Heb heel veel oude handboeken huisdokter en kookboeken met het oud papier meegegeven omdat ze alleen maar op de moderne misvattingen zijn gebaseerd.
Vetarm en vooral plantaardig en al die onzin.
Nu zou het ,ja ja ik begin er weer over, toch handig zijn als we een dokters handboek zouden hebben maar dan ééntje gebaseerd op de denkwijze die we hier op het forum voeren.
Ok, we weten dat verkeerde voeding en vooral bewerkt voedsel ongezond is en er in ons lichaam tekorten onstaan etc. maar dat je bepaalde ziektes en kwalen in dit boek op naam kunt opzoeken en wat de oorzaken ervan zijn en hoe je beter gericht een bep. behandeling kunt toepassen.
Bijv. waar je een tijdje meer nadruk op moet leggen.
Neem in dit geval het verhaal van de zoontje van acht van mijn nichtje met suiker, dan zou een leek ook zoiets in het boek op kunnen zoeken en gericht actie kunnen ondernemen.
Wat bepaalde organen voor een functie hebben en waar bepaalde mineralen, sporenelementen voor dienen en info over vetten en ga zo maar door.
Mischien bestaat het al zal ik wel te horen krijgen maar nog niet tegengekomen.
Laatst een heel informatief boekje van Aman Prana gelezen, heel goed en wel maar ik vind dat hier te veel het veganistische idee wordt gepromoot wat ik zo jammer vind daarom liever een handleiding zoals ik die boven beschrijf, kijk dan kan je er ook nog handige tips inzetten wat betreft het fermenteren van boter, groente, hoe maak je kaas, hoe maak je yoghurt en noem maar op.