Blijvende klachten

Sorry Liesje, je had het over enzymen in relatie tot kauwen hierboven, niet zozeer over suppletie ervan via pillen: daarover ging het eerder wel bij je eigen voorsteltopic. Kauwen is zeer belangrijk inderdaad: iets dat mij ook helemaal niet goed afgaat. Is mij ook met de paplepel ingegeven om snel te eten: twee ouders die de oorlog bewust hebben meegemaakt en opgegroeid met extreme schaarsteprincipes (zo vul ik het in). Mijn moeder die zit me nu te beleren dat ik langzamer moet eten, terwijl ze me zelf geconditioneerd heeft om snel te eten vroeger. Heel erg, maar ik vind mijn eten dus lekkerder als ik snel eet en ik drink ook graag snel.
 
Ben het ook met Gerard eens, je echte antwoorden zitten in jezelf. Maar als je zo uit je krachten bent dan wordt zoeken erg lastig.
Heb je al eens de bijnieruitputtingstest gedaan? In het e-book dat Mike erover schreef kun je veel interessante info lezen, ook als je bijnieren niet uitgeput zijn. De simpelste is de pupiltest: ga in een donkere ruimte, wacht even tot je pupillen vernauwen, schijn dan met een zaklamp van de zijkant over je oog (niet erin) en kijk dan of hij verkleint. Check hoelang de pupilverkleining aanhoudt, bij bijnieruitputting houdt je oog dat geen 2 minuten vol. Verder is lage bloeddruk ook een symptoom bij bijnieruitputting.

Dat je maagklep open blijft kan ook zijn door te weinig maagzuur maar daar slik je nu dus Betaine HCL voor. En dat is typerende klacht bij bijnieruitputting. Verder zeg je last hebt van sinus en schorre stem dus werkt je eigen ontstekingsremmer onvoldoende lijkt me.

Ik hoop dat het eliminatiedieet is op te brengen? Het moet geen extra stress geven!
 
Als je begint te kauwen krijgen blijkbaar je hersens meteen al een impuls om ook te gaan verteren resp. komt er speeksel en daar zitten enzymen in.
Het feit dat ik enzymen ben gaan toevoegen is omdat ik een heel ander probleem heb. Mijn problemen zijn begonnen na de operatie IN DE DARM.
Ik weet niet meer precies hoelang ik gedurende de gehele dag diaree heb gehad, ik moest op bed gaan liggen (= horizontale houding) om er een beetje rust in te krijgen. Zodra ik opstond liep het weer. En ik heb altijd geweten (over intuitie gesproken) dat kan nooit gezond zijn en wat doet dat op den lange duur.Het is wel verbeterd maar al met al heeft dit probleem - wel in steeds mindere mate - gespeeld.
Mijn laatste ontl.onderzoek viel daarom wel tegen, ik verwachtte met verbetering van de stoelgang ook verbetering in de ontl. te zien. Maar de vertering is nog steeds niet goed en er zit nog candida.
Als mijn enzymen op zijn gaan ik betaine nemen. Kan zijn dat dat voldoende is.
Ik ben vroeger ook wel eens vrij lang zonder koffie geweest, toen had ik namaak-koffie. Dit deed ik in verband met slaapproblemen. Gewoon uitgeprobeerd. maar had geen resultaat.
Maar darm-problemen is iets anders voor mij. Ik ben dan incontinent.
 
Lievergezond: Dank voor de info. Ik zal er zeker kennis van nemen, maar de hoofdzaak voor mij is nu om bij een hulpverlener uit het circuit van Iris Koops een aantal sessies te doen.
 
Dag Elkedageenei,

Nee, geen bijnieruitputting. Mijn bloeddruk is altijd goed. De grote vraag voor mij na plus minus acht jaar klachten blijft; staat mijn maagklep open vanwege maag/verteringsklachten, of is het puur een anatomisch probleem, en daardoor juist de oorzaak van alles? Sinusklachten zijn een veel voorkomende klacht bij een niet sluitende maagklep. En hoe lang moet of kan je Betaine blijven nemen? Ik denk overigens wel dat het slijmvlies van mijn maag enigszins is beschadigd. Met de Betaine - Alfa Digest - slik ik ook Alfa Gastric, allebei de supplementen van Nutrifarma. https://www.nutrifarma.be En ja, het eliminatiedieet is op te brengen. Het wijkt niet zo heel veel af van hoe ik al at. Ik heb overigens ook voor enkele maanden het Fodmap dieet gevolgd zonder enig resultaat. Stress is een groot probleem, denk ik. Vanwege mijn klachten heb ik nauwelijks nog een sociaal leven. Eten, drinken, reisjes maken, dat zit er allang niet meer in. Op den duur gaat een mens zichzelf verteren.
 
Bij reguliere medicatie staan de maagtabletten op plaats no. 3. KASSA voor de pillenindustrie.
Er zijn duizenden mensen met maagproblemen en allemaal hebben ze TE VEEL MAAGZUUR.
Dat kan gewoon niet ze hebben TE WEINIG MAAGZUUR en dat moet je niet aanpakken met maagzuurREMMERS.
 
En zo kom je steeds verder in isolement. Trek je de conclusie van je bijnieren alleen op basis van bloeddruk? Dat lijkt me wat kort door de bocht. Met zoveel stress in je lijf gedurende lange tijd.. hebben ze flink moeten overwerken.

Voor wie last heeft van een 'niet ideale of slechte jeugd' is het boek 'Vrij van leugens' een echte aanrader. https://www.bol.com/nl/f/vrij-van-leugens/9200000011502362/


Het hoofdthema van al haar boeken is de loochening van het lijden in de kindertijd en de levenslange gevolgen daarvan. Van de auteur van Het drama van het begaafde kind Kindermishandeling heeft enorme gevolgen, zowel voor het kind zelf als voor de volgende generatie en voor de maatschappij in het geheel. Sinds het verschijnen van haar eerste boek, Het drama van het begaafde kind, werpt Alice Miller zich op als beschermer van het gekwetste en beschadigde kind. In haar nieuwste boek, Vrij van leugens, beschrijft zij in verschillende artikelen de oorzaken en gevolgen van kindermishandeling in de breedste zin van het woord: van kinderen die te weinig oprechte aandacht krijgen tot kinderen die stelselmatig psychisch en lichamelijk mishandeld worden. Vrij van leugens bevat een groot aantal teksten en voorbeelden die een weergave zijn van de unieke therapie van Alice Miller. Het kan daarom gezien worden als de bijzondere nalatenschap van een auteur die internationaal erkend is in haar strijd tegen kindermishandeling.

 
Joe,

Misschien is mijn korte bericht ondergesneeuwd door de lange lappen tekst. Ik plaats het nog een keer:

- Heb je amalgaamvulligen (gehad)?
- Ben je in het verleden (vaak) in aanraking gekomen met chemicaliën?
- Krijg je jaarlijks vaccinaties?
 
Dag Edwin, ja, ik heb amalgaanvullingen. Nee op je andere twee vragen. En ik ken de symptomenlijst voor mensen met amalgaanvergiftiging. Ik herken mijn klachten er niet in. De vraag die ik nog niet beantwoord heb gekregen, is of mijn niet sluitende maagklep per definitie een gevolg is van een niet goed functionerende maag/darm, of dat het een puur anatomisch probleem is, en juist de oorzaak van alle klachten.

 
Elkedageenei, de conclusie qua bijnieren baseer ik onder andere op de pupillentest waarover je schreef. Wel is mij zo'n drie jaar terug gezegd dat mijn bijnieren "waarschijnlijk," uitgeput waren. Zou best kunnen. Is allemaal mogelijk. Door de bomen het bos niet meer...
 
Lees bij Voeding is gezondheid een verhaal over de maag.
Voor mezelf zie ik een produkt dat me wel aanstaat.
Merk Thorne - Bio Gest. Wel duur.
Kan zijn dat er nog produkten zijn die net zo goed zijn maar dan goedkoper.
 
Het zal me niet verbazen als die amalgaamvullingen een van de bronnen van de problemen zijn. Amalgaam is 50% kwik. Dat is zeer giftig en veroorzaakt veel problemen.
Waarom denk je dat jouw problemen daar niet door worden veroorzaakt?
 
Door de wijze waarop mijn klachten zijn begonnen en de ontwikkeling daarvan. Tegelijkertijd zeg ik dat alles mogelijk is. Maar ik moet ergens beginnen. Of liever gezegd, ik moet besluiten hoe ik verder moet.
 
Met voeding zul je al veel bereiken. Maar gaat ook niet van de een op de andere dag. Zelf ben ik al sinds 2009 bezig, Lievergezond is ook al heel lang bezig.
Je zou een bezoek aan een Bio-tandarts kunnen brengen en eerst maar eens laten meten hoe het zit met die kwik en of je tanden/kiezen nog gerepareerd kunnen worden als de vullingen eruit gaan en een prijsopgave vragen. Dan weet je hoe of wat. Die overwegingen hebben ook tijd nodig.
 
Heyjoey,
De vraag die ik nog niet beantwoord heb gekregen, is of mijn niet sluitende maagklep per definitie een gevolg is van een niet goed functionerende maag/darm, of dat het een puur anatomisch probleem is, en juist de oorzaak van alle klachten.

Om te beginnen stel je een vraag aan mensen zonder medische achtergrond: dus voor wat het waard is: ik denk niet dat de niet goed functionerende maag puur een anatomisch probleem is. Je maag fungeert in samenhang met andere organen en daar zitten ook al euvels, zoals je lever die een hoofdrol speelt voor de spijsvertering. Ik heb me ook ellenlange tijden zitten fixeren op die maag, ik heb een maaghernia, die nu nog steeds opspeelt als ik dingen eet die niet goed voor me zijn. Ik zou echt ook niet zomaar een operatie overwegen, maar ik ben in dat opzicht dan ook vrij behoudend.
 
Als je goed zoekt kom je wel artikelen tegen die het hebben over die maagklep.
Maar dan zouden al die duizenden mensen die nu worden opgezadeld met maagtabletten ook een probleem hebben met die maagklep. Maar als het verhaal niet klopt - en het klopt dus niet - je hebt juist te weinig maagzuur - dan kun je dat verhaal over die klep ook wel vergeten. Dat is misschien maar een enkeling.
En vergeet niet dat zodra er een aanleiding is (in de reguliere ogen) dan willen ze opereren.
Zie voeding is gezondheid - maag
 
En vergeet niet dat zodra er een aanleiding is (in de reguliere ogen) dan willen ze opereren.
Zie voeding is gezondheid – maag

Dat ben ik helemaal met je eens Liesje. Je put ook nog uit je eigen bittere ervaring in dit opzicht. Gisteren ook weer: iemand met verteringsproblemen; kreeg een galblaasoperatie: dan denk je te goeder trouw: hopend dat de mensen die die operatie uitvoeren weten waarvoor ze het doen als het gaat om jouw gezondheid: daarna is het probleem opgelost. Maar nee, haar verteringsprobleem verergerde er alleen maar door. Als dit nou de eerste keer was dat dit geluid te horen was, maar dat is dus niet het geval, ook niet voor wat betreft de galblaasoperatie.
 
Mijn dochter heb ik gevrijwaard voor een operatie. Ze had een knobbeltje in haar borst. Dus schrikken want een schoondochter is onlangs overleden aan kanker.
Ze hadden haar zo sterk bestraald dat haar arm 2x in de week gemasseerd moest worden (5 jaar lang)en al de rest van de chemo erbij.

Dus mijn dochter ging naar het ziekenhuis voor onderzoek. Ze konden niet precies zeggen of het kwaadaardig was ja of nee maar er moest wel meteen een afspraak worden gemaakt voor een operatie. Ik had voor mijn dochter een hele lijst uitgeprint van soorten knobbeltjes die er bestaan en niet kwaadaardig zijn . En ik wilde dat ze de uitslag van het onderzoek op papier moest vragen. Ik was heel bang dat ze zich zou laten overhalen voor een operatie.
Gelukkig is ze de deur uitgelopen zonder een afspraak daarvoor te maken.
Later heeft ze nog een 2nd opinion gedaan en toen was het knobbeltje inmiddels weg.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan