BRICS

Alweer een verkiezingsbelofte gebroken. Hebben ze in Argentinie soms ook 'strategische stemmers'?

Mike

Westen en Oosten is Euro- en Afrocentrisch (vanuit Europees of Afrikaans perspectief).
Als je Azië en Oceanië in het midden van de kaart plaatst, is Europa het Westen en Amerika het Oosten.
Als je de Amerika's in het midden plaatst, zijn Azië en Oceanië het Westen en Europa en Afrika het Oosten.
Als je in onze atlassen kijkt naar de wereldkaart klinkt dit gek, maar voer het in gedachten maar eens uit.

Oost en west is op een bol zoals de aarde relatief. Want als je naar het oosten vliegt kom je vanzelf in het westen uit, als je maar lang genoeg doorvliegt. Wat het verder met Brics te maken heeft weet ik niet. 🤔

BRICS zou een afleiding zijn van globalisme, nu het Westen steeds minder populair wordt:

Korte samenvatting van mijn kant:
Conclusie: Rusland en China willen een multipolaire wereld met een sterkere positie voor de VN en daarbij aangesloten organisaties (zoals WTO en WHO).

''promoting the democratization of international relations and international fairness and justice” was een schijnrechtvaardiging voor regime change, maar wordt nu gebruikt voor de multipolaire droom.

Mijn reactie:
Ik denk dat je wereldmachten of landen die de aspiratie hebben dat te worden per definitie niet moet vertrouwen. Ook Rusland niet. Ook de VS niet.

Zakelijk samenwerken, meer niet. Eigen belang behartigen en in eigen kracht staan.
Dus geen supranationale instituties of commissies.

• Leuk
Waarderingen: Surv

Turkije heeft zijn wens aangekondigd om zich aan te sluiten bij de BRICS in plaats van bij de Europese Unie - South China Morning Post.
De Turkse minister van Buitenlandse Zaken Hakan Fidan gelooft dat dit een “goed alternatief voor de EU” zou kunnen zijn.
“Natuurlijk willen we graag lid worden van de BRICS. Laten we kijken hoe het dit jaar gaat”, zei Fidan tijdens een bezoek aan China.
Ankara is van plan volgende week deel te nemen aan de bijeenkomst van BRICS-ministers in Rusland. De toetreding van Turkije zal naar verwachting een van de gespreksonderwerpen zijn.
Peskov heeft al verklaard dat Rusland de wens van Turkije verwelkomt.
t.me/RVvoenkor
1717570909606.png

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan