@ dorothebjs
Doe jezelf een lol en blijf wel vragen. Vragen leidt tot antwoorden, en die antwoorden zouden je mogelijk wel eens kunnen gaan helpen, ontneem jezelf dit toch niet.
Aangezien je al heb gezocht naar bijnierextracten e.d. heb je, op basis van wat je hebt gelezen, vermoedens dat er iets niet goed zit met je bijnieren en/of schildklier.
Ik wil je het volgende advies geven waar ik zelf wat aan gehad heb.
Probeer eens een lijstje te maken met waar je specifiek (opvallend veel) last van heb, ik heb het hier over lichamelijke zaken die niet lijken te kloppen, maar zeker ook geestelijke, incl werkstress en ten slotte gedragingen/reacties van jezelf op situaties (incl gedragingen zoals perfectionism etc.) Dus een goede zelfanalyse en analyze van je leven hoe het er nu uitziet. Vergeet je huidige voeding niet te beoordelen.
Probeer je daarnaast eens goed in te lezen over bijnieruitputting, schildklier problemen en over voeding.
Als je je ergens in kan vinden, verdiep je er dan goed in.
In mijn ogen is het belangrijk om goed onderzoek te doen voordat je ergens aan begint.
Op een forum komen, je klachten noemen, andere leden die roepen je hebt bijnieruitputting, en vervolgens je hele leven op zijn kop zetten en alleen nog maar eieren, kefir, orgaanvlees etc. te gaan eten is in mijn ogen niet verstandig om gaan met je intelligentie (mening). Zeker gezien het feit dat je de andere leden waarschijnlijk niet eens persoonlijk kent. Probeer ook te bedenken dat dieeten die hier geadviseerd worden bijvoorbeeld een basis kunnen hebben in het idee dat we allemaal van aapjes afstammen en ooit brulden en als wilde achter dieren aangingen om deze vervolgens dood te knuppelen en op te peuzelen ;-)
Kijk ik maak er een soort lolletje van, maar ik probeer alleen maar aan te geven dat
goed gebruik van de eigen hersenen maken en niet klakeloos zaken aannemen van groot belang is in het beter worden.
Let op, ik probeer anderen niet belachelijk te maken, want als ik zelf eindelijk ergens iets aan heb gehad is het wel Mike, dit forum incl. haar leden en boeken over bijnieruitputting. Waar ik op probeer te wijzen is dat het in mijn ogen enorm belangrijk is om bewust te zijn en goed zelf na te denken. En nee ik geloof niet dat we van aapjes afstammen
, maar wel dat onze “voorouders” opa’s en oma’s dus, anders leefden en aten! Mijn opa at plakjes spekvet op zijn brood en is nooit ziek geweest, en hij is echt oud geworden en altijd gezond gebleven, ik zie een suiker samenleving zich rot stressen en denk hmmm, mogelijk een verband met alle ziekten ;-)
Ik geef hiermee trouwens niet te kennen dat je de raad en meningen en ervaringen in de wind moet slaan, zeker niet zelfs. Waar ik op doel is een goed gebruik van ons hersenen, alles zorgvuldig onderzoeken en dan ergens toe komen.
@Sommigen, probeer te bedenken dat sommigen bijnieruitputting hebben, maar nog niet op het niveau zitten waar je mogelijk zelf op zit. Toelichting en/of het vermelden van bronnen waar je dit op baseert e.d. zal een andere alleen maar helpen. Puur zeggen A = een symptoon van bijnieruitputting, werkt mogelijk minder om iemand goed te helpen.
Mocht ik iemand hebben beledigd of tegen de haren hebben gestreken, vergeef me dat was niet de bedoeling, misschien heb je me dan niet begrepen, of was mijn omschrijving niet goed. Laat dit me weten, en ik zal er op letten.
Bij deze dan ook iedereen bedankt want ik heb veel gehad aan jullie info.
Blijf vragen, blijf zoeken, blijf nadenken, gebruik je hoofd
Groeten