over de kijkcijfers van Jensen, ik heb een aantal podcasts geluisterd. Zoals al gezegd, de kijkkastjes staan bij helemaal niet zoveel mensen en hoe worden die geselecteerd? In elk geval staan ze niet bij de mensen die meer amper kijken ivm de rotzooi en wel op jensen afstemden.
Hij stond geprogrammeerd op een lastig tijdstip, o.a. tov voetbal. Nu is dat geen probleem voor mij, maar wel voor een flink deel van zijn publiek.
De cijfers zijn niet of deels? gecorrigeerd voor mensen die de herhaling en via uitzendinggemist keken. In ieder geval niet voor de laatste uitzending, waar zijn tegenstanders direct met het kijkcijfer aan de haal gingen, terwijl het echte kijkcijfers wel 3 weken kan duren voor je het weet.
Er is geen rekening gehouden met het soort publiek. Wat is meer waard, 300.000 mensen van 74 die iets kijken of het zelfde aantal van 40 jaar oud?
Afijn en dat dan afgezet tegen de andere resultaten van rtl5 programma's en dan kunnen ze alles wel van de buis halen.
Desalniettemin, het was wel de enige zender die het wilde uitzenden. Ze misschien toch maar een mailtje sturen dat ik het een top programma vond.