Mike, daar heb ik ook aan zitten denken aan natriumbicarbonaat. Helaas bij de bijwerkingen staat dat je er een opgezette buik van kunt krijgen. Aangezien ik daar bijna elke dag al last van heb als ik buikpijn heb weet ik niet zeker of dat wel een goed idee is. Weet jij daar meer over want daar ben ik dus nog niet uit. Ik heb de topic gelezen en waar het nog meer voor te gebruiken is.
Dirtsa, dank voor je bijdrage, ik gebruik wel veel olijfolie maar ik begrijp dat dat niet hetzelfde is dat het ook om dierlijk vet gaat. Ik eet nu weer (sinds gisteren) yoghert en kefir. Ik ben er nog niet achter wat het verschil in werking is van bitterzout en oxypowder. Zodra ik in NL terug ben ga ik bitterzout kopen.
Lievergezond, Ja dat herken ik ook, lijnzaad en ook psyllum vezels wordt ik beroerd van. Werkt gewoon niet. In movicolon zit vlozaad? Dat zie ik niet als zodanig op de verpakking staan.
Iig ga ik ook nadenken over klysma' s, maar ben bang dat het niet echt mijn ding is.
Ja, ik begrijp dat dit hersteltijd nodig heeft, tenslotte is die obstipatie iets van jaren. Dat zal dan niet zomaar weg zijn. Het heeft er iig wel voor gezorgd dat ik nu bewuster eet, er is sindsdien een wereld open gegaan en om kritischer naar voedsel en medicijnen te kijken ;-)
Geweldig dat jullie meedenken, hier heb ik veel aan!!
Ik merk dat zodra ik uit het symptoombestrijding denken wil komen ik toch automatisch bijna in een cirkel terechtkom. Daarbij doodmoe worden van het zoeken naar de werkelijke oorzaken.