De geit

• Onderwerp starter Onderwerp starter NMB
  • Startdatum Startdatum
Heel toevallig, Medusa, heb ik eergister ook staan twijfelen om de schapenyoghurt te halen (die verkopen
ze hier ook bij de ekoplaza) ook met de gedachte dat deze in ieder geval buiten lopen. Op zich klinkt het
antwoord op je mail best goed :). Voor jou is de zoektocht naar zuivel waar je tegen kan nog moeilijker zeg.

Ik heb wel altijd begrepen dat de melk van geiten (van schapen weet ik het niet) altijd lichter van kleur
is omdat ze de vitamine A al zelf opnemen uit het voer.

Belgie word helaas wel erg ver, maar wel bedankt voor je inbreng ik kan het altijd in gedachten houden. Ik
heb toch maar de vraag hier gesteld, ondanks dat ik wel rauwe geitenmelk kan halen, omdat eigenlijk
iedereen hier wel de weg weet naar Matthijs de Haan voor de koeienmelk maar er toch wel bar weinig bekend
is over echt goede adressen voor geitenmelk. Nu staan er gelukkig wel een paar tussen op de lijst waar je
melk kan halen. Maar waar ik bij koeienmelk steeds meer zie dat er boeren zijn die overstappen naar de
richtlijnen naar Weston Price vind ik dat bij de geiten eigenlijk niet terug. En als moeder zijnde wil ik
nou eenmaal graag de beste melk voor mijn mannetje, die gevoelens krijg je zo maar gratis mee zodra je
kindje geboren is haha ;)

nog 1 vraagje, omdat mijn kleine man al bijna de mooie leeftijd van 1 jaar mag gaan bereiken zit ik in te
lezen in gefermenteerd eten te geven. Langzaam aan met een hapje beginnen lijkt mij het best, eerst proeven en uitproberen en vanuit daar verder opbouwen. Nu heb ik gefermenteerde groenten gekocht waarbij er gebruik word gemaakt van melkzuur. Nu weet ik niet zeker of dit omgezet word in alcohol, bij mijn weten word melkzuur ook gebruikt bij yoghurt maar ik begin te twijfelen aan mijzelf. Kan ik dit wel geven ?

Ja hoor, met een jaar kun je daar wel al mee beginnen, de alcohol in gefermenteerde groenten is echt te verwaarlozen. Begin eens met wat van het sap/brine van de groenten. Of een beetje mee laten spelen/proeven.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan