Covid vaccins

Arts gaat op Aruba wonen (verlaat het schijnbaar (?) zinkende schip), maar wil nog even wat kwijt:

Nog even dit…​

10 reacties
Omdat ik uit Nederland vertrek zijn dit mijn laatste opmerkingen over Covid in Nederlands perspectief. Misschien herinnert u zich nog dat ik na mijn eerste vaccinatie een pijnlijke zwelling op mijn linkerslaap kreeg? Hij zit er nog steeds, maar is veel minder groot. Ik ben in ieder geval blij dat ik het proces zo kan volgen, al weet je nooit waar de vetbolletjes nog meer domicilie hebben gezocht. Dat merken we dan wel. Het vaccin heeft me al een keer een N=1 bewijs geleverd dat het werkte. Ik ben een bewust gevaccineerde.

Advertentie​

Maar om nu dit soort materiaal zomaar in te spuiten in het best doorbloede orgaan van ons lichaam – wij leerden tenminste nog te controleren of je niet intraveneus zat door even op te trekken – gaat me wel ver. En om de minister te horen zeggen dat bijwerkingen écht zeldzaam zijn ook. In ons vak mag je nooit jokken, toch? Ik zou willen voorstellen om de vaccinatie van kwetsbare mensen aan te moedigen en open en eerlijk te zijn over bijwerkingen. Die bijwerkingen zijn divers, afhankelijk van de lokalisatie van de cellen waarmee de membranen van de liposomen met het mRNA erin versmelten, welke cellen daarmee veranderen in productieplaatsen van een lichaamsvreemd eiwit. Waarna het weer de vraag is hoe het immuunsysteem van een bepaald individu daarop reageert. Hoe jonger je bent, des te groter de kans op verstoringen. Hoe vaker jonge jongens worden ingeënt, hoe groter de kans dat ze een pericarditis ontwikkelen.
Inenten van kinderen op deze wijze is onrechtmatig. Je mag kinderen niet blootstellen aan een middel dat lichaamseigen cellen een lichaamsvreemd eiwit laat produceren als dat niet nodig is voor hun gezondheid. Er zullen vast lezers zijn die menen dat de kinderen dan moeten worden ingeënt omdat ze anders een reservoir vormen voor hun medemens. Maar inenten heeft vrijwel geen invloed op de verspreiding, zoals iedereen kon zien in Israel waar de hoge vaccinatiegraad een golf met de delta variant niet voorkwam. Nee, wie het virus bij de kinderen wil weghouden zal ze moeten opsluiten en uitsluiten…
Wie dat doet vergeet niet alleen dat de jeugd de toekomst heeft, maar ook dat je op die manier nooit toekomt aan groepsimmuniteit. Laten we die Jip en Janneke filmpjes weer eens uitzenden met die groene en rode poppetjes en uitleggen dat de ontwikkeling van groepsimmuniteit altijd slachtoffers vraagt: grote mensen die ziek worden en doodgaan.
Inmiddels ben ik weer op Aruba komen wonen en werken. Hoewel hier de hotels en de restaurants vol zitten, worden nu toch weer maatregelen aangekondigd in verband met stijgende besmettingscijfers.
Ik zoek naar een grappiger onderwerp voor een volgend blogje.
Meer van Emile Keuter

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan