Broodrecept gevraagt ivm reactie op bepaalde stoffen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
je zou ook nog kunnen kijken of het weken van de meel dezelfde reactie geeft zoals je nu ervaart. 24 weken.

Maar toch zou ik het minimaliseren en over gaan op meer dierlijke vetten.
 
Het idee is dus om van ingrediënten die ik wel hebben mag zelf een brood te maken, nou makkelijker gezegd dan gedaan, het brood bakken is mischien geen probleem maar probeer eerst maar een recept te vinden.

Ik snap het probleem niet zo. Neem gewoon een recept om brood te bakken, zoals Liesje al zegt meel, zout en water, en vervang het meel door wat je wel mag.
 
Hallo Ron,

Ik denk dat je in jouw geval het brood beter kunt laten staan en op zoek moet naar alternatieven. Bestudeer het gaps dieet eens goed.
Ik eet al zo'n tien jaar geen brood meer omdat ik intolerant ben voor alle graansoorten en heus, het went.
Test uit of je wel tegen rauwe melk kunt, liefs a2. Maak kefir en yoghurt hiervan. Ik ben zelf ook intolerant voor gepasteuriseerd melk,maar ik kan ontzettend goed rauwe a2 melk verdragen.
Verdraag je dit niet, dan kun je kefir en yoghurt maken van kokosmelk en kokosroom. Minder lekker, maar goed te doen.
Je zei dat je ook niet tegen ei kunt. Lunches waar je nog wel aan kunt denken zijn stoofpotjes, curry's, soepen op basis van bottenbouillon, milkshakes van kokosmelk en bessen,als traktatie een chocolade cakeje van kokosmeel,enz.
Wees creatief. Ik heb zelf veel lekkere recepten gevonden op paleo websites, dit forum, voedingisgezondheid.nl,devoedzamekeuken.nl, enz.Niet alle recepten zijn echter toepasbaar binnen gaps, maar een aantal wel.


 
Bedankt weer voor de tips die ik nu weer lees, ik ga ermee aan de slag.
We laten het maar ff hierbij, moet goedkomen met al deze tips lijkt me.
 
Masr buiten het feit dat je al die granen niet verdragen kan, welke stappen neem je om de oorzaak ervan te achterhalen en het probleem aan te pakken?
Kan toch niet zo zijn dat je dr rest van je leven geen ei meer kan eten? Welke klachten ervaar je na het eten ervan? Heb je wel eens gehoord over tekort aan maagzuur?
 
Als je dan toch een goed brood wilt eten en je kunt roggemeel weer velen bak dan eens dit super heerlijke en voedzame 100% rogge zuurdesembrood.

100% rogge zuurdesembrood recept.

Lia
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan