Volgens mij maakt de temperatuur echt niet uit hoor. De melk verzuurd bij een hoge en bij een lage temperatuur, alleen duurt het wat korter of langer.
Tijdens onze laatste lezing in mei was er een boerin in de zaal. Die had bij een andere boer ooit een fles rauwe melk gekocht, iets eruit gedronken en de aangebroken fles was op een plank terecht gekomen.
Na 6 maanden vond ze die fles weer terug, ze verwachtte dat de melk wel bedorven zou zijn; niet dus, de melk rook zuur/fris, beetje kaasachtig.
Toen ging ze haar eigen melk op de zelfde manier testen, na een dag of 3 a 4 stonk haar melk en was aan het rotten. Ze had de beide flessen melk mee naar de lezing (bijzonder stoer van haar) zodat de mensen het konden ruiken. Zelf stond ze dus dan ook open voor de manier waarop die andere boer zijn boerderij runt, daarom durfde ze het ook aan.
Op onze site staan inderdaad de boer/innen waarvan de melk getest is en goedgekeurd in het blauw aangegeven.
Het is een indicatie, de mensen mogen zelf weten waar ze melk kopen en zelf oordelen over de kwaliteit.
Er is zoveel oneerlijk in het leven, hierin probeer ik een beetje duidelijkheid te scheppen.
In het geval een 'boer' niet blauw gekleurd is dan ligt er een 'taak' voor iemand die daar zijn melk haalt om een test te doen en het resultaat door te geven zodat ik het aan kan passen.
Lia