Daar kan ad je volgens mij veel meer over vertellen, want ik heb dit bij mezelf nooit geprikt. Ik voel gewoon dat mijn bloedsuikerspiegel stabiel is en dat is goed genoeg voor mij.
Er zijn hier 2 redenaties die regelmatig voorbij komen:
1. Vrouwen hebben meer koolhydraten nodig en moeten dus niet te laag in kh gaan. Vanuit deze gedachtengang gezien zou je nu dus schommelingen hebben, omdat je bijnieren in de stress schieten en je lever aansporen om meer glycogeen vrij te maken, waardoor je bloedsuikerspiegel stijgt en je alvleesklier deze weer naar beneden brengt d.m.v. insuline. Bij gebrek aan glycogeen kan ook spier- en botmassa worden aangesproken, waaraan eiwitten worden ontleend die worden omgezet in glucose.
2. D.m.v. Intermjttent Fasting (IF) 'dwing' je je lichaam op een niet-agressieve manier om sneller vetten te gaan verbranden. Vanuit deze gedachtengang gezien zit je helemaal niet te laag in kh, maar zit je lichaam in een overgangsfase, die je kunt bespoedigen en vergemakkelijken d.m.v. IF.
Ik heb geen idee wat voor jou het beste werkt, gewoon uitproberen denk ik dan maar.
Mike