Chronische netelroos

• Onderwerp starter Onderwerp starter vero
  • Startdatum Startdatum

vero

New member
Hallo allemaal,
Mijn naam is Veronique,ik ben 37 jaar en ik heb sinds 5 jaar chronische netelroos in een redelijke extreme vorm.
Alle ellende is begonnen met het laten plaatsen van een hormonaal spiraal nu iets meer dan 5 jaar geleden,ik kreeg toen overal op mijn lichaam rode gezwollen plekken die enorm jeuken,ik heb toen zo vlug mogelijk dat spiraal laten verwijderen maar de netelroos is nooit meer weggegaan,in het begin kreeg ik de opstoten enkel 2x per maand,met name toen ik ongesteld moest worden en met de eisprong maar met de tijd had ik bijna geen enkele dag geen plekken meer.
Met mijn man zijn we sinds enkele jaren heel bewust met onze voeding bezig en we eten dus ook wapf.
Ik heb een tijdje melkkefir gedronken en voelde me toen wel stukken beter maar opeens kon ik dit ook niet meer verdragen,wss door de histamine erin aanwezig.alle bewerkte voeding geeft me klachten en ook suikers,die probeer ik dan ook zo goed als volledig weg te laten want anders verga ik van de jeuk.
Maar toch gaat de netelroos niet weg,ik weet wel dat ik de eerste 30 jaar van mijn leven helemaal verkeerd heb gegeten maar had toch gehoopt dat ik er door mijn aanpassingen nog iets ging kunnen aan veranderen.
Wat de oorzaak juist is weet ik niet,heb ik een lekkende darm,vervuilde slecht werkende lever,candida in de darmen,bijnieruitputting...
Ik weet het even niet meer.
Het probleem is dat gefermenteerde voeding en melkeiwitten me klachten geeft,net dat die me zou moeten genezen denk ik zo.
Bottenbouillon lukt wel maar teveel geeft me ook weer last?
Alle tips zijn welkom.
Van supplementen neem ik Quercetine,viscollageen,levertraan en doasin
Grtjs Vero

Hormoonspiraal werkt verhogend op het cortisol, wat klachten kan verergeren. Ook zorgt hormonale anticonceptie ervoor dat je vitaminen en mineralen kwijtraakt en het ontregelt je hypofyse. Als je eerder de pil hebt gebruikt: die bevordert oestrogeendominantie.
Gefermenteerde producten bevatten veel biogene aminen; niet alleen histamine maar onder andere ook tyramine. Denk daarnaast ook aan de rol van biogene-aminenliberators, zoals bepaalde kruiden en specerijen. En een te hoog oestrogeen, ofwel oestrogeendominantie, versterkt de histaminewerking. Als je ongezond hebt gegeten, kan je tekorten en ontregelingen hebben. Verminderde enzymcapaciteit, candida, insulineresistentie. Zou een natuurgenezer advies vragen; ook om je hormoonhuishouding bij te sturen.
https://endometriose.nl/histamine-en-endometriose/
https://histamine-intolerantie.nl/is-suiker-de-oorzaak-van-mestcelactivatie-en-te-hoog-histamine/

Ze eet al een poosje Wapf, dus dat is al een hele stap vooruit. Op dit forum staat genoeg geschreven over bijnieruitputting en de relatie met een tekort aan maagzuur. Maar ook ontregelingen van andere hormonen. Daar zou je ook eens op kunnen zoeken.

Wellicht is het een idee om te kijken of je meer profijt hebt bij het ophogen van maagzuur en wellicht in combi met enzymen.

Ben je bekend met Het ebook over bijnieruitputting?

Ik heb al heel veel gelezen op de forum over bijnieruitputting,had een tijdje geleden adrenal genomen maar toen het potje uit was ben ik ermee gestopt,eigenlijk omdat ik al een heel scala aan voedingssupplementen nam op dat moment.
Heb nu glandulars van grasgevoederde runderen besteld.
Had er eigenlijk nog niet bij stilgestaan dat het appelazijn alleen niet genoeg zou zijn,heb bromelaine met pepsine en bitters besteld,hopelijk helpt het.
Van enzymen neem ik nu nog enkel daosin,zou dit genoeg zijn?
Verder neem ik nog vit c en levertraan.
Heel erg bedankt voor jullie raad

Veronique, hoe is het met je rust, de dagelijkse zorgen, je relatie,familieomstandigheden? Heel veel huidproblemen zijn (mede) gerelateerd aan te veel stress.

Welke glandulars heb je besteld als ik vragen mag?
Tja, Je kunt altijd kijken of je meer nodig hebt dan alleen appelazijn. Er zijn mensen die 9 stuks betaine hcl kunnen hebben zonder problemen. Voor een kleine 2 weken geleden heb ik zelf ook de betaine opgevoerd. Ik hield me eigenlijk alleen aan de dosering op het potje maar over ging het niet. Nu neem ik het op gevoel en dat zijn er niet 9 meer. Ook niet bij elke maaltijd. Is dus gewoon zaak om uit te proberen. Ik kan mezelf voorstellen dat als je tekort hebt aan maagzuur andere supplementen ook niet goed opgenomen worden. Wellicht zit daar nu de prioriteit, ook afhankelijk natuurlijk of je stress ervaart of niet zoals Gerard ook aangeeft.
Of die dao enzymen genoeg zijn. Geen idee. Wel weet ik dat dit afkomstig is van varkensnier. Wellicht is een nierglandular afkomstig van runderen een alternatief. Maar wellicht kan je ook zonder als je de conditie van je maagzuur verbetert. Aan jou om dat uit te vinden. Vitamine C en levertraan is prima.

Gerard,ik ben zorgkundige,wat op zich een redelijke stresserende job is,men moet altijd maar meer en vlugger presteren in een zo kort mogelijke tijd.
Ben al 20 jaar op mijn huidige job en heb het over de jaren enorm zien veranderen kwestie werkdruk,zorg op maat is onze visie maar die kunnen wij jammergenoeg niet meer aanbieden wegens het constante tijdsgebrek en personeelstekort,resultaat is dat er altijd maar meer mensen thuis zitten met een burn-out,de ziekte van onze generatie jammergenoeg.
Thuis heb ik 2 pubers wat ook de nodige spanningen en discussies met zich meebrengt.
In mijn relatie zit het wel goed,ben bijna 20 jaar samen met mijn partner en de enige discussies die wij hebben gaan over de kinderen.
Heb de laatste jaren wel veel dierbaren verloren in mijn famillie,mijn papa,opa en grootmoeder,allemaal op enkele jaren tijd.
Van mijn papa was het een lange lijdensweg van jaren,zoiets laat natuurlijk ook wel zijn littekens na.
Ben ook niet bepaald in een warm nest opgegroeid,fysiek en mentaal misbruik was tot mijn 18de dagelijkse kost.
Van karakter ben ik niet iemand die bij de pakken blijf zitten,het misbruik verwerken heeft me wel enkele jaren gekost met de bijhorende UPS en downs maar uiteindelijk heb ik het wel kunnen verwerken.
Heb ik stress,moeilijk te zeggen,wie heeft er de dag van vandaag geen stress,we zitten namelijk allemaal in een dagelijkse sleur en routine vast waarin we telkens weer opnieuw tijd tekort hebben ,even vlug dit doen,vlug wat kuisen,eten maken,gaan werken enz..
Het is volgens mij een vicieuze cirkel die niet te doorbreken valt.
Ik denk dat we allemaal hoge eisen stellen aan onszelf en deze dagelijks slaafs achterna lopen.

@binc,ik heb de bijnier glandulars besteld van ergomax,heb nu ook sole toegevoegd aan mijn dieet.
We gebruikten wel al keltisch zeezout op ons eten bij het koken maar ik kreeg het tot nu toe nog niet binnen om het zo te drinken,zal het geleidelijk aan opvoeren en zien wat er gebeurd,heb ook het ebook over bijnieruitputting gelezen van Mike ondertussen en ben er van overtuigd dat ik zware bijnieruitputting heb.
Kan moeilijk tegen fel licht en luid geluid,ben vlug prikkelbaar en extreem vermoeid.
Alles verwijst naar bijnieruitputting.
Heb ook probiotica besteld,maar dan zonder die bepaalde stammen die histamine bevorderend zijn.
Ondertussen gaat het wel al een stuk beter met de jeuk,ik denk dat het nog even een evenwicht zoeken is om de aanmaak van maagzuur te stimuleren.

Vero, dat is een flinke waslijst! Goed dat je het allemaal overleefd hebt. Ik vind het wel veel en niet zo gek dat je lichaam je wellicht laat weten dat het ook voor jou echt te veel is. Zelf zie ik een heel duidelijk verband tussen stress en bepaalde huidverschijnselen, zoals seborroïsch eczeem: bij te veel stress ontstaat na enige tijd, meestal een dag, de eczeem. Rustig aan en na een dag of drie is het weer weg.
Mijn punt is dat als er een duidelijke aanwijsbare oorzaak is, zoals in mijn geval, dan is het niet zinvol en mogelijk schadelijk, om via een andere weg dan de oorzakelijke het probleem proberen op te lossen.
Er zijn stressoren die minder gemakkelijk als zodanig herkenbaar zijn, apparaten met schermen zijn daar een goed voorbeeld van. Gewend zijn aan stress kan ook een risico zijn.
Twee pubers kan ook nogal heftig zijn. Bedenk dat hun gedrag voor een deel bij die leeftijd hoort, ze moeten zich verzetten tegen gezag en ze moeten loskomen van de ouders, het zit in de genen. Als ze dingen zelf willen bepalen, en dat willen ze, maak dan duidelijk dat bij die dingen ook verantwoordelijkheid hoort, koppel het als het ware terug.
Ik hoop dat je af en toe wel ruzie hebt met je man, dat hoort er bij! Als dat niet zo is, kan het zijn dat er toch een bepaalde diepgang ontbreekt, ik zeg maar wat, wil niets suggereren.
Ik ben een heerlijk boek over relaties aan het lezen, het heet "Blijf bij mij" en is geschreven door de ervaren relatietherapeute Rika Ponnet. Ook zonder relatieproblemen is dit een interessant boek omdat het duidelijk maakt hoe relaties werken in de zin van macht en waar de manier waarop we dat doen vandaan komt.
https://www.bol.com/nl/p/blijf-bij-mij/9200000001295754/?country=BE&Referrer=ADVNLGOO002008J-F7CQGFIURUYLW-312194578750&gclsrc=aw.ds&ds_rl=1263476&Referrer=ADVNLGOO002008J-F7CQGFIURUYLW-312194578750&gclid=EAIaIQobChMI5_GHmcyT5QIVA53VCh37Fwy2EAAYASAAEgL9PPD_BwE

Buiten je persoonlijke stress die je mee hebt gemaakt lees ik ook maatschappelijke stress waar we allemaal mee worden geconfronteerd. Zoals Gerard zegt, een hele waslijst die je OVERLEEFT hebt. Ik denk idd net als jij dat een mens de mogelijkheid niet meer heeft om echt te leven maar in de overlevingsstand gaat. Dat is al stress en dus bijnieruitputting. Omgevingsfactoren. Het zou natuurlijk mooi zijn als je de oorzaak helemaal volledig op kunt lossen. Dat willen we allemaal. De vraag is of dit mogelijk is in deze maatschappij. Zoals je het omschrijft lijkt het dus idd op bijnieruitputting. Je kunt wel zorgen dat de gevolgen hiervan verminderen door middel van supplementen en goede voeding. Je zegt dat je niet bij de pakken neer blijft zitten en dat is goed. Maar ben je er zeker van dat je alles wel hebt verwerkt? Iemand vertelde mij gisteren dat alle mensen een bepaald trauma opslaan in hun lichaam. Ik dacht dat dit altijd iets anders als bv PTSS. Ik heb me laten vertellen dat die benaming inmiddels altijd gehanteerd word voor welk trauma dan ook omdat PTSS 1 grote vergaarbak is geworden om alle trauma in te gooien. Was iets nieuws voor mij om over na te denken. We leven in een wereld waarin we en moeten overleven door invloeden van buiten. Maar ook door wat me meegemaakt hebben wanneer dit niet verwerkt is.

Die glandulars van Ergomax, zijn dat die van alcastral? Zelf ben ik wel fan van dit merk.
En wat is de reden dat je Keltisch zeezout nog niet verdragen kan? Vind je het niet lekker? Misschien gaat het makkelijker als je het samen met de appelazijn drinkt?

@binc,de glandulars zijn van een ander merk,was echt aan het twijfelen om deze te kopen maar ik vond ze wat aan de dure kant,zeker nu ik nog een aantal andere supplementen ook heb gekocht zoals de betaine en probiotica zonder de histamine bevorderende stammen(daar was ik al een tijdje naar op zoek)
Ze zijn ook wel van bijnieren gemaakt van grasgevoederde runderen en hormoon en antibiotica vrij dus hopelijk doen ze hun werk.
Het keltisch zeezout vond ik echt verschrikkelijk slecht smaken in drinkwater maar dat komt omdat ik er van mijn man dronk,hij drinkt dit al heel lang en doet er ook heel veel zout in. Heb er nu toch kunnen drinken maar dan wel met weinig zout in,zal er geleidelijk aan moeten aan wennen denk ik.
We gebruiken het wel al lang op ons eten.
Dat mijn netelroos stresgerelateerd is kan best wel zijn want mijn grootste uitbraken ooit heb ik gehad toen we oa onze hond moesten laten inslapen en toen mijn grootmoeder op sterven lag.
Ik heb in de voorbije 5 jaar veel mensen verloren en heb ook net 5 jaar netelroos,het is altijd maar blijven frequenter opkomen en verergeren om uiteindelijk elke dag opnieuw constant aanwezig te zijn,met allerhande bijkomende symptomen,haaruitval,zeer lage bloeddruk,angio-oedeem,brain fog,extreme vermoeidheid,gewichtstoename,exzema enz..

Ben benieuwd naar de glandulats en probiotica die je gebruikt?
Even afgezien van de persoonlijke stress die je hebt gehad, heb je de lijst met bijwerkingen al eens gelezen van de troep die je krijgt ingespoten? Zoals ik je verhaal lees zou het heel goed kunnen dat je daar last van hebt. Dit medicijn geeft als bijwerking galbulten. Precies waar jij dus voor behandeld word, samen met de andere klachten die je omschrijft. Lijkt me zaak om dit te stoppen in combi met goede voeding en supplementen.

Wat zijn mogelijke bijwerkingen?
Behalve het gewenste effect kan dit medicijn bijwerkingen geven.

De belangrijkste bijwerkingen zijn de volgende.

Zelden (bij 1 tot 10 op de 100 mensen)

Pijn, zwelling en roodheid van de injectieplaats. Raadpleeg uw arts als u last blijft houden.
Hoofdpijn, de eerste uren na de injectie. Tegen de hoofdpijn kunt u paracetamol gebruiken.
Zeer zelden (bij minder dan 1 op de 100 mensen)

Griepachtige verschijnselen, zoals koorts, koude rillingen, misselijkheid en spierpijn. Raadpleeg bij koorts uw arts.
Keelpijn.
Draaierig gevoel, slaperigheid en vermoeidheid.
Duizeligheid, vooral bij opstaan uit bed of uit een stoel. Dit komt doordat dit medicijn de bloeddruk kan verlagen. Als u zich duizelig voelt, sta dan niet te snel op uit bed of van een stoel. U kunt het beste even gaan liggen en de benen wat hoger leggen, bijvoorbeeld op een kussen.
Benauwdheid en hoesten. Waarschuw bij benauwdheid uw arts.
Maagdarmklachten, zoals misselijkheid, diarree, buikpijn en een opgeblazen gevoel.
Gewichtstoename.
Tintelingen of een doof gevoel in handen of voeten. Raadpleeg uw arts bij deze verschijnselen.
Gezwollen armen.
Blozen.
Spierpijn, pijn in de gewrichten.
Haaruitval.
Huiduitslag, jeuk en galbulten. Dit kan wijzen op overgevoeligheid, maar dat hoeft niet. Raadpleeg bij huiduitslag uw arts.
Ook kan uw huid extra gevoelig worden voor de zon. U heeft daardoor eerder zonnebrand. Ga niet in de zon of onder de zonnebank als u hier last van heeft.
Overgevoeligheid voor dit medicijn. Dit merkt u aan huiduitslag, jeuk of galbulten. Raadpleeg dan uw arts.
Een ernstige overgevoeligheid is te merken aan benauwdheid, ernstige duizeligheid, flauwvallen of een opgezwollen gezicht, lippen, tong of keel. U kunt hierbij erg benauwd worden.
Ook kunt u 1 tot 5 dagen na de injectie huiduitslag, pijn in de gewrichten, koorts en gezwollen klieren krijgen. Deze 'langzame' allergische reactie kan na elke injectie ontstaan, ook als u het medicijn al lang gebruikt.
In zeldzame gevallen ontstaan ontstekingen in de bloedvaten in de huid en slijmvliezen. U merkt dat aan paarse vlekjes of zweren op de huid, een verstopte neus, kortademigheid, een doof gevoel of tintelingen in vingers en tenen en koorts.
Bij al deze verschijnselen moet u onmiddellijk een arts waarschuwen of naar de Eerste-hulpdienst gaan.
Als u overgevoelig bent voor omalizumab, mag u dit medicijn niet meer gebruiken. Geef dit daarom aan de apotheker door. Het apotheekteam kan er dan op letten dat u dit medicijn niet opnieuw krijgt.
Tekort aan bloedplaatjes. Hierdoor heeft u meer kans op bloedingen. Raadpleeg uw arts bij onverklaarbare blauwe plekken of bloedneuzen.
Meer kans op lupus erytematodes (LE). U merkt dit aan koorts, een opvallende roodheid van de huid, overgevoeligheid voor zonlicht en gewrichtsklachten.
Meer kans op bepaalde worminfecties. Dit komt omdat omalizumab de afweer tegen deze soorten wormen kan verminderen. Dit kan belangrijk zijn als u wilt reizen naar gebieden waar deze wormen veel voorkomen. Overleg hierover met uw arts.
Raadpleeg uw arts als u te veel last heeft van één van de bovengenoemde bijwerkingen of als u andere bijwerkingen ervaart waar u zich zorgen over maakt.

https://www.apotheek.nl/medicijnen/omalizumab?product=xolair#wat-zijn-mogelijke-bijwerkingen

Ik ben bewust van de bijwerkingen en zoals ik voordien ook heb gezegd ben ik tegen medicatie maar ik was zodanig ver gezet in mijn ziekte dat dit op dat punt de enige oplossing was.
Ik stond volledig vol met netelroos over heel mijn lichaam en dit elke dag opnieuw,snachts kon ik niet slapen van de jeuk en liep erbij als een zombie,ik zat er mentaal en lichamelijk volledig door,nu heb ik totaal geen galbulten meer door de spuiten maar telkens als ik iets eet krijg ik ongeveer 20 min later extreme jeuk,de spuiten onderdrukken alleen maar de huidreactie maar de allergische reactie blijf ik maar hebben.
Het is eigenlijk telkens als mijn spijsvertering moet in werking treden dat het misloopt.
Heb ook eens mijn voeding onder de loep genomen en tot de vaststelling gekomen dat ik nog veel te weinig vet at en te veel eiwitten,daar heb ik sinds enkele dagen goed op gelet en op 2 dagen tijd voel ik al een verschil.
Heb de vorige dagen voornamelijk bottenbouillon gegeten en het vlees die erin gekookt werd,ik neem nu ook de adrenal en voel dat mijn brainfog aan het verbeteren is.
Ik vind dit wel een ongelooflijk resultaat in maar enkele dagen tijd.
Het is mijn bedoeling om zo vlug mogelijk jeukvrij te worden en dan de spuiten stop te zetten,ik weet wel dat de schade zich in verschillende jaren heeft opgebouwd en dus ook veel tijd zal in beslag nemen om weer helemaal in orde te komen maar ik geloof erin(ben ook weer positiever ingesteld☺️)
Heb nu toch ook de schildklier glandulars besteld van Ancestral want ook daar zijn er wat problemen volgens mij,koude handen en voeten enz..,maar aangezien dit samengaat met de bijnieruitputting vond ik dit een goede aanvulling aan mijn supplementen.
De bromelaine verdraag ik goed,enkel de probiotica geeft me enkele buikkrampen maar niet zo erg.
Ik was een redelijke grote koffie drinker en heb die ook verminderd naar 1 tas per dag,vroeger kon ik er toch een tas of 4 van drinken op een ochtend.
Fruit laat ik voorlopig ook even weg want ik reageerde daar ook op,enkel appels ,die geven me geen klachten.grtjs Vero

Je bent aardig op de goeie weg met voeding en supplementen. Galbulten zijn niet de enige bijwerking van dit medicijn. Alles wat je eerder omschrijft zoals lage bloeddruk en de rest van bijkomende symptomen zoals je zelf al aangaf. Jij was op zoek naar de oorzaak. De vraag is of dit de oorzaak is of dat je de gevolgen behandeld. Ik denk dat je inmiddels aardig wat tips en adviezen hebt gekregen in combinatie met wat je zelf hebt uitgezocht. Aan jou om te bepalen welke weg je gaat bewandelen. Je zegt zelf al resultaat te hebben binnen 2 dagen met aanpassing van voeding. Je bent dus op de goeie weg. De vraag is of je blijvend resultaat behaalt zolang als je dat medicijn blijft gebruiken.
Overigens, is het verstandig om eerst de bijnieren te behandelen en daarna te kijken of je ook baat hebt bij behandeling van de schildklier. De schildklier kan ook herstellen als je bijnieren herstellen. Ik zou zeggen, bij dit resultaat binnen 2 dagen om dit vast te houden en zo door te gaan.

Succes!

Een deel van me tekst is weg gevallen wat ik nog wel had geschreven maar niet goed ging op mijn telefoon.

Vergeet ook niet dat als je medicatie hebt gehad dat ontgiften daarvan ook van toegevoegde waarde is. Wellicht als je jezelf wat beter voelt en opgekrabbeld bent je dan lever reinigingen zou kunnen doen.

kijk hier eens naar Veronique, https://www.germaansegeneeskunde.nl/huid/, als ik goed lees hebben uitingen op de huid (buitenkant) met een of ander scheidingsconflict te maken. Je hebt de genezingsfase met de uitslag, maar daarvoor heeft het conflict plaatsgevonden. Als je niet oplost waar een conflict vandaan komt en hoe je daar mee omgaat of een weg in vindt, blijft dat terugkeren, wordt het chronisch. Het kan pas oplossen als je de oorzaak (emotie) hebt aangekeken en er wat mee gedaan. Dus je verdriet verwerkt.... ik denk van niet. Maar correct me if i am wrong.

@Marijan,
Daar sta ik nu echt van te kijken,ik had geen flauw idee dat mentale klachten of onverwerkte emoties zo’n impact konden hebben en zeker niet dat dit zich kon uiten met huidproblemen.
Bedankt voor je reactie,ik vind dit enorm interessant om eens door te nemen en bij stil te staan.
Ik heb persoonlijk niet het gevoel dat er dingen onverwerkt zijn,ik heb me altijd laten gaan in mijn verdriet en heb het met veel tijd kunnen plaatsen
Ik aanvaard wat er gebeurd is en erover piekeren geen geen enkel nut volgens mij.
Heb wel een zware depressie gehad enkele jaren na ik het ouderlijk huis verlaten had,dit kwam door een samenloop van omstandigheden.(drukke job,huilbaby,verbouwingen enz..)
Had dan niet de tijd genomen om het misbruik te verwerken en pushte mezelf altijd tot het uiterste om vooruit te geraken in mijn dagelijkse bezigheden,streven naar perfectie tot je er zelf aan onderdoor gaat dus.

dag Veronique, alles wat in onbalans raakt start met een emotie. Alleen stoppen we dat weg, ondanks jij denkt dat je het verwerkt hebt. Deze emoties worden opgeslagen op celniveau, cellen hebben een geheugen. Dr. Hamer heeft dat haarfijn met hersenscans aangetoond. Dat dus een ziekte bv, altijd aantoonbaar was op een plaats in de hersenen. Er waren geen uitzonderingen, klopte altijd en hij heeft in de jaren 16000+ hersenscans uitgevoerd bij patienten, dat lijkt me een redelijk bewijs ;)
En daar werkt essentiële olien weer zo mooi in, die kunnen op celniveau emoties losweken en oplossen en daarmee waarschijnlijk je gevoeligheid.

Hallo allemaal,
Ben nu al even bezig met mijn voeding aan te passen en supplementen te nemen.
En ik voel me ongelooflijk goed nu,de jeuk is zeer sterk afgenomen tot bijna onbestaand geworden,ik ben veel alerter,heb weer energie,ik slaap beter en ben algemeen veel rustiger geworden.
Het is voor mij wel nog even een evenwicht zoeken in de hoeveelheid suplementen die ik inneem.
Nu neem ik 2 bijnierglandulars per dag met vit c,bij elke maaltijd 1 betaine/pepsine/bitters,appelazijn en ook sole en 1 schildklier glandular van ancestral en 2 levertraan capsules van green pasture.
De probiotica heb ik moeten stopzetten want dit gaf me voorlopig teveel darmklachten.
Moet ik of kan ik de glandulars nog opdrijven?
Mijn voeding bestaat nu voornamelijk uit bottenbouillon en een beetje zuurdesembrood(max 2 sneetjes per dag)met heel veel boter en meestal leverworst erop. Verder eens een bio appel maar niet elke dag.
Ik ervaar wel wat klachten zoals lage rugpijn en dikwijls een stijve nek.
De lage rugpijn zou misschien van mijn nieren kunnen komen denk ik,daar ik vroeger veel te veel eiwitten at.
Als kind heb ik geelzucht gehad en mijn osteopaat vermelde ook telkens dat mijn lever opgezet was,ook de galblaas voelde vroeger heel hard aan.
Dit laatste is al veel verbeterd omdat ik regelmatig eens een leverreiniging doe,ik vind telkens steentjes terug als ik het doe.
Ik ben aan het overwegen om nog nier en lever glandulars toe te voegen aan mijn voeding.
Wat denken jullie?grtjs

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan