bijnier-uitputting en leeftijd

Dezer dagen vanuit mijn relatief hoge leeftijd en vanuit mijn relatief open geest gekeken naar de vele interventies die dit forum rijk is.

Daarbij is mij opgevallen hoeveel wantrouwen er bestaat tegenover de officiële geneeskunde.

Ook opgevallen de teleurstelling in deze "genees"kunde.

Als je al die zich hier uitende mensen samen aan het woord zou laten over die "genees"kunde zou je heel vermoedelijk een boe-geroep horen.

Maar ook een verkropte pijn.

Want men is ongelukkig wanneer iemand die over gezondheid gaat telkens en telkens opnieuw geen aandacht blijkt te hebben voor de licht of zwaar zieke mens die hulp vraagt, raad, inzicht, contact.

Maar niets van dit alles.

Aan de andere kant valt mij ook het grote vertrouwen op in de gezondheidsraadgevingen die de ene de andere poogt te geven en dat hoewel de ene en de andere nooit een opleiding heeft gekregen omtrent de vele wetten en regels op basis waarvan het lichaam en al zijn kleine en grote subsystemen werkt.

Soms de vrees dat wij met z'n allen blinden of slechtzienden zijn die ook op het gebied van de gezondheid wild om ons heen zoeken en grijpen, hopend de waarheid beet te kunnen pakken.

En me dunkt dat allen die hier getuigen van hun bezig-zijn met het lichaam dat ze zijn op zijn minst veel moed hebben om buiten het algemeen aanvaarde kader van een geaccepteerde benadering van het gezondmaken van wat ziek is, zelf op zoek te gaan, met vallen en opstaan.

Ja, als waren wij allen op het gebied van de zorg voor ons lijf wezen, bij het zorgen voor onszelf alleen bijgestaan door onszelf en door wat verre lotgenoten.

 
Quote:
Je moet ze juist dankbaar zijn, want je werd noodgedwongen teruggeworpen op jezelf, geleefde i.p.v. geleerde kennis. Nu zit je hier. We leren nu eenmaal door contrasten, dus het kwaad heeft wel degelijk ook een functie voor onze beuwstwording.

Mike


Goed gezegd! zo zie ik het zelf ook.

Na jaren lang worstelen met depressie en jarenlang het reguliere psychiatrische circuit te hebben doorlopen kwam ik erachter dat ik zelf naar de waarheid moest zoeken, want de ggz in Nl is ongelofelijk hopeloos(alhoewel bloedtesten in de toekomst standaard worden dus voeding ook onder de loep komt). Nu ik 100% natuurlijk eet volgens wap merk ik zonder twijfel verbetering!

Brian

 
Quote:
het grote vertrouwen op in de gezondheidsraadgevingen die de ene de andere poogt te geven en dat hoewel de ene en de andere nooit een opleiding heeft gekregen omtrent de vele wetten en regels op basis waarvan het lichaam en al zijn kleine en grote subsystemen werkt.


De heren doktoren hebben hiervan echter ook geen kaas gegeten Bert, ondanks hun jarenlange opleiding. Ja over de werking van geneesmiddelen op bepaalde gebieden (waarbij zelfs de term onjuist is, want van genezing is geen sprake) en de invloed hiervan op het lichaam tot op zekere hoogte, want alles heeft onverwachte bijwerkingen. Juist daar is het een wild om zich heen grijpen, maar niet gericht op gezondheid maar op verrijking. Uiteraard zijn er doktoren die vanuit hun hart werken, maar helaas vaak binnen het verkeerde systeem.

Dus ja, we zijn voor de zorg van ons lijf aangewezen op ons zelf en bijgestaan door wat lotgenoten.

 
Quote:
Soms de vrees dat wij met z'n allen blinden of slechtzienden zijn die ook op het gebied van de gezondheid wild om ons heen zoeken en grijpen, hopend de waarheid beet te kunnen pakken.


De (dieet)adviezen hier zijn gebaseerd op het voedingspatroon van traditionele volkeren welke geen van alle de welvaartsziekten hadden waar de huidige westerse mens onder lijdt.

Dus de vrees dat het allemaal maar een beetje blind uit de lucht gegrepen adviezen zijn is nergens op gebaseerd.

Wat ik wel vrees is dat jij niet de switch durft te maken naar een traditioneel voedingspatroon welke op termijn veel van je lichamelijke klachten kunnen verhelpen.

Als ik jou huidige voedingspatroon de afgelopen jaren had aangehouden dan was ik nu een lichamelijk wrak geweest(of gebleven eigenlijk) met o.a. extreme vermoeidheid, slaap en darmproblemen.

Maar ik snap dat het moeilijk is om tegen het advies van de dokter in te gaan.

 
Een andere vraag Bert, ben je in de reguliere medicijn verstrekkende 'genees'kunde dan verder gekomen, niet toch? Anders was je nu niet op dit forum.

Als je het stuk hebt gelezen over cholesterol (dat hierboven staat) en gelezen hebt dat je hart voor het grootste gedeelte uit verzadigde vetten bestaat waarom ben je dan bang om die goede vetten tot je te nemen?

En hou er rekening mee dat het heel langzaam gaat, de weg naar genezing. Je bent 77 jaar, dus je hebt er heel wat jaren over gedaan om zover te komen als dat je nu bent en dat gaat niet zomaar door een paar capsules adrenal te slikken binnen korte tijd over.

Daar gaat lange tijd overheen. Dus heb geduld, geloof en vertrouwen in je lichaam dat het goed komt of dat het in ieder geval een heel stuk opknapt zodat je nog een gezonde oude dag kunt hebben.

Lia

 
Hoe oud is de reguliere 'geneeskunde'? Ik zal het je zeggen: 100 jaar. Hoe oud zijn de traditionele voedingspatronen van natuurvoklkeren wereldwijd? Vele duizenden jaren, zonder enige vorm van 'studie'! Juist jij van jouw generatie zou beter moeten weten, want pas na de 2e weredloorlog zijn we zo belabberd gaan eten. Daarvoor werd traditionele voedingswijsheid ook nog steeds doorgegeven van generatie op generatie!

Mike

 
Quote:
Daarbij is mij opgevallen hoeveel wantrouwen er bestaat tegenover de officiële geneeskunde.

Ook opgevallen de teleurstelling in deze "genees"kunde.

Als je al die zich hier uitende mensen samen aan het woord zou laten over die "genees"kunde zou je heel vermoedelijk een boe-geroep horen.

Maar ook een verkropte pijn.


Ja dit klopt Ben.

Zo raar is het wat mij betreft ook niet.

Mijn ogen zijn pas sinds ik chronisch ziek ben open gegaan overigens voor wat betreft het disfunctioneren van de reguliere gezondheidszorg.

Voor wat betreft de ziekte die een arts bij mij geconstateerd heeft, namelijk de (chronische variant van de) ziekte van lyme, doorsnijdt de controverse niet alleen de relatie tussen patienten en artsen, maar evenzeer die van artsen onderling en ook die van wetenschappers onderling.

Dus het wantrouwen naar de reguliere geneeskunde bij mij in elk geval kan niet slechts puur vanuit een achterdochtige houding mijnerzijds begrepen worden.

Vergeet niet dat ook veel artsen en wetenschappers zich niet kunnen vinden in het functioneren van wat men hedentendage de reguliere geneeskunde pleegt te noemen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.516
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan