De soevereine mens

Quote:
Je hebt jarenlang samengewerkt en je past niet meer in het bedrijf en laat volgens de arbeidsregels weten er mee te willen stoppen. Je kunt natuurlijk ook gewoon weglopen in de trant van 'ik ben vanaf nu bewust en wil niet meer werken en meehelpen aan het bedrijf, dus ze zullen nooit meer iets van me horen'. Maar ik zou het wel zo netjes vinden om het ook formeel af te sluiten en bepaalde mensen op de hoogte te brengen.

Het systeem is in mijn ogen ook niet 100% slecht. Misschien heeft het ook wel een hele duidelijke functie (gehad) binnen een bepaalde cultuurperiode. Misschien zouden we dit systeem wel heel dankbaar zijn als we helemaal vanuit een hoog kosmisch perspectief zouden zien wat het ons gebracht heeft.

We hebben nooit een uitnodiging gehad om mee te doen. Waarom zou je het dan netjes moeten afsluiten met een procedure die binnen het systeem past? Kijk ik ben ook gedoopt, ik geloof niet in de kerk en ik erken die hocus pocus niet. Nu kan ik mij wel laten ontdopen, of me druk maken dat ik vast nog ergens te boek sta als religieus, maar ik vind dat niet mijn taak. Ik heb daar geen hand in gehad, waarom zou ik nu middels een ander ritueel dat vorige ongedaan moeten maken? Ik zie daar niks in. Als de kerk mij bij hun zieltjes wil tellen dan wens ik ze veel plezier.

Ik kan overigens niets bedenken aan "het systeem" dat niet slecht is. Voor ons is het hier misschien nog enigszins draaglijk, wij hebben geluk dat we in NL of in BE wonen, maar ben eens palestijn, syrier, wij voelen ons best vrij, maar hoe vrij ben je als je medemens moedwillig in de meest gruwelijke situaties gehouden wordt. Ik heb geen enkele illusie dat dat niet net zo goed hier kan gebeuren. Een systeem waarin arme mensen moedwillig vermorzeld worden kan in mijn ogen alleen maar 100% slecht zijn. Er zijn verdorie twee keer zoveel leegstaande huizen als dat er daklozen zijn. Het gaat helemaal nergens heen en ik ben er níet dankbaar voor. Het enige wat het misschien brengt is de schop onder onze kont die we blijkbaar nodig hebben.

Quote:
We hebben nooit een uitnodiging gehad om mee te doen.

In zekere zin worden we de hele tijd uitgenodigd om mee te doen, zo continu dat we het doorgaans niet als een uitnodiging opmerken, maar denken dat het allemaal zo hoort en dat dit de enige manier van leven is voor iedereen. Zo zie ik het althans.

We hebben misschien nooit een contract afgesloten met de staat (of de kerk) en bewust besloten er helemaal voor te kiezen, maar we hebben er wel lange tijd (vanuit onwetendheid) aan mee gedaan, al dan niet op een bepaalde niveau vrijwillig. Voor mij voelt het dan toch als kloppend om dan ook te laten weten er niet meer aan mee te willen doen. Voor mij is dat het verschil tussen zo maar weglopen van huis of je ouders laten weten dat je uit huis gaat wonen. Maar nogmaals, ik begrijp jouw standpunt ook Iklustvet en kan er weinig tegen inbrengen. Ik zou er zelf alleen anders mee omgaan.

Naar mijn idee zijn de dienders van dit systeem zo onwennig met vrijgevochten mensen dat je gemakkelijker je gelijk krijgt als je je soevereiniteit ten minste ook formeel hebt opgeëist. Dan spreek je wat meer in hun taal van regeltjes en wetten. En ook al heb je dan volgens hun systeem gelijk, dan nog is het maar de vraag of je dit gelijk ook daadwerkelijk krijgt. Ik denk dat je als soeverein mens je gelijk eerder krijgt als je dit ook combineert met een respectvolle omgang naar je medemens toe, waaronder dus ook de dienders van de wet.

17 APRIL - LEZING: DE SOEVEREINE MENS

Dit is een wereldwijde beweging die ook in Nederland voet in aarde heeft. We hebben in ons land intussen zo'n 1500 mensen die zich officieel soeverein verklaard hebben. Nu rijst natuurlijk de vraag: wat is dat dan, soeverein zijn? Door deze vraag te beantwoorden zullen er nog veel meer vragen ontstaan. Er is een stukje geschiedenis en juridische uitleg nodig om dit helder te krijgen. Kort gezegd komt het er op neer dat je als soeverein mens gaat leven volgens de rechten van de mens en er ook voor staat dat anderen jou zo behandelen. Dit klinkt heel vanzelfsprekend, maar helaas zit onze maatschappij en ons wetssyteem heel anders in elkaar en worden onze rechten als mens op dagelijkse basis geschonden door de overheid. Moeten we dan met z'n allen de overheid gaan aanklagen? Op de eerste plaats willen we met deze lezing mensen een bewustwording geven over hoe ons systeem in elkaar zit en mensen na laten denken over welke waarden zij interessant en belangrijk vinden. Vanuit die positie is het aan een ieder om wel of niet voor je rechten op te willen komen, of de ene keer wel en de andere keer niet.

Voor wie er meer over wil weten heb ik een Facebook pagina aangemaakt: Soeverein Eindhoven.

We nodigen iedereen uit om eens een bijeenkomst bij te wonen. Hiervoor hebben we twee lezingen gepland die gegeven worden door een vreedzame man met een mooi en idealistisch karakter, maar ook iemand die concreet en pro-actief is ingesteld en zelf natuurlijk ook al soeverein is. Hij heeft vele wegen voor andere gebaand en kan ons helder uitleggen wat de voors en tegens zijn van Soeverein worden. Er is ruimte om vragen te stellen. Heb je een maatschappijkritische blik en vind je dat er dingen te verbeteren zijn? Wil je weten hoe je als Soeverein Mens in je kracht komt te staan? Kom dan zeker luisteren naar nieuwe mogelijkheden voor je toekomst.

Spreker: meert'n moi (a.k.a. maarten; van de familie lusink)

Praktische gegeven:

• Data: do 17 april en di 20 mei

• Bijdrage: €7,50

• Welkom vanaf: 19.00u

• Aanvang lezing: 19.30u

• Locatie: Atelier KunstZinnig, Galileistraat 2, 5621 AE Eindhoven

• Aanmelden: dennisoppad@hotmail.com

Zelfmoord?

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/04/10/het-nza-dossier-interne-wanorde-bij-de-toezichthouder/
Quote:
Het NZa-dossier: wanorde bij de toezichthouder

Foto Hollandse Hoogte / Flip Franssen. Bewerking NRC

Gegevens van patiënten, personeel en ziekenhuizen waren voor alle medewerkers van zorgautoriteit NZa in te zien. Van ontslagbrieven tot intieme verslagen over een patiënt. Een klokkenluider werd genegeerd.

Door Joep Dohmen en Jeroen Wester

Arthur Gotlieb levert het dossier 10 januari af bij de NZa, zijn werkgever. “Grijp het aan als bruikbaar organisatieadvies. Zie het als een cadeaubon. Sterker nog: zie het als een godsgeschenk, bedoeld om de Nederlandse Zorgautoriteit te behoeden voor een diepe val.”

Het 600 pagina’s dikke dossier dat Gotlieb, beleidsmedewerker, afgelopen jaar samenstelde, is niet geschreven uit rancune. Het stuk leest als een welgemeend advies aan zijn hoogste baas, de raad van bestuur van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). De inhoud getuigt van schrijftalent maar de aanleiding om zoveel pagina’s vol te schrijven is alles behalve een vrolijke. Gotlieb luidt jarenlang intern de noodklok, zonder resultaat. Zijn “herhaalde pogingen om onzorgvuldigheden en wanbeleid aan te kaarten” zijn afgeketst, staat in het dossier waarover deze krant beschikt. En daar komt eind 2013 een conflict bij met zijn unitmanager over een slechte werkbeoordeling.

Het dossier, onderdeel van het bezwaarschrift tegen zijn werkbeoordeling, beschrijft tot in detail een reeks misstanden bij de NZa. De verwijten worden onderbouwd met 3 gigabyte aan bewijzen, zoals interne correspondentie, documenten, foto’s, geluidsfragmenten, alles bijeengebracht op een Dvd-rom.

Wat er uitspringt in het dossier van Gotlieb: patiëntengegevens en vertrouwelijke documenten zijn niet veilig bij de toezichthouder die een jaarlijkse geldstroom van 90 miljard controleert.

“Helaas zie ik geen andere route dan het u te melden langs deze onsympathieke weg”, schrijft Arthur Gotlieb. “De geest moet uit de fles en het deksel van de pot. Opdat het management tijdig kan bijsturen. Dit schreeuwt namelijk om interventie.” Twee weken nadat hij dit dossier had ingeleverd, pleegde Arthur Gotlieb zelfmoord.

NRC publiceert de komende tijd over het dossier dat Arthur Gotlieb samenstelde. Op deze pagina verzamelen we alle artikelen. Reacties: onderzoek@nrc.nl

Zie ook: http://nos.nl/artikel/634964-lessen-trekken-uit-drama-nza.html

Gisteren is historie geschreven in een Nederlandse rechtbank: de feiten op een rij:

1. Rechtzaak tegen soeverein mens;

2. Soeverein mens vraagt rechter zich te legitimeren (fenomeen "spookrechters" is niet onbekend);

3. Rechter weigert zich te legitimeren en doet in dezen aanspraak op blind vertrouwen van soeverein mens;

4. Soeverein mens wraakt rechter;

5. Rechter neemt duidelijk kennis van wraking;

6. Rechter gaat toch door met de zitting;

7. Soeverein mens gaat daarom over tot burgerarrest.

http://nicovandenham.blogspot.nl/2014/05/spraakmakende-rechtszitting-karel.html

http://vitalifeiten.nl/?p=3269
Quote:
vitali feiten

rechter wordt gearresteerd voor het niet tonen van id

May 14, 2014 in de dolle en dwaze avonturen van JP, rechtszaken by vitali feiten

karel vdf bagcus Op 12 mei 2014 heeft soeverein karel de rechter gearresteerd door een burgerarrest uit te voeren in de rechtbank Amsterdam.

Hij wordt bijgestaan door theonoom peter van holland die engelen geduld had met deze rechter.

#t=777
Quote:
rechter wordt gearresteerd voor het niet tonen van id

Published on May 14, 2014

http://vitalifeiten.nl/

Op 12 mei 2014 heeft soeverein karel de rechter gearresteerd door een burgerarrest uit te voeren in de rechtbank Amsterdam.

Hij wordt bijgestaan door theonoom peter van holland die engelen geduld had met deze rechter.

ik heb hier vijf pagina's reacties met grote ogen gelezen en denk dan bij mezelf maar ik ben al soeverein

ik leef volledig off the grit

dus volledig zelfvoorziend

ik ben niet aangesloten op een electriciteitsnet of afvalwaternet

en nee zelfs niet aangesloten op internet dankzij het stadsnetwerk heb ik hier met alle ongemakken en beperkingen erbij voldoende gebruik hierover om te doen wat ik nodig acht

zonder dat ik hiervoor hoef te betalen

ik betaal de nodige belastingen aan de gemeente nog wel

wegentaks speelt hier niet want soeverein leven met een goed zorgen voor men lichaam en goed wil voor mij ook zeggen autoloos door het leven gaan

ik heb alleen men naam nog niet geclaimed en zou dit heel graag doen maar wil niet in het hokje geplaatst worden met het stel leeghangers die je overal op de forums treft die van hun leven oorspronkelijk een zootje maakte en een financiele put groeven voor zichzelf en door zich soeverein te verklaren daaronderuit trachten te komen

nu ja ik ben me dus nog niet overtuigd voor mezelf of ik wel of niet claim

ik ben ik

vrij in doen en denken en handelen

tot op heden geen verantwoording schuldig aan niemand

en ja ik pas me nog aan aan regels omdat sommige regels nu eenmaal tot het goed menselijk fatsoen horen en ik inderdaad men eigen veiligheid en gezondheid niet in gevaar ga brengen

ben ik een soeverein?? of ben ik gewoon ik,tegendraads,dwars en eenzaat??

http://niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=8113%3Avan-de-soevereine-regen-in-de-drup&catid=20%3Ahet-complot&Itemid=33

hoi mijnlijf, zo zeg. Dat is ff schrikken. Het zou zo maar kunnen wat Karel B. beweert.

Tja, het is in elk geval logisch dat/ als men een volk wil knechten dat men oppositie controleert/kanaliseert/lamlegt. Daar heb je ook mensen voor nodig. Hoe dat er concreet uitziet, daar kan men verschillend over denken. Maar dat het gebeurt lijkt me logisch.

Deze informatie klopt. Luuk van Dinteren is niet wie hij zegt te zijn. Ik was hier al geruime tijd van op de hoogte, omdat mijn vriend Arend Zeevat een boekje over hem heeft opengedaan. Omdat de details echter prive zijn, kon ik hier niet mee naar buiten komen.

Mike

In de 'spirituele en alternatieve wereld' gebeurt iets dergelijks.

Er worden zoveel verschillende - vaak tegenstrijdige - 'instant verlichtingscursussen en -trainingen' aangeboden - het lijkt wel een supermarkt! - dat de massa door de bomen het bos niet meer kan zien en maar links en rechts wat 'spiritueel hopt en shopt'.

'Spiritualiteit' wordt globaal echt heel slim gemanaged en de echt effectieve mensontwikkelingstechnieken en -benaderingen worden daarbij zoveel mogelijk buiten de mainstream media gehouden.

Hetzelfde gebeurt natuurlijk ook in de 'complottheorieën-scene'.

Ook daar buitelen de meest waanzinnige complottheorieën - maar daarom niet per definitie minder waar - in grote getale over elkaar heen en worden kuddes experts en 'experts' opgeroepen die daar vervolgens van allerlei (on-)zinnigs over roepen.

Voor bewustwording moet je dus aan het begin van het traject al over een aardig heldere geest beschikken of het net goed treffen.

Of door schade en schande wijs worden en ondertussen niet in al dat aanbod verzuipen en doordraaien.. :|

Nu iedereen via het internet toegang krijgt tot de ware toedracht achter bepaalde zaken is de strategie geworden: verwarring. Zorg ervoor dat er zoveel tegenstrijdige verhalen de ronde doen dat de mensen niet meer weten wie of wat ze moeten geloven. Dit gebeurt ook op het vlak van voeding. Je moet over een zeer sterke intuitie beschikken om het kaf van het koren te kunnen scheiden. Gelukkig heb ik deze. Ik voel letterlijk of iets klopt of niet.

Mike

Terugkomend op de eventuele ontmaskering waarover het filmpje van mijnlijf gaat: ik vind het persoonlijk niet zomaar iets: namelijk dat er waarschijnlijk (omkoop-)geld en dito energie wordt gestopt in mensen trachten ertoe te aan te zetten dat zij zich vrijwillig losmaken van het staatsburgerschap: zo zie ik het nu (na het filmpje gezien te hebben van Karel). Het zet me aan het denken over het exacte doel van deze eventuele energie die erin gestoken is/wordt om mensen over te halen hun staatsburgerschap te willen opgeven. Je kunt zeggen: onze staat onderwerpt ons en tegelijk kun je het staatsburgerlidmaatschap -voor zover dat dat nog iets voorstelt als je je realiseert dat het merendeel van onze nationale wetgeving als door de EU bepaald wordt- ook weer zien als een bescherming tegen iets nog veel verschrikkelijkers daarbuiten.

In een andere topic schrijf ik dat ik beschik over een krachtige intuitie. Ik heb van het begin af aan argwaan gehad bij dit hele soevereine gedoe. Ik heb het hier met Dennis meerdere keren over gehad. Ik ben allang soeverein en jij ook en iedereen die dit leest (en ook niet leest). Wij zijn vrije geesten die hier zijn om volmaakte, overvloedige en oneindige gezondheid, vreugde en geluk te hebben.

Waarom zou ik energie moeten steken in mezelf loskoppelen van een systeem op basis van de regels die datzelfde systeem hiervoor stelt? Ik ben in essentie tijdloos en ruimteloos en tegelijkertijd heb ik een aardse beleving, met aardse wetten die ik moet erkennen. Ik ben in Nederland geboren en ben dus een Nederlander. Iedereen die mij kent weet dat ik me lang niet altijd thuisvoel in dit land en in deze cultuur, maar het gras is altijd groener aan de andere kant - totdat ik ook daar weer dorre stukken tegenkom.

Hier moet ik het doen, in dit land, in deze cultuur en in dit systeem. Het is zoals David Icke zegt: je moet in deze wereld zijn, maar niet van deze wereld. Vrijheid van bewustzijn is een groot goed, maar je moet ook bereid zijn de daarbij behorende verantwoordelijkheid te nemen. Ik ben allang vrij en jullie ook, je hoeft dat alleen maar te beseffen, het is een beslissing in je hoofd, je hart en je onderbuik. De enige wetten die er werkelijk zijn, zijn de levenswetten. Respecteer deze, eer deze en handel ernaar.

Mike

Goede vraag Janse.

Het schijnt dus volgens Karel (zie youtube-video waarnaar mijnlijf verwijst) dat soeverein-verklaarden ook een handtekening gevraagd werden te zetten ivm een vaag contract met moeilijke termen -waarbij de organisatie die OPPT heet betrokken was-, zonder dat bij de dubbelzinnige termen in het contract goede uitleg gegeven werd.

Ik kan het geloven en ook niet.

Wat bezielt mensen anderen (zo in opdracht van anderen) moedwillig te bedonderen als dit echt zo gebeurd is.

Ik kan er met mijn pet toch niet zo goed bij.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan