Bijnieren of toch alleen schildklier?

Doorvragen is prima Dorothé, alleen merk ik (in het algemeen!) dat mensen snel weer een vraag stellen zonder dat ze de gekregen informatie tot zich door laten dringen en zelf eerst op onderzoek gaan. Je wordt niet altijd wijzer van doorvragen, maar je kan beter eerst informatie laten bezinken en dit linken aan de kennis die je al hebt. Je zal zien dat het aantal vragen dan vanzelf vermindert.

Ik hoop dat je toch snel een andere baan kan vinden, want ik leid toch uit je woorden af dat je weliswaar je nu nog redelijk gezond voelt, maar dat het je toch allemaal wel boven het hoofd aan het groeien is. Je houdt je staande door vriendelijk te blijven doen en het zonnige in te zien, maar ik proef ook een donkere kant die je vermoedelijk uit zelfbescherming en -behoud weg stopt.
 
@ dorothebjs

Doe jezelf een lol en blijf wel vragen. Vragen leidt tot antwoorden, en die antwoorden zouden je mogelijk wel eens kunnen gaan helpen, ontneem jezelf dit toch niet.

Aangezien je al heb gezocht naar bijnierextracten e.d. heb je, op basis van wat je hebt gelezen, vermoedens dat er iets niet goed zit met je bijnieren en/of schildklier.

Ik wil je het volgende advies geven waar ik zelf wat aan gehad heb.
Probeer eens een lijstje te maken met waar je specifiek (opvallend veel) last van heb, ik heb het hier over lichamelijke zaken die niet lijken te kloppen, maar zeker ook geestelijke, incl werkstress en ten slotte gedragingen/reacties van jezelf op situaties (incl gedragingen zoals perfectionism etc.) Dus een goede zelfanalyse en analyze van je leven hoe het er nu uitziet. Vergeet je huidige voeding niet te beoordelen.

Probeer je daarnaast eens goed in te lezen over bijnieruitputting, schildklier problemen en over voeding.

Als je je ergens in kan vinden, verdiep je er dan goed in.

In mijn ogen is het belangrijk om goed onderzoek te doen voordat je ergens aan begint.
Op een forum komen, je klachten noemen, andere leden die roepen je hebt bijnieruitputting, en vervolgens je hele leven op zijn kop zetten en alleen nog maar eieren, kefir, orgaanvlees etc. te gaan eten is in mijn ogen niet verstandig om gaan met je intelligentie (mening). Zeker gezien het feit dat je de andere leden waarschijnlijk niet eens persoonlijk kent. Probeer ook te bedenken dat dieeten die hier geadviseerd worden bijvoorbeeld een basis kunnen hebben in het idee dat we allemaal van aapjes afstammen en ooit brulden en als wilde achter dieren aangingen om deze vervolgens dood te knuppelen en op te peuzelen ;-)

Kijk ik maak er een soort lolletje van, maar ik probeer alleen maar aan te geven dat
goed gebruik van de eigen hersenen maken en niet klakeloos zaken aannemen van groot belang is in het beter worden.

Let op, ik probeer anderen niet belachelijk te maken, want als ik zelf eindelijk ergens iets aan heb gehad is het wel Mike, dit forum incl. haar leden en boeken over bijnieruitputting. Waar ik op probeer te wijzen is dat het in mijn ogen enorm belangrijk is om bewust te zijn en goed zelf na te denken. En nee ik geloof niet dat we van aapjes afstammen :-), maar wel dat onze “voorouders” opa’s en oma’s dus, anders leefden en aten! Mijn opa at plakjes spekvet op zijn brood en is nooit ziek geweest, en hij is echt oud geworden en altijd gezond gebleven, ik zie een suiker samenleving zich rot stressen en denk hmmm, mogelijk een verband met alle ziekten ;-)

Ik geef hiermee trouwens niet te kennen dat je de raad en meningen en ervaringen in de wind moet slaan, zeker niet zelfs. Waar ik op doel is een goed gebruik van ons hersenen, alles zorgvuldig onderzoeken en dan ergens toe komen.

@Sommigen, probeer te bedenken dat sommigen bijnieruitputting hebben, maar nog niet op het niveau zitten waar je mogelijk zelf op zit. Toelichting en/of het vermelden van bronnen waar je dit op baseert e.d. zal een andere alleen maar helpen. Puur zeggen A = een symptoon van bijnieruitputting, werkt mogelijk minder om iemand goed te helpen.

Mocht ik iemand hebben beledigd of tegen de haren hebben gestreken, vergeef me dat was niet de bedoeling, misschien heb je me dan niet begrepen, of was mijn omschrijving niet goed. Laat dit me weten, en ik zal er op letten.

Bij deze dan ook iedereen bedankt want ik heb veel gehad aan jullie info.


Blijf vragen, blijf zoeken, blijf nadenken, gebruik je hoofd
Groeten



 
Hoi Heksje, hoi Paterk,
Dank jullie voor je antwoorden.

Ja, ik denk dat ik lichamelijk nog wel gezond ben, emotioneel niet meer. En, ik weet dat hangt met elkaar samen.
Als ik aan mijn werk denk, kan ik spontaan huilen, dat is natuurlijk van de gekke.
Daarom zoek ik ook naar wegen en oplossingen. Wil niet van de regen in de drup komen en iets verkeerds gaan nemen. Volg hier heel veel dingen op die ik zelf als waar inschat. heb mijn voedingspatroon omgegooid en het gaat mij goed daarmee.
Dus, ik heb hier veel geleerd.
Ik heb ook al de boeken gekocht, maar nog niet alles gelezen. Zelfs met mijn laag loontje, koop ik goed eten, koop boeken, en koop de genoemde levertraan/boterolie, jodium etc. Dus ik geef mijn geld aan die dingen uit die ik hier opdoe en zinvol acht. Ik ben hier heel erg mee bezig.
Alleen, stel dat ik bijnieruitputting heb en ik ga dat extract kopen en nemen, dan wil ik wel weten of het het juiste is. Nogmaals, van de regen in de drup helpt me niet verder. Vandaar mijn vrageritis.
Ik merk dat ik hier echter aanstoot mee geef en dat wil ik dus niet. Ik wil hier graag blijven komen en niet dat men zich aan mij irriteert.
Ik zal dus proberen zelf meer na te denken, voordat ik ga vragen.
Ik ga in ieder geval meer over het thema bijnieruitputting lezen. Ik weet niet of ik dat heb, ik kan best van 7:00 uur kefir drinken, tot 15:00 uur mijn 2 eitjes eten, zonder dat ik honger op voel komen. heb geen koffie nodig en ook geen zoetigheid. Ik vind zoet wel lekker hoor, maar ik heb het niet nodig. Ik begreep dat dit echter ook een symptoom is. En dat heb ik niet. Ik heb al zeker 2 jaar geen migraine meer, dankzij dit voedingspatroon en ook geen griep of verkoudheid. Anderen zijn constant aan het klagen en drinken sloten koffie, eten brood en zoet. Ik niet.
Dus, ik denk dat het nog wel meevalt, maar wil natuurlijk gezond blijven en zeker ook emotioneel - daar ga ik op het moment ten onder aan.
Dus, dank jullie voor de adviezen, ik zal blijven vragen, wel zelf nadenken en bij twijfel toch vragen.
Ciao,
Dorothé
 
Dorothe. ..ik lees nu je verhaal en ik snap eruit dat je er emotioneel doorheen zit vanwege je werk. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit ook , als het maar lang genoeg duurt, lichamelijk voor veel klachten kan zorgen. Ik lees dat je je niet mag ziek melden. Dat begrijp ik niet. ..je mag je altijd ziek melden en dan heb je zeker rechten. Ik vind als je moet huilen als je aan je werk denkt dat je je ziek mag melden. Het lijkt alsof je dat niet durft. Omdat je geïntimideerd word? Kunnen ze jou ontslaan als je ziek bent? Ik lees dat dat gebeurt maar volgens de wet kan dit toch niet? Of heb je een oproepcontract? Ik heb altijd begrepen dat je als werknemer ook rechten hebt. Is het de moeite dit uit te zoeken? Als je ziek bent ben je ziek...punt uit zo zie ik het. Dan heb je tijd om te herstellen anders helpt goede voeding niet voldoende. Sterkte
 
Dorothe. .ik bedenk me net dat je wellicht een jaarcontract hebt en daarom wellicht ontslag kunt krijgen. Ik wil alleen maar zeggen zoek het goed uit. Als je in de ziektewet komt hoef je voor het uwv ook niet te solliciteren en heb je toch een inkomen. Of dat dan voldoende is, blijft de vraag maar je gezondheid gaat wel boven alles.
 
Hoi Paika14,
Dank je voor je reactie.
Ja, ze mogen uiteindelijk niets tegen je ondernemen.
Hier geldt echter het idee: Ziek zijn is een toestand, ziek melden een keuze.
De meesten hebben hier een contract van 3 maanden. Ik zit bijna aan het einde van mijn jaarcontract en dan heb ik er 2 jaar opzitten. Meestal als iemand ziek is, wordt zijn contract niet verlengt. Ze zeggen wel niet dat het hiervoor is, maar verzinnen een onmogelijke reden. Commerciële redenen wordt dan bv. gezegd. Ik durf dat niet te riskeren, zeker omdat ik sinds kort op een ander project zit en mij nog waar moet maken.
Ik ben 1,5 jaar geleden wel eens ziek geweest, maar omdat we een geweldige supervisor hadden (die nu ook al spoedig dit bedrijf gaat verlaten - fijn voor hem)had hij begrip voor mij en heb ik hier geen nadelen van ondervonden.

Ik merk dat ik er door heen zit, maar dat ik toch nog wel degelijk veel energie heb. Ik heb nu weer nieuwe netwerkcontacten gelegd, en wacht af wat hier uit voort komt.

Ik wil met man en macht gezond blijven want anders is alles verloren. Ik wil hier weg en dat kan alleen als ik de energie opbreng om iets anders te vinden. En daar wil ik dan niet ziek beginnen. Vandaar....
 
Dorothe...ik begrijp het..het ligt ingewikkeld.Let op jezelf want soms gaat dit zover dat mensen hun grenzen blijven overschrijden voor een baan en dat leid uiteindelijk tot ellende. Sterkte!
 
Dank je wel.
Weet je, ook hier dit forum en al zijn informatie, de manier van leven die ik daardoor ontwikkeld heb, bv. rauwe melk gaan halen bij de boer, geeft me veel kracht. Het is zinvol en daar put ik mijn energie uit. Dat commerciële baantje zegt mij niets en ik kan daar geen goede bedoeling uithalen. Dus me bezig houden met WAPF en alles er om heen, ook de politieke dingen, geeft mij kracht en impulsen om het leven interessant te vinden en er iets uit te halen wat er toe doet.
Dus...dank aan jullie allemaal :-)
 
Dorothe, vervelend allemaal zeg! Sterkte ermee!
Ik heb 2 jaar geleden in dezelfde situatie gezeten. De stress vanuit de baan zorgde voor de vicieuze cirkel.
Ik was erg 'bang' om mijn baan te verliezen. Totdat iemand tegen mij zei; Johan, wat is het ergste wat je kan gebeuren als je je baan opzegt?
Tja....

Het was een van mijn beste beslissingen ooit! Uiteraard heb ik het zo geregeld dat het in goede samenspraak is gegaan, zodat ik wel een uitkering kreeg.
 
Dank je Johan30 voor je begrip.
Ja, 30 juni gaat het erom, of een vast contract (wat natuurlijk zeldzaam is in die branche) of eruit.....uit de "gevangenis".

Beide ideeën laten mij nadenken.
Een vast contract geeft meer tijdsruimte en misschien ook zo meer vrijheid van doen - en eruit gezet worden betekend gehele vrijheid.

Ik wacht het maar eens af. Ik kan het toch niet beïnvloeden.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.157
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan