Borax

Heb je de wiki gelezen, precies de vergelijking die je maakt met zout staat onder aan de wiki pagina.
"waarmee het qua giftigheid vergelijkbaar is met natriumchloride (keukenzout)"

LD50 is geen "categorie" http://www.encyclo.nl/begrip/LD50 "Dosis in mg per kg lichaamsgewicht waarbij 50% van de proefdieren sterven"

Het heeft ook een E-nummer:E285 http://www.food-info.net/nl/e/e285.htm Officieel is het dus in kleine hoeveelheden veilig. (niet dat dat wat zegt, maar toch)
 
@Jp, je hebt gelijk. Ik heb vluchtig gelezen. En ik heb het begrip inderdaad niet onderzocht. Mijn excuses en bedankt voor de correctie.
 
@Maarten ik ben een aantal weken geleden rustig aan begonnen met in de ochtend 1 lepeltje toe te voegen aan mijn magnesiumsapje .
na 2 weken betrapte ik mezelf erop dat ik me toch wel heel erg fit en vrolijk voelde .Geen last meer van bepaalde gewrichten en mijn rug deed ineens niet meer pijn bij het zitten . Dat was echt een geweldige gewaarwording ,want ik heb maandenlang een smerige zenuwpijn onderin mijn rug gehad waardoor mijn linkerbeen het zelfs zo nu en dan liet afweten .
 
Ik ga volgende maand eens aan de borax, er staat veel info op earthclinic, en dan met name de aanpak van candida.
ik hebr er nog even deze youtube info over gevonden, klonk goed: &list=PLpjAxvEG_oO4DRAj41s9h4o7IRylY81fg
 
die link naar YouTube is exact de tekst van de link die Tanja poste, maar dan elektronisch voorgelezen.

Mijnlijf,

Kun je wat meer vertellen over je klachten?
Met name je 'zenuwpijn' en dat je been het zelfs af liet weten? Die deed gewoon. Ijs meer?
Hoe begon dit en hoelang had je het?
 
Ik zal jullie even aan 't lachen maken:
Omdat er enkele weken geleden nogal kritische berichten over Borax waren ben ik er mee gestopt; heel langzaamaan werden mijn reumatische klachten weer erger. Zojuist kwam ik de positieve reacties over Borax tegen en besloot om er weer mee te starten.
Dus ik vol enthousiasme naar de keuken, blij dat ik de reuma er weer onder zou krijgen.
Ik heb de oplossing gemaakt en 'n glas vol geschonken en helemaal leeg gedronken, ja ja, geen theelepeltje om te wennen. Nee, meteen 'n heel glas.
Ik wilde nog 'n boodschap gaan doen, maar misschien is 't verstandiger als ik thuis blijf. Dat wordt 'n spannende middag!!
 
Borium
Minimaal per dag voor mannen en vrouwen: 3 mg
Voedingsbron: fruit, groenten, noten, peulvruchten.
Werking: Dit sporenelement is verantwoordelijk voor het in balans houden van de calciumspiegel in het lichaam. Op deze wijze zorgt deze stof mede voor de opbouw en instandhouding van sterke botten. Het lichaam zet dit samen met magnesium en calcium in bij botbreuken om deze sneller te laten genezen. Ook helpt borium de kans op artritis en peesontstekingen te verkleinen. Borium is betrokken bij de stofwisseling van calcium, magnesium en fosfor.
Gevolg van tekort of gebrek: kraakbeenafwijkingen, osteoporose, verminderde afweer, hormoondisbalans, groeiachterstand.</blockquote


http://www.natuurdietisten.nl/detail.php?id=413&cod=103&page=
 
Ik heb de oplossing gemaakt en ‘n glas vol geschonken en helemaal leeg gedronken, ja ja, geen theelepeltje om te wennen. Nee, meteen ‘n heel glas.

Dat kan ik dan weer niet vatten. De oplossing, moet per theelepeltje ingenomen worden in een glas water. En nu heb jij een heel glas van alleen de oplossing opgedronken. Nee, dat kan ik niet vatten.
 
Ja idd, dat snap ik ook echt niet, eerst ben je bang voor de negatieve berichten (dat is ook niet erg, we moeten als individu goed vooraf bepalen of iets wel juist is)
En vervolgens ga je je vol laden terwijl je als je die hele pagina gelezen heb je wel degelijk teveel kan nemen, zoals dat met alles zo is.. en dan wordt het dus wel toxisch.

Maar ik ben heel benieuwd hoe je hier op reageert! Dus laat ons maar weten hoe je impulsieve experiment verloopt ;)
 
Daar had ik ook niet goed over nagedacht, 'n te impulsieve actie. Maar ik heb nergens last van gehad. Ik begin morgen met 1 theelepel in 'n glas water en overmorgen 2x1 theelepel en zo bouw ik 't op tot 3x 1 theelepel.
Dus 't komt wel goed
Bedankt voor jullie reacties
 
Mijnlijf, ik heb magnesiumvlokken om in 'n (voeten)bad op te lossen. Bedoel je dat en pak je dan 't schepje dat in die emmer zit? En los je dat op in 1 liter water?
Hoeveel neem je dan van die oplossing? Ik ga 't niet net zo doen als met de Borax.
 
Magnesium sapje (gewoon water met een schep magnesium en vitamine C )
Mijnlijf, Mijnlijf, ik heb magnesiumvlokken om in ‘n (voeten)bad op te lossen. Bedoel je dat en pak je dan ‘t schepje dat in die emmer zit? En los je dat op in 1 liter water?
 
Ik heb ook borax gekocht, heb het nog maar 1x gebruikt. De dosering is wel lastig. Als ik zo’n klein beetje poeder in een hele liter oplos en dan daarvan weer een theelepel neem is het wel héél weinig. Bovendien is de concentratie volgens mij heel erg verdeeld in de literoplossing, dus heb je geen idee hoeveel je eigenlijk binnenkrijgt.


Gadsie,

Borax staat er bekend om dat het je testosteron (en andere hormonen) kan verhogen. Aan de ene kant lijkt het me dus helend te kunnen zijn voor de bijnieren en hormonen. Maar zou dit niet kunnen zorgen voor een teveel testosteron, en dus in jou geval nog meer problemen met kaalheid?
 
Zo zien je maar dat het niet zulk gevaarlijk spul is: Milleke is er nog!
1 glas oplossing is trouwens niet extreem veel, niet verstandig om zomaar mee te beginnen, maar ongeveer de hoeveelheid die per dag bij Candida / fluoride / enzovoorts genomen kan worden. (na opbouwen) http://www.health-science-spirit.com/borax.htm

Waarschijnlijk was de oplossing ook redelijk "slap"
Ik krijg echt geen 5 a 6 gram op een theelepel
Een theelepel wordt als 5 ml gezien. http://www.zelfmaakrecepten.nl/maten-gewichten/ Ik heb het gewogen en er gaat ongeveer de helft in/op mijn theelepel.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan