Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Plotseling overleden. Ik krap even aan mijn gezicht, want dit hoor ik ineens veel te vaak. Je hebt werkelijk geen idee hoe vaak ik gebeld wordt met de melding dat ze vader dood in huis hebben gevonden, zittend op zijn stoel, of een veel te jonge vrouw van begin 60 die al drie dagen dood in de keuken ligt. Ook de meldingen van stil geboren baby’s nemen in aantal toe. De ouderen hebben vaak iets gemeen. Ze zijn volledig gekleed en hebben een donker blauw tot zwart (gezwollen) gezicht. Afscheid nemen is veelal niet meer mogelijk, tenminste niet op de manier die wij graag willen. En als ik probeer om de overledene iets toonbaar te krijgen, dan haal ik bloed uit de overledene waarbij de kleur dichter bij zwart ligt dan bij rood. Een geklede overledene die in mijn wagen ligt is mijn inziens ook niet volledig geschouwd. Dat ze overleden zijn ziet een ieder wel, maar dokter, u verklaart dat u er van overtuigd bent dat de dood is ingetreden ten gevolge van een natuurlijke oorzaak. Gaat u ze dan in de toekomst beter schouwen? Tijdens mijn lessen kom ik er uitgebreid op terug en ook u als arts bent van harte welkom. Niets geleerd is niets betalen. Kijk even in gedachten rond in jouw omgeving, zijn er bij jullie ook ineens vele mensen plotseling overleden? Zo maar, boem en weg, zonder de kans afscheid te nemen vallen ze om en vind je ze terug ergens in de tuin. Waarschijnlijk ben ik de enige die ze tegenkomt, maar ben erg nieuwsgierig naar de reacties. Ik zal er haast een boek over schrijven , oeps.
Yep, ze zijn er vast.Iemand in mijn kennissenkring, geen coronajabs gehad, kreeg onlangs gordelroos in het gezicht.