Nu wordt het filosofisch en spiritueel tegelijk:
Aangezien ieder van ons met een individueel ik-raampje (ego) naar de wereld kijkt is ieders bewustzijn subjectief en daarmee ook ieders waarheid. De enige manier waarop dit te doorbreken valt is feiten en logica. Als een bron zich bedient van leugens en propaganda (het tegenovergestelde dus) en dit is te weerleggen op basis van feiten en logica, dan kan deze bron naar het rijk der fabelen worden verwezen. De vijand weet dit en creeert daarom valse 'wetenschap', in de hoop dat dergelijke 'feiten' geaccepteerd worden als waarheid.
We zien dus dat zelfs feiten en logica onderhevig zijn aan individuele subjectiviteit. Daarom schrijf ik ook: uiteindelijk stuit ieder van ons op die informatie die resoneert met zijn/haar huidige staat van bewustzijn. En dat resoneren is wel een dingetje hoor, Joke, want dat is je 'gut feeling', je onderbuikgevoel, je intuitie. In-tuitie = innerlijke leermeester. Als je diep van binnen voelt of iets wel of niet klopt, wat is dat dan precies? Ik zeg: dat is de stem van God. Is het niet opvallend dat de meest goddeloze personen ook het meest verdwaald zijn in alle leugens en propaganda? Deze mensen hebben geen onderbuik van betekenis meer, hun geest wordt gecontroleerd door de satanische krachten en ze zijn vatbaar voor negativiteit, cynisme, sarcasme, skepticisme, noem maar op.
Wat ik maar wil zeggen is: er is wel degelijk een objectieve waarheid en bewustzijn, maar deze moet je niet zoeken in feite en logica, maar in geduld, geloof en vertrouwen. Iets waar ik jou ook meermaals op heb gewezen, omdat je de neiging hebt om alternatieven voor de huidige realiteit te zoeken in het kader van deze zelfde realiteit en naief genoeg denkt je medemens te kunnen vertrouwen zonder geloof als bindende factor. Koppel feiten en logica (inzoomen) aan geduld/geloof/vertrouwen (uitzoomen) en je hebt het meest complete plaatje, zowel micro als macro!
Mike