Chinezen, rijst en toch dun

Ik loop met dezelfde vraag rond als jij Haydarpasa. Misschien dan wel niet de chinezen, maar in ZO-Azie zie ik ook voornamelijk kleine en slanke mensen. En ze eten daar naar wat ik gezien heb volop rijst en noodles, wel met wat groente en stukjes vlees en soms ook erg suikerrijke sauzen. Toch zie je er relatief weinig dikke mensen. Je ziet ze wel, maar niet zo veel.

ik zit zelf inderdaad ook met die vraag... ik denk echter wel dat ze daar relatief meer bewegen/minder eten. bovendien ook minder suikers... en misschien doen ze vol ongepland aan intermittent fasting?

En als ik dan naar islamitische of Afrikaanse vrouwen kijk, dan zie ik dat die vaak erg stevig gebouwd zijn, terwijl ik vermoed dat ze lang niet zo zuinig zijn met vet als wij. Wel denk ik dat islamitische vrouwen veel KH binnen krijgen. dus zo'n raadsel is dat dan weer niet.

In Indonesië (Kalimantan) heb ik ook vooral veel slanke mensen gezien. Het eten in de dorpjes waar ik kwam bestond uit veel rijst en een beetje groente, met een klein beetje vlees (lang niet elke dag) of een eitje of een schepje tofu. En saus vol met e-nummers en suiker en ook (echt heel) veel suiker in de thee of limonade.

Wat mij opviel was dat mensen heel weinig tussendoortjes namen. Als we mensen om aan het eind van de ochtend wilden uitnodigen voor een kop thee keken ze ons vreemd aan en zeiden "maar ik heb om acht uur al thee gedronken, ik hoef echt nog niet". Dus een soort "intermittend fasting" op kleine schaal. En bewegen deden ze ook veel meer.

Ik denk dat de gedachte slank=gezond fout is.Mij valt vaker op dat aziatische mensen problemen hebben met aan suiker gerelateerde ziekten(vaak de ogen).Ook de deze mensen zijn dan niet dik. het is vaak ook belangrijk om in de gaten te houden of de mensen waar we het hier over hebben niet onder de categorie skinnyfat vallen.Ook dit is meestal een teken van een verstoorde suiker huishouding.

Ik zelf houdt het meer erop dat deze mensen (nog) niet ziek zijn ondanks hun eetpatroon en niet dankzij.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan