De 10 slechtste toxines verborgen in vitamines, supplementen en gezonde voeding

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik heb nav dit artikel met iemand gesproken die vertelde me dat PRLabs verreweg het beste supplementen merk te verkrijgen is in Nederland.

Mike jij had het over een Amerikaanse website vorige keer toen we het over supplementen hadden die hele veilig en kwalitatief goed waren,

 
Heel bewust.com verkoopt in ieder geval hele goede Kurkurma, volgens mij komt die van het Blauwe Huis.

Weet iemand welke groene poeders het beste zijn?

 
http://www.iherb.com/NutriBiotic-Ascorbic-Acid-Crystalline-Powder-16-oz-454-g/24191

Where Science Works Naturally

Pharmaceutical Grade

100% Pure Vitamin C

Dietary Supplement

Vegan and Hypoallergenic

pH 2.1†

Made Without Gluten or GMOs

Naturally Fresh Nitro Pak - Bacteria Free Environment

Highly Soluble

Other Ingredients

None

Made without common food allergens such as milk, soy, egg, yeast, and wheat. Contains no rose hips, animal products, fillers, excipients, lubricants, binders, starch, colorings, flavorings, or preservatives.

Our Promise and Guarantee: We use only 100% pure pharmaceutical grade L-ascorbic acid USP-FCC* (C6H8O6) which contains no corn residue, plant antigens, or protein impurities. Individuals allergic to corn or yeast can use this product with confidence.

*United States Pharmacopoeia - Food Chemical Codex

 
ikke,

ik ben dan wel benieuwd wat de bron is van vitamine C in dit product, of lees ik daar nu overheen?

 
Hi Mack, ik blijf t een lastig verhaal vinden met dat ascorvinezuur. Linus Pauling had aangetoond dat bindweefsel tot wel 20x sterker werd met ascorbinezuur. Heb je het ook gevolgd op zaplog? Er schijnt ascorbinezuur gemaakt te worden in China en europa. Die van europa heb ik de laatste x gekocht want die schijnt superieur te zijn die is van DSM. Toch eens nagaan hoe ze me daar produceren en waarvan. Ik had ergens gelezen dat in de tijd van L Pauling de ascorbinezuur werd gemaakt van rode pepers.

 
Ik weet het ook niet Debsy, ik heb vandaag wat zitten Googlen hoe ascorbinezuur nou precies gemaakt wordt en waarvan maar heb waarschijnlijk de verkeerde zoekqueries gebruikt. Net als met de visolie is ook de keuze voor vitamine C voornamelijk een financiele... Ik probeer het beste te kiezen voor de laagste prijs, pure noodzaak.

Ik heb trouwens gezocht op L-ascorbic acid USP-FCC en zie dat veel uit China komt nu, alsof dat wel te vertrouwens is :?

 
Gaan we weer... :-)

http://zaplog.nl/zaplog/article/wat_we_van_vitamine_c_vooral_moeten_onthouden

http://onwetendmedicijn.wordpress.com/tag/vitamine-c/

Quote:
Vitamine C of Ascorbinezuur (E300) wordt gebruikt als antioxidant en broodverbetermiddel. In de biologische productie mag ascorbinezuur alleen? worden gebruikt bij de bereiding van vleesproducten. Ascorbinezuur kan worden gemaakt door middel van chemische synthese of door middel van fermentatie. Het oorspronkelijke Reichstein procedé, ontwikkeld in de dertiger jaren, maakt gebruik van een pre-fermentatie, gevolgd door een aantal chemische stappen. In de zestiger jaren is in China een twee-staps fermentatieproces ontwikkeld, waarbij de tweede fermentatiestap de chemische processtappen vervangt. Samen met Eastman Chemical heeft Genecor-Danisco door middel van pathway engineering een genetisch gemodificeerd productieorganismen ontwikkeld (Callebaut, 2004). Voor dit proces is een licentie verstrekt aan ADM. De belangrijkste producenten van ascorbinezuur zijn BASF, DSM, Merck en de China Pharmaceutical Group Ltd.

Bij navraag geeft de medewerker kwaliteit en milieu van De Groene Weg aan geen problemen te ondervinden met non-ggo verklaringen voor de additieven die worden gebruikt bij de bereiding van biologische vleesproducten. De Weerd Specerijen uit Steenwijk is de leverancier van de mix die ascorbinezuur bevat. De leverancier verklaart dat het ascorbinezuur geproduceerd wordt volgens het twee-traps fermentatie proces. Hierbij wordt geen gebruik gemaakt van micro-organismen die genetisch gemodificeerd zijn. Vanwege receptuurbescherming worden door De Weerd geen leveranciersnamen vrijgegeven (persoonlijke communicatie, 30 januari 2008). DSM produceert een non-ggo intermediair voor vitamine C. De databank van InfoXGen vermeldt geen leverancier van non-ggo vitamine C (InfoXGen, 2008).


http://www.wanttoknow.nl/inspiratie/haal-jij-wel-die-vitale-hoge-c/comment-page-5/

Quote:
Vitamine C of ascorbinezuur komt voor in talloze vruchten en gewassen en het wordt synthetisch vervaardigd uit vooral maiszetmeel. Er is geen verschil tussen natuurlijke of synthetische vitamine C, het gaat om exact hetzelfde molecule, met dezelfde opneembaarheid en dezelfde effecten. Pure ascorbinezuur laat zich uitstekend oplossen in allerlei koude dranken.


Dat is eigenlijk wat het artikel van FFloor van Zaplog ook benadrukt.

 
Ik ken het stuk van Frits Floor ja, wist niet meer dat dit er ook in staat. Goed gevonden Debsy. Maar inderdaad, meer duidelijkheid brengt het niet haha

Als dat stuk van Radiantlifecatalog waar is dan is het zeker reden over te stappen. Het verhaal klinkt logisch.

 
Jullie vergeten de zwarte bes mensen, VEEL C, en uit Nederland. Overigens vandaag gehoord van milieu federatie Zeeland dat er in Zeeland geen enkele zwarte bes biologisch geteeld wordt. Wel biologisch is die van Fruitbedrijf Goense (Drenthe). Oja, tip dat ook ff aan menen met Jicht, zwarte bes is echt noodzakelijk bij Jicht, helpt enorm teveel urinezuur af te voeren.

 
Debsy, die Kurkuma komt idd van het Blauwe Huis. Ze weten precies welke fabrikanten betrouwbaar zijn en de certificaten verdienen.

 
ok dus de beste manier om vitamine C te nemen is acerola of rozenbottelpoeder. Ik zie dat rozenbottelpoeder in Amsterdam verkrijgbaar is bij Frontier op de leliegracht.

Tip: De rozenbottelpoeder kost hier 9,95 voor 250 gram en als je m zelf ophaalt dus geen verzendkosten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan