Briesje hier net een lijk

Hoi Liesje. Ja meid ik heb echt druk. Savonds val ik tussen 9 en 10 ur zo in slaap op de bank. Ik zit en pats boem ik val weg.

ik sta om 6 uur op. Koffie om bij te komen. Dan ontbijt voor kinderen aankleden lunches klaarmaken. Dus ik.maak 6 kids klaar in de ochtend om naar school te gaan.
Mijn man heeft ene week vroege dienst en de ene week late dienst. Dus hij werkt in twee ploegen dienst.
Ene week help hij me. En andere week sta ik er alleen voor.
Opruimen lukt alleen als ze beloont worden. Heb altijd met beloningsysteem gewerkt thuis.
Je hebt ook gelijk Liesje ze moeten ook echt zelfstandiger worden. En dat lukt wel aardig.
Soms doen ze ook echt dingen uitzichzelf.
Wassen schoonmaken aankleden is allemaal op mij.
Ik neem.ook echt de rust als het nodig is en als het lukt.
Maar aan me eten ligt het niet. Ik eet veel dingen alles. Ben nooit kieskeurog geweest met eten. Altijd alles gegeten. Ik moet alleen aankomen wat niet gebeurt.
Dus ik weet niet waar het aan ligt.
Alsof er iets in me lichaam is geblokt of iets niet opneemt wat niet hoort of kan.

Ik hoop dat iemand me iets meer kan vertellen over ondergewicht.
Wat kan het zijn of waar kan het aan liggen behlave voeding?

Dus kunnen er andere aandoeningem zijn waarom iemand niet meer aan kan komen?


Ik neem nog steeds de Vit D ampullen die ik van arts heb gekregen maar de ijzer nog niet.

Liesje jeetje 77 jaar en nog een kind van 9 jaar nauw meid ik heb meer bewondering voor jou. ?
Echt geweldig wat voor kracht jij hebt. Mooi hoor.

Geeeft niet Thineke als jij het niet weet,hopelijk iemand die meer van voeding en lichaam meer weet die mij kan helpen.

Mijn lichaam is erg gevoelig en prikkelig geworden. Ben ook spiritueel iemand.
Kan koffi dik kijken haha..En mijn dromen zijn mijn gidsen...
En soms ontvang ik droom boodachappen via mij kinderen..
Dus ook geloof ik in genezing met spirituele krachten.

Ben zelfs op zoek gegaan naar een Ayurvedische arts. Ayurvedische geneeskunde bestaat al meer dan 4000 jaren als ik niet mis heb, en is een van de eerste medische kennis op de wereld.

Maar ook geloof ik in de huidige spirituele medische kennis. Want men blijft ontwikkelen en groeien en ontdekken...

Maar goed..
Ik heb al verse eiren besteld ik krijg ze volgende week woensdag. Want dat is het enige wat ik kon krijgen.

En het schijnt dat Verkopen van verse rauw melk en alles wat vers en rauw is verboden is om te verkopen hier op de markt.
Dat vertelde mij een meneer van een kraampje toen ik dus vroeg of er rauwe melk te krijgen was. Hij zei vroeger wel stond een kraampje die verkocht dat. Maar nu niet meer omdat het verboden is. ?

Ik heb zelfs gegoogled op levertraan hier in belgie mensen met ervaring.
Niks dus en zoals ik lees mensen geven het aan hun dieren.

Raar toch?








 
Hoi Tanya.

Dank je wel voor je antwoord.
Maar levertraan laat ook niet je bloed druk omlaag gaan toch?
Dus het werkt balancerend?

Welke vit C suplement kan je mij aanraden Tanya?

 
Nee hoor Briesje is niet raar. Mijn honden krijgen ook weleens visolie voor hun vacht. Maar van mijn levertraan blijven ze af, die zouden ze ook wel willen hebben haha. Misschien, ooit nog eens, als ik v.w.b. geld, nog eens rijk zou worden ;-)

Thineke
 
Ja he Tanya dat geld is ook het probleem..
Er zijn echt wel meer mensen die gezndere producten willen en eten maar jah het is klauwen met geld..
Haha ik kan me voorstellen dat ze nog geen levertraankrijgeen...
En ik ga echt nog die levertraan bestellen maar ben er nog steeds niet uit welke? Die rog of vis?

Iemand nog suggesties voor bijj supermarkt te halen produkten met veel vet waar ik smootie van kan maken?

Ik merk nu dat ik mijn maandelijkse gezelschap heb dat mijn bloed druk meer omlaag gaat. Viel bijna op de grond en kreeg hartkloppingen. Het is mijn derde dag. Vandaag pas dit gevoel.
Ik heb ff geen bereik tot een boerderij in de buurt.Volgende week krijg ik verse eiren.

Groetjes
 
In de supermarkt kun je ook wel wat dingen kopen. Je kunt kijken of je (alles liefs biologisch, maar als het niet is houdt het op) boter of grasboter krijgt, avocado's, kokoscreme, kokosmelk en kokosolie hebben zo ook steeds vaker, sardientjes schelvislever (beide in blik), slagroom of crème fraiche, Griekse/Turkse yoghurt, boeren kaas.
 
Hoi Tanya

Dank je wel.

Ik heb sardientjes in blik heb het nog gisteren gegeten.
Bij Carrefourr hebben ze niet echt veel. Heb nog gekeken voor Nasmati rijst ook niet.
Moet het Bij de lidl halen.
Ik zal een naar de bio dus natuurwinkel gaan. Daar hadden ze wel amandel melk. Is dat goed?
Turks3 yoghurt is helaas niet het zelfde als wat het vandaag is. Dus is half vet.
Beter is nu de Griekse yoghurt.
En die slagroom is dat met die spuit? En creme fraiche hadden ze ook niet. Maar goed ff andere winkels morgen kijken.



De biowinkel had wel ghee boter? Os dat niet chemisch dan?.

Ik weet bij god niet waar ik moet opletten lees zovel over fermenteerde en synenteerde als ik het woord goed heb geschreven en welke wel en welke niet.
Heb geen tijd om alles uit te zoeken.
Zijn er nog ideen die ik voor ontbijt kan maken wat voorral vet en ijzer bevat?
 
Dit forum heeft een prima zoekfunctie. Als je 'floradix' had ingevoerd als zoekterm had je deze reactie van mij gezien van juli 2012:



Floradix is rotzooi. Anorganisch ijzer is bad news, ook als dit in een ‘alternatieve’ variant wordt aangeboden i.p.v. een ijzerpil.

Vooral als je weinig geld te besteden hebt is het verstandig om goed na te denken waar je wel of geen geld aan besteedt.

Mike
 
Oeps!! net een slok genomen.

ok weten we dat dat gif is.

Ligt het aan mij of mijn telf dat ik geen zoekfuntie zie?
 
Briesje dat meisje van 9 jaar is mijn kleinkind.

Lidl verkoopt biologische roomboter, is niet zo duur. Slagroom hebben ze ook. Slagroom NIET uit een spuitbus. De slagroom hoeft ook niet perse ogeklopt te zijn.
Rauwe melk of rauwe yoghurt vind je bij een boerderij. Het is te hopen dat er een boerderij bij jou in de buurt is.
Lidl heeft ook biologisch gehakt, biolog. wortelen, 3 kilo biol. aardappelen voor 3,- euro.
Bij AH kost 1 kilo biol. aard. 1,99.

Je schrijft ergens dat je bijna niet eet als je gestressed bent. Je moet echt altijd eten. ook als je geen trek hebt.
 
Opes sory. Ja leek me logischer ook je kleinkind.
Wat fijn dat je voor haar zorgt Liesje.

Ja klopt ik eet bijna niet als ik gestresst ben.
Maar dat valt nu wel mee.

Nu eet ik wel.
Onbijt is ook eiren nu maar is niet biologisch zoals jullie dat doen. Volgende week pas dus. Vandag kan ik boter olie halen van gras gevoerde koeien. Ik weet niet hoe een boter olie eruit hoort te zien dat ik zeker weet dat het echt biologisch is en grasgevoerd is.

Is er nog een bepaald supliment waar ik de ijzer mee kan vullenm heb het echt echt nodig door mijn groooot tekort..
Als ik ijzer vitamin bij de zoek opdracht zoek dan kom ik niet veel tegen behalve vlees. Op dit moment kan ik biologische vlees nog niet krijgen.
We hebben eergisteren nog gehaky gegeten maar was magere gehakt.
In de winkels heb je wel pate maar zal wel niet biologisch zijn.

Heb nu die blik sardientjes ga ik nu eten met brood.

Ik wil als ontbijt iets met granene/fruit en yogurt? wat kunnen jullie mij aanraden.


Ik kan producten zoizo beetje bij beetje kopen totdat ik alles wat nodig is in huis heb.


Liesje ben hetbnog niet tegen gekomen hier in de belgische lidl mischien ik ff beter kijken.
Aarddappel, bedoel je de zoete of de gewone?





 
Briesje, hoewel het aardig wat koolhydraten bevat (maar dat is in jouw geval niet zo verkeerd denk ik), is blackstrap molasses ook een goede bron van onder andere ijzer.

Te koop bij bijv. De Tuinen.

Mark
 
Briesje het is 3 kilo gewone biol. aardappelen, maar die kun je best wel lang bewaren. Ze hebben ook zoete aardappelen maar niet biologisch. Er zijn ook biol. eieren. Het biol. gehakt. dat ze verkopen daar doe ik zelf 2 eieren doorheen.
 
liesje, hoe vaak moet jij nog gewezen worden op de gevaren van nachtschades? Je lijkt wel verslaafd!

Mike
 
Ik moet even lachen. Ik eet meestal alleen groentes en alle nachtschades laat ik verder consequent staan. Heel af en toe een aardappeltje en dan het liefst nog de rode.
Wie zegt trouwens dat ik 3 kilo aard. koop? Ze verkopen ook slagroom. Heerlijk, maar niet voor mij. Ik heb een koemelk probleem.
 
Hoi Mark

Ik ben toevallig net 2 dagen bezig jouw topic aan het lezen over die kwik vergiftiging. Mijn god!??
En wat je me dus nu an raad betreft die blackstrap molasses was ik al tegengekomen in je reacties op die topic. Ben nu ergens op pagina57 dacht ik.

Want ik ging nadenken dat die truus van die tamdarts bij mij dergelijk iets gedaan heeft wat niet goed was. Want warom zou ik afvallen in een week en lage bloedruk hebben en ijzer en vit d in eens zo laag naar beneden ging. Want ze heft flink geboord bij mijn zenuw.

Maandag ga ik in ieder geval naar ziekenhuis met mijn dochter want er moeten 2 achter kiezen bij haar uitgetrokken worden ze heeft hele gevoelige tandvlees en tanden. Laat haar altijd spoelen met zoutwater en tandpasta läat ik haar niet gebruiken.
Ik weet niet of er een speciale dieet is om haar kiezen alsnog te herstellen in plaats van uitrekken. Want de tandarts vond ook dat ze brede kaak heeft en dat er dan beugel moet terwijl ze geen voorgeschoven voortanden heeft. Maar als ik zo lees op dit forum en op voeljegezond is dat juist goed en hooort je tanden zo te zijn en gen smal g3zocht te hebben.

Dan vraag ik ook voor mezelf hoe dat zit bij de kaakchirurg. Of ze iets kunnen testenbij mij.


Liesje hier in belgie bijde lidl heb je niet veel producten. Klein winkel ook. Ik ga bij delhaize kijken.
Voor die biologische aardappels dan. Maar geen rode dus?

Nachtshades zijn ales wat rood is en niet goed is neem ik aan Mike? ook in mijn geval?

 
Het valt mij op dat nog niemand lever als goede bron heeft genoemd voor ijzer, volgens mij nog een betere bron als molasses. En lever mag je ook als je geen ijzer te kort hebt zoveel eten als je wilt. Al het andere orgaanvlees is ook heel erg gezond.

Nachtschades zijn, tomaten, spaanse peper (niet die kleine bolletjes maar die langwerpige dingen met een puntje), aubergine, paprika en aardappelen. Alle aardappelen behalve zoete aardappelen. Nachtschades zijn een neurotoxine, tasten het centralezenuwcentrum aan, maar mensen met gewrichtsklachten hebben er het meeste baad bij om ze te laten staan als ik het me goed herinner.

Briesje, je moet nu niet je koolhydraten gaan beperken tot 100 gram zo als hier veel eerder is beschreven. Eet gewoon zo veel mogelijk als je kan koolhydraten, eiwitten en vet alles maar dan wel de echt gezonde dingen. En mocht het zijn dat je nog borstvoeding geeft dan kan je daar eerlijk gezegd ook beter mee stoppen. Ik weet dat het ook na het standaard half jaar veel goeds heeft voor kinderen. Maar jij hebt nu nog alles zelf nodig, om niet nog meer af te vallen.
 
Hoi Kaaskanlekkerzijn.
Dank je voor je advies en je steun.
Jeetje ben gek op kaas. Petit suisse ben ik gek op en kaastaart.jeetje zo lekker. elke week haal ik het bij de markt kaastaart mmmm
En mozarella is ook mijn favoriet.

En lever mag je ook als je geen ijzer te kort hebt zoveel eten als je wilt. Al het andere orgaanvlees is ook heel erg gezond.

Ik heb wel ijzer te kort dus wel of niet eten lever?

Ja ik ben nu mijn eten aann het aan passen dus meer biologisch dan e nummers.
Ik ben echt verrot geworden.
Wil zo graag aankomen maar wat ik ook eet hoeveel ik ook eet kom niet aan.
Word er depressief van langzamerhand.

Nee ik geef helaas geen borstvoeding meer. heb het wel gedaan maar niet lang.
Had niet veel melkproductie zo jammer.
Is het mooiste en rustgevende momenten van me dagen geweest borstvoeding.

Ja spaanse peper ken ik wel is onze standaart avond groente bij all onze avond maaltijden.
Wij maken vaak Dolma is gevulde aubergine en of gevulde paprikas zo lekker kan dat echt niet laten staan.
Zoete aardappelen lijken me ook wel lekkerder.

Mijn over groot oma is 109 jaar geworden. Vorig jaar is ze ovelerleden. Ze heeft/had 10 kinderen. Maar mijn overgrot opa niet die was eerder dood ik weet niet waaraan.
Moet eigenlijk achterkomen wat ze at.

Vis wil ook wel eten maar is echt niet vers als ik zo zie op de markt. De ogen van de vis zijn echt niet helder. Dus nooit kopen als dat niet zo is.

Woensdag weet ik meer of er een boerderij is die verse zuivel en vlees verkoopt.

Ik moet alles eten weet ik en dat doe ik ook Alleen wil het meer versnellen en aanvullen door nog een supplement doordat ik lage gewicht heb en oo daarsoor ik die lage bloed druk krijg. En des te sneller kan ik me tanden laten behandelen.
.

Vit D vul ik al aan door die ampullen moet wel.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.516
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan