Coronavirus

Stukje uit bovenstaande tweet:
Februari 2020 een week flink ziek geweest. Knapte hierna vanzelf wat op maar bleef benauwd en ontzettend moe. Om deze reden naar huisarts gegaan. Zonder enig onderzoek kreeg ik indicatie LongCovid met als enige oplossing Long-Covid revalidatie: 2x per week fysiotherapie. Dit leverde geen enkele verbetering en brak mij verder op. Na een jaar moest de revalidatie verlengt worden door een Longarts. Deze wilde niet zomaar verlengen en wilde volledig onderzoek: bloed, CT-Scan, longfunctietest en uiteindelijk MRI en Bronchoscopie. Uitslag: geen Covid antistoffen aangetroffen en meer dan een jaar met een onbehandelde bacteriële longinfectie rondgelopen. Conclusie: Griep gehad, eerst virale longinfectie waarna bacterieel. Oplossing was een Doxycycline kuur (antibiotica) waarna ik verder kon herstellen. Geen C-prikken gehad. Huisarts ging uit van ‘automatische’ verlenging van revalidatie maar Longarts had al meerdere ‘Long-Covid’ patiënten voorbij zien komen van wie de diagnose niet klopte en was daarom terecht sceptisch. Het bizarre is dat Doxycycline (gangbaar middel bij longontsteking) niet bij Covid gegeven mocht worden. Pas na mijn negatieve antistoffen uitslag kreeg ik het voorgeschreven (zie schermafbeelding).

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan