Biologisch-dynamische zorgboerderij opzetten

Ik begrijp op zich wel waar Gerard heen wil. Iets manifesteren door middel van gedachten. Een leuke droom inderdaad... :)

Quote:
Ik begrijp op zich wel waar Gerard heen wil. Iets manifesteren door middel van gedachten. Een leuke droom inderdaad...

Ja, maar daar koop ik niks voor. Je moet dingen DOEN! Dromen manifesteren zich niet uit zichzelf. Gerard is nogal van de 'alles is een illusie'-garde. Hij is hier al eerder op aangesproken:

https://www.fatsforum.nl/topic/leven-na-de-dood/page/5#post-34151

Ikzelf heb Gerard al eens beticht van 'spiritueel nihilisme':

https://www.fatsforum.nl/topic/bang-voor-een-terugval#post-37186

Tenzij duidelijk wordt hoe e.e.a. concreet bereikt dient te worden is deze topic niets meer dan paginavulling en een vervuiling van dit forum, dat juist zeer activistisch van opzet is.

Mike

@ Mike, over droom en daad: je kunt volgens mij alleen dingen goed doen als deze in overeenstemming zijn met je eigen dromen (lees: met wat je deep down beweegt).

Dromen manifesteren zich juist wel uit zichzelf, dat is het mooie.

En dromen (de echte dromen bedoel ik) zijn een stuk betrouwbaarder voor het wezen van iemand dan wat iemand denkt.

Dus plannen zijn niet hetzelfde als dromen.

Vroeger in wat men noemt primitieve stammen noemt werden mensen uitgenodigd hun dromen met elkaar te delen omdat dromen vaak een extra dimensie toevoegen aan het veel beperktere waakbewustzijn.

Ik heb hier een boek dat heet: "droom je wakker".

Alles wat je manifesteert begint met een gedachte, een intentie. Zo heb ik in 2011 de intentie gehad om dit forum te beginnen. Maar het forum is niet daarna uit zichzelf ontstaan. Daarvoor moest er ACTIE worden ondernomen. Zonder dat gebeurt er echt niets, al het andere is pseudo-intellectueel gewauwel en interessantdoenerij.

Mike

Als acties en intenties van iemand niet wortelen in iemands droomwereld zijn ze kansloos. Reclames kunnen mensen bewegen tot rotzooi kopen omdat ze handig inspelen op de dromen van mensen.

Normaal ben ik niet makkelijk te bewegen, maar als ik iets echt heel leuk vind, dan is de actie voor mij ineens geen enkel probleem. Dat is de hartstocht waar je het wel eens over had.

Het idee van een zorgboerderij spreekt mij in de associaties die ik erbij heb niet aan.

Het is misschien interessant ivm de subsidies, maar dan maar geen subsidies.

Maar het idee van op het platteland iets voor elkaar proberen te krijgen wel.

Het punt is wel dat je op het platteland vaak wel midden tussen de gifspuiters en monoculturen inzit.

Juist ja, nu komen we ergens. Als er daadwerkelijk een droom, een passie, een intentie is om een (zorg)boerderij op te starten, dan moet je vervolgens een PLAN maken om dit te verwezenlijken. Met op je kussen liggen dromen bereik je niets, je moet dingen DOEN!

Mike

Tja, maar dat is de opgelopen schade van een verleden waarin ik mezelf voorbij gehold heb en die ik nu langzaam achter me laat. O.a. door veel te rusten en op tijd mijn grenzen te stellen.

Volgens mij is het voor mij bijv. belangrijk: in het klein beginnen met actie. Kleine stapjes richting wat ik leuk vind. Dan groeien dingen vanzelf. Dit heb ik al vaker gedaan. Ik was bijv. erg geinteresseerd in geneeskrachtige kruiden. Ik heb twee jaar een cursus gedaan daarin. En toen werd ik ziek ook nog. En ik heb mezelf ook door het inzetten van kruiden er een behoorlijk stuk bovenop geholpen. De / onze eigen natuur is ontzettend krachtig. Het is alleen een kwestie van: de natuur, wat die ook is, ondersteunen. We hoeven er niet tegen op te boxen. Het is meer van: dat we boven tafel krijgen wat onze natuur precies is en wat die nodig heeft. En dan gaat het vanzelf. Dat is mijn stellige overtuiging. Het hoeft niet gelijk zo groot. De natuur is overal. Wij zijn er onderdeel van. Als we het maar durven zien.

Het is een mooie 'droom'. Maar ik stap er niet in mee. We zijn net gestopt met werken en dit relaxte leven bevalt ontzettend goed.

Geen stress, gematigde beweging (af en toe wandelen) en heerlijk WAPF eten, wat wil een mens nog meer.

Voor mij in ieder geval geen zorgen over een 'bedrijf' meer.

Lia

Interview met Jerry Brunetti hieronder, maar ivm kanker is hij op dit forum ook al aan de orde gekomen: https://www.fatsforum.nl/topic/jerry-brunetti

Quote:
Dr. Mercola Interviews Jerry Brunetti About Biological Farming

How Biological Farming Can Transform Your Food Supply for the Better

Published on Dec 15, 2013

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2013/12/15/brunetti-biological-farming.aspx Natural health expert and Mercola.com founder Dr. Joseph Mercola interviews Jerry Brunetti, the founder of Agri-Dynamics, a company that provides holistic animal remedies for farm, livestock, and pets.

Quote:
Story at-a-glance

The entire food chain is connected to soil health, from plant and insect health, all the way up to animal and ultimately your health

We’ve come to appreciate that the maintenance of intestinal flora is really essential for your health just as it is in the soil

The root ball of the plant is the “gut” or intestinal tract of the plant. In botanical terms, it’s called the rhizosphere, and it houses microbes just like the your gut does, provided the soil system is healthy

Biological farming helps keep the planet healthy by sequestering carbon in the soil

It also prevents the loss of topsoil and increases the soil’s water-holding capacity, which provides natural drought resistance. It also helps reduce and boosts nutrient uptake in the plants

Ik zocht nog naar adressen in noordholland. Ik weet dat er hier boerderijen zijn die ook een winkel hebben of waar in ieder geval groenten gekocht kunnen worden.

Het is wel even zoeken per boerderij maar dan weet je precies waar je terecht kunt.

Ik heb het hier dus over ZORGBOERDERIJEN. Dit soort boerderijen werken vaaak biologisch.

Dus bv zoeken op Zorgboerderij Noord Brabant o.i.d.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan