de vorm van gezichten

Kaasmeisje: Volgens mij werden mensen door degeneratie juist langer en niet kleiner. Althans dat zag ik in een boek met broertjes en zusjes van bepaalde families.

 
Hoi Mike, je komt wel eens fotos van deze families tegen zoals de Maximus Orsinis Breakspear, de Rotschild, maar deze hoofden haaleden het ook niet bij die Price fotografeerden vind ik hoor.

 
Ik zag laatst een foto van een hele oude Rothschild (ik verdiep me niet in wie precies wie is) bij de paus. Ik vond ook dat hij een vrij smal gezicht had met een flinke haakneus, absoluut geen platte neus. Een haakneus zou ook bij de adel horen, maar als die aan de blauwdruk moeten voldoen verwacht je toch eerder een platter exemplaar?

 
Ik ga elke week naar een ontmoetingspunt voor moeders en hun jonge (0-3) kinderen en let altijd op gezichten en wat er gegeten wordt.

Het valt me vaak op dat vooral de daar Aziaten zo'n prachtige huid hebben. Er zijn daar moeders uit China, Japan en Korea.

Hun huid is volkomen glad, zacht, egaal, met een zeer gezonde kleur, geen enkel puistje, rimpeltje, nooit grauw of vlekkerig.

De Koreaanse moeders met hun kinderen die ik tegenkom, hebben brede gezichten en neuzen, prachtig dik glanzend haar en een rustige blije uitdrukking op hun gezicht.

De westerse moeders geven hun kids vooral brood, olvarit potjes, gesuikerde yoghurtjes, etc. De Aziatische moeders geven hun kinderen balletjes van gekookte rijst met zeewier en sesam. Ik weet niet waar ze de rijst in koken, maar wie weet in bouillon. Verder krijgen ze gekookte stukjes groente die ze uit het vuistje oppeuzelen.

 
De post van Gadsie:

Ik ben net bij het rijksmuseum geweest en zag dit. Het viel me op dat inderdaad de gezichten rond waren en de neuzen platter en breder waren

http://i1063.photobucket.com/albums/t513/Gadsie/F7DAB6FB-C0BE-4312-AD00-0D7CA0F7DE17-547-0000003A4477F2E6.jpg

http://i1063.photobucket.com/albums/t513/Gadsie/167851D9-D21F-4047-B1E9-AA6409B80699-547-0000003A614F8CEF.jpg

http://i1063.photobucket.com/albums/t513/Gadsie/DCC0AEE4-1C5C-49C4-80B0-E9A4D51716F6-547-00000039854BA349.jpg



Mijn reactie:

Dit betreft wel gezichten van Aziatische mensen. Ik weet niet of je dit zomaar kunt vergelijken met blanken. De Kelten en Zwitsers die WP bezocht hadden ook niet hele brede platte neuzen zoals bijvoorbeeld Afrikanen. Doorgaans zie je dat bij blanken voornamelijk bij kinderen.

 
@ Dennis

Als vrouw van Afrikaanse origine zijnde voel ik mij genoodzaakt een einde te maken aan dit hardnekkig Europese vooroordeel dat alle zwarte Afrikanen brede platte neuzen hebben. Zwart Afrika herbergt vele etnische groepen die bekend staan om hun lange slanke neuzen die vrij Indo-Europees aandoen. Zie bijv de Wodaabe, een nomadenvolk uit West-Afrika dat vooral op melk, gerst en vlees leeft.

 
Zotteke, is dat nog eens een goed bericht. Over die neuzen, op toch aardig oude schilderijen van rond 1100/1200 staan ook vaak mensen afgebeeld met smalle neuzen en toch staan zij op die schilderijen afgebeeld met goed eten.

 
Natuurlijk is er diversiteit per ras. Een Italiaan ziet er ook anders uit dan een Belg of een Pool en als we het dan over neuzen hebben, dan zie je bij Italianen vaak een wat grotere neus. Bij Afrikanen zie je ook andere nuances in de gezichtsvormen, maar de meeste of misschien wel (bijna) alle volkeren hebben toch wel brede neuzen, ook de Wodaabe aan de afbeeldingen te zien.

 
Nog iets over de vorm van gezichten. Vorige week ben ik naar een toneelstuk geweest op Terschelling. Daar speelden eilanders in die ik van gezicht ken. Het stuk speelde zich af rond 1900. Door de kleding waren het net mensen van vroeger en daardoor veranderden hun gezichten ook mee. Heel raar om te zien.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan