificeerd.
Daarin heb ik onder andere de adviezen van de Weston A. Price Foundation meegenomen qua lever/orgaanvlees en levertraan.

Hier mee zeg ik niet wat jij zou moeten doen, want zo ga ik als therapeut niet te werk, maar het is ter inspiratie en informatie. Vooral op Instagram en Telegram krijg ik heel veel vragen over wat ik nu precies aan supplementen aan mijn kinderen geef en vanuit daar heb ik de blog geschreven.

Wanneer er slechts 1 tand scheef staat dan denk ik dat je echt nog bij kan sturen horen.
Ik hoop dat dat je gerust stelt! Al ben ik geen tandarts hoor.
Ook Sarah Pope (WAPF mama en bekend als the Healthy Home Economist) heeft ergens iets geschreven over haar tiener die aanvankelijk scheve tanden had, maar die uit zichzelf recht zijn gaan staan, ik zal eens kijken of ik die blog voor je kan vinden.

 
Goedemorgen, ondertussen is ons duidelijk hoe het behandelplan zou zijn. Het enige wat het probleem bij onze zoon is de breedte, dus we zijn eigenlijk al heel ver gekomen. Die moet 36-38 mm zijn en bij hem is dit nog 34 mm. De verstandkiezen zijn er nog niet door, maar die staan ook goed. Dus een kaakverbreding (met een schroefje) en daarna slotjes beugel. En voor het permanent stabiel houden van de ondertanden zou hij een draadje krijgen en dat staat ons/hem ook wel tegen. Dus vandaag gebeld en gezegd, we stellen het nog even uit. We hebben nu foto's en kunnen het goed volgen. Ik denk/hoop dat we dit met supplementen/voeding kunnen redden.
Dus meer Levertraan, 3 x 1 ml lijkt mij. In de ochtend meer roomboter op de gefermenteerde pannekoekjes. De orgaanmix zal ik ook bestellen, voor de dagen dat we geen sardientje of lever eten.
Fulvine zie ik staan en ken dit nog niet. Ook essentieel?
Heel erg bedankt voor jullie meedenken en tips!
 
Goedemorgen, ondertussen is ons duidelijk hoe het behandelplan zou zijn. Het enige wat het probleem bij onze zoon is de breedte, dus we zijn eigenlijk al heel ver gekomen. Die moet 36-38 mm zijn en bij hem is dit nog 34 mm. De verstandkiezen zijn er nog niet door, maar die staan ook goed. Dus een kaakverbreding (met een schroefje) en daarna slotjes beugel. En voor het permanent stabiel houden van de ondertanden zou hij een draadje krijgen en dat staat ons/hem ook wel tegen. Dus vandaag gebeld en gezegd, we stellen het nog even uit. We hebben nu foto's en kunnen het goed volgen. Ik denk/hoop dat we dit met supplementen/voeding kunnen redden.
Dus meer Levertraan, 3 x 1 ml lijkt mij. In de ochtend meer roomboter op de gefermenteerde pannekoekjes. De orgaanmix zal ik ook bestellen, voor de dagen dat we geen sardientje of lever eten.
Fulvine zie ik staan en ken dit nog niet. Ook essentieel?
Heel erg bedankt voor jullie meedenken en tips!

Precies, jullie zijn al ver gekomen!
Wanneer je echt optimaal vitaminen aan wilt leveren, dan zou ik persoonlijk 2 theelepels per dag geven.10 ml is dat. Nu is de tijd dat zijn kaak nog prima kan expanderen.

Die orgaanmix is echt top, geeft mij ook lekker veel energie.

Over fulvinezuur heb ik verschillende blogs geschreven. Het gaat rechtstreeks de cel in met alle mineralen die er aan zitten, voor mijzelf echt een vaste routine om dit te nemen en te geven.



 
Goedemorgen, ondertussen is ons duidelijk hoe het behandelplan zou zijn. Het enige wat het probleem bij onze zoon is de breedte, dus we zijn eigenlijk al heel ver gekomen. Die moet 36-38 mm zijn en bij hem is dit nog 34 mm. De verstandkiezen zijn er nog niet door, maar die staan ook goed. Dus een kaakverbreding (met een schroefje) en daarna slotjes beugel. En voor het permanent stabiel houden van de ondertanden zou hij een draadje krijgen en dat staat ons/hem ook wel tegen. Dus vandaag gebeld en gezegd, we stellen het nog even uit. We hebben nu foto's en kunnen het goed volgen. Ik denk/hoop dat we dit met supplementen/voeding kunnen redden.
Dus meer Levertraan, 3 x 1 ml lijkt mij. In de ochtend meer roomboter op de gefermenteerde pannekoekjes. De orgaanmix zal ik ook bestellen, voor de dagen dat we geen sardientje of lever eten.
Fulvine zie ik staan en ken dit nog niet. Ook essentieel?
Heel erg bedankt voor jullie meedenken en tips!

Wat staat je tegen bij een retentiedraad? Het materiaal?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.476
Berichten
504.001
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan