Censuur, media

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Google gebruikers, … op weg naar de Zombie Status.

Oeps, ik heb de afgelopen weken al enkele veel gelezen artikelen over de toenemende censuur geschreven / vertaald. Ik wist dat Google daar ook zijn steentje aan bijdroeg maar ontdekte in welke mate door dit artikel. Ik wist dat het denkproces bij veel mensen ontspoort is, … en schreef; “Een bericht voor alle zombies in Nederland“. In onderstaand artikel lees je hoe het komt dat ZOMBIES worden gecreëerd … zonder dat ze dit zelf weten.

VERHAAL IN ÉÉN OOGOPSLAG
Google-klokkenluider Zach Vorhies heeft 950 pagina’s met Google-documenten vrijgegeven die een uitgebreid beeld schetsen van hoe Google de publieke opinie en het politieke landschap manipuleert
Veranderingen bij Google werden voor het eerst merkbaar in 2016, nadat Donald Trump werd verkozen tot president van de Verenigde Staten. Vorhies ontdekte later bewijsmateriaal dat suggereerde dat Google een rol speelde in de poging president Trump uit zijn functie te verwijderen
Machine Learning Fairness is een Google-project dat “oneerlijke” zoekresultaten vervangt – zelfs wanneer de “oneerlijke” de wereldse realiteit nauwkeurig weergeeft – door meer “eerlijke en evenwichtige” zoekresultaten, waardoor kunstmatig wordt veranderd wat mensen als “realiteit” ervaren
Google-tools zoals aanbevelingen voor automatisch aanvullen kunnen worden gebruikt om de publieke opinie over politieke (en andere onderwerpen) te beïnvloeden, wat aanzienlijke politieke gevolgen kan hebben
Onderzoek toont aan dat bevooroordeelde zoekranglijsten de stem voorkeuren van onbesliste kiezers met 20% of meer kunnen verschuiven, en dat mensen zich niet volledig bewust zijn van manipulatie

Waarom de wereld een Google Detox nodig heeft

https://gedachtenvoer.nl/2019/11/17/google-gebruikers-de-weg-naar-de-zombie-status/

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan