Boek in NL beschikbaar: Waarom maagzuur goed voor je is - Jonathan V. Wright

• Onderwerp starter Onderwerp starter Wim
  • Startdatum Startdatum
In de koelkast van mijn dochter staat heel veel melk van de supermarkt. Hij klaagt altijd over zijn maag. o.a.veel boeren.
Ook drinkt hij bij het eten zoete sapjes, volgens mij doet hij dat niet meer. (op mijn advies)
Waarom drinkt hij zoveel melk dacht ik plotseling. ?
Dus snel gegoogeld. Ik meen me te herinneren dat vroeger mensen met een maagontsteking ook werd aangeraden melk te drinken. Maar snel googelen geeft het tegendeel.
Helaas staat hij niet erg open voor advies, maar via mijn dochter zetten we hem een beetje onder druk. Niet zeuren als je niet horen wilt.
Maar een ZZPer kan zich ook niet veroorloven ziek te worden.

Veel koolhydraten (zoals dus heel veel in fruitsappen, maar als iemand dit neemt dan vast ook veel andere suikers) betekent dat je maagzuur afneemt en je dus last krijgt van je maag.

De citroen is dus niet de schuldige, maar de koolhydraten.

Gepasteuriseerde melk hoef ik al helemaal niets over te zeggen lijkt me. Adviseer je schoonzoon eerst maar eens rauwe melk.

Kan zijn dat hij onbewust bezig is met zelfmedicatie. Melk legt een laagje (film) op de darmwand, waardoor deze beschermd is. Dit is de reden waarom melkproducten zo goed werken tegen hete pepers, die anders complete gaten in je maag- en darmwand kunnen branden.

Mike

Ik denk dat je gelijk hebt Mike.
De boerenmelk zou natuurlijk het beste zijn. Die gaat hij niet halen. en is voor mij te ver weg. Maar ......ik ga bio-geitenmelk halen en gooi dat in een supermarktpak. (15 min. fietsen)

Ik ben heel benieuwd hoe je schoonzoon op die melk reageert Liesje. Hij moet het wel proeven. Hopelijk waardeert hij je liefdevolle zorg! Houd je ons ervan op de hoogte?

Houd het simpel. Tenzij je een citrusallergie hebt, is er helemaal niets mis met citroen.

Mike

Waar het mij om gaat is dat mijn zoon een fors maagzuurtekort met de daarom gelinkte tekorten heeft.
Ik geef hem dus regelmatig (en hij bij school bij het eten geen lauwe melk wil drinken) water met citroensap en sole mee. Dat vindt hij wel erg lekker.
Maar als dat een negatief effect op het maagzuur heeft, dan is dit niet slim.
En die tegenstrijdige berichten staan hier trouwens ook op het forum zelf. Wat prima te verklaren is door voortschrijdend inzicht, maar nu weet ik het dus niet meer.

Bij eenmaagzuurtekort moet je meer zuur toevoegen, tenzij er sprake is van fikse darmzweren die snel geirriteerd raken door zuur. Dus nogmaals: houd het simpel.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan