Candida darmonderzoek

In GAPS dieet ben ik niet overal streng in, zo eet ik al een tijdje rauwkost, Komkommer zou dan zonder schil moeten zijn, ik eet de schil op omdat hier de meeste vitamines in zitten.

Die rauwkost en komkommer zijn niet de koolhydraten die bedoeld worden.
Veel mensen denken nog steeds dat gaps helemaal low carb is. Dat is niet waar. Jij neemt te weinig koolhydraten. Heb je jezelf wel goed ingelezen? Meer dan een jaar leven op alleen bouillons en wat groente is niet de bedoeling.

Dat heb ik niet gezegd dat ik die rauwkost en komkommer onder koolhydraten versta. Ik weet dat GAPS niet helemaal low carb is bijv. pompoen valt ook onder koolhydraten ook kefir.

Klopt. Je had het alleen over komkommer en rauwkost. Maar ook droge koolhydraten horen bij gaps. Ik heb werkelijk geen idee of je dat eet. Heb de indruk van niet. Maar daar zou je wel eens de mist mee in kunnen gaan als je er te bang voor bent. Wellicht dat jij het beter doet op de melk kefir juist omdat er koolhydraten in zitten. Je gaf in een eerder bericht namelijk aan dat je helemaal niks anders neemt behalve Citroen. Het us niet mijn bedoeling om een discussie hierover te hebben. Je zal zelf moeten ervaren en uit zoeken wat goed voor je is. Maar ik zou als ik jou was niet alleen blind staren op die candida. Want dat kan ook een gevolg zijn het disfunctioneren van de bijnieren, schildklier en bijschildklier. Als dat zo is dan is het enige wat je aan het doen bent symptomen bestrijden van een groter probleem.

Wellicht dat je brandend maagzuur krijgt van de betaine omdat je te weinig eet. Je kunt ook nog denken aan betaine hcl met enzymen om je alvleesklier en galblaas te ondersteunen. En ik zou de koolhydraten ophogen. Misschien dat een smoothie van yoghurt met wat rood fruit en gekookte gierst goed gaat. Dan heb je alles vloeibaar met wat koolhydraten.

In melk zitten ook koolhydraten. Ik maakte ooit dezelfde fout door koolhydraten direct te elimineren. Liters melk hebben mij geholpen in combinatie met al mijn eten vloeibaar en meer koolhydraten.

ik de tijd van de candida groei kreeg ik juist geen brandend maagzuur van de betaine zoals ik eerder scheef ik kon met gemak 6 capsules innemen zonder brandend maagzuur te krijgen. En dat is veel! Het zijn de capsules van now bevat veel betaine. Laatst nog één capsule genomen ik kreeg brandend maagzuur dus teken dat er maagzuur genoeg is. Maar dit was dus in de periode dat mijn candida waarde in orde was. Daarom kwam ik net ook met de conclusie dat mijn overgroei met te weinig maagzuur te maken kan hebben.

In de tijd van de candida groei nam je kefir toch? Heel veel en dan voelde je jezelf beter met de kefir maar kreeg je candida van de kefir. Sorry maar kan het niet helemaal meer volgen.

Precies! zoals herhaaldelijk hier boven beschreven is. Begrijp het zelf ook niet daarom ben ik dit topic gestart. Ik zeg niet dat het door de kefir komt, maar de candida komt wel om de hoek kijken in die tijd dat ik kefir nuttig.

Binc hierboven schrijf je dat candida ook te maken kan hebben met schildklier, bijnieren en bijschildklier.
Voor de schildklier slik ik al die jaren iets, voor de bijnieren niet.
Ik kan me niet herinneren dat ik deze samenhang ergens eerder heb elezen. Kan zijn dat het aan mijn aandacht is ontsnapt.
Sinds 2009 heb ik ook candida (aangetoond in ontl) en is nog steeds niet weg.
@Henry. Bij wie laat jij steeds de candida testen? En dan alleen de candida of ook nog andere dingen.
Een totaal ontl.onderzoek is behoorlijk prijzig, dus doe ik 1x per jaar.

Henry,

Wat eet je dan als je geen kefir neemt? Hoe ziet een dag menu er dan uit? Voldoende maagzuur speelt ook een rol bij de omzetting van t4 naar T3 in de lever.

Liesje,

De schildklier is ook verantwoordelijk voor je stofwisseling. Als je bijnieren uitgeput zijn gaat dat vaak gepaard met schildklier klachten. Candida is een onbalans in je hormoon huishouding. Voor wat betreft die bijschildklier. Ik kwam daarachter omdat mijn kat vergrote bijschildklieren heeft. Dit is hyperplasie. De bijschildklier produceert een hormoon PTH. Wanneer dat niet goed gaat of er zoals het er nu bij mijn kat uit ziet, is dat secundaire hyperparatheroide. Gevolgen daarvan zijn oa calcium tekort, vit d tekort en ook candida. Hier staat in kort uitgelegd hoe dat zit.

https://bloedwaardentest.nl/candida-albicans-en-traagwerkende-bijschildklier/

Liesje: Klopt een totaal onderzoek is prijzig die heb ik ook een aantal keren gehad. Voor mijn candida doe ik alleen een candida test niets anders is ook te betalen. Dit doe ik 2 maandelijk, het onderzoek wordt gedaan door mglab. Het onderzoeks pakket koop ik bij aHealthylife.

Dank Binc, ik ga me hier vanavond eens goed in verdiepen. Eerst even naar buiten en bewegen.

Ik heb me laatst aangemeld op deze site: Google: Apta Voedingsadvies. Ze zitten in rotterdam.
Ik heb zojuist een groot stuk gelezen over candida. Zeer interessant. Een aanrader.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan