DMSO

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mtje
  • Startdatum Startdatum
Inactivering van enterisch adenovirus en katachtig calicivirus door chloordioxide

Evaluatie van de antivirale werking van chloordioxide en natriumhypochloriet tegen het calicivirus bij katten, het humane influenzavirus, het mazelenvirus, het hondendistempervirus, het humane herpesvirus, het humane adenovirus, het caniene adenovirus en het caniene parvovirus

Dank je wel.

Dorothé

• Leuk
Waarderingen: Binc
Dank je, maar dat bedoel ik eigenlijk niet.
Is dit ook genezend? Er s nl. op telegram een groep voor CDS en bioresonantie. Mijn kater heeft nl. cysten in zijn nieren en daardoor wordt zijn nierfunctie negatief beïnvloed. Hier kan zelfs nierfalen door ontstaan. Nu heb ik via via info gekregen dat CDS hiervoor zou kunnen helpen.

Dorothé
Volgens de Germaanse geneeskunde is er een biologisch oorzaak voor nier- en blaasaandoeningen bij huisdieren. Schimmels helpen bij het oplossen van de problemen. CDS / DMSO e.d. bestrijden deze nodige schimmels. De genezing wordt bestreden door dit soort middelen. Het lichaam weet het zelf. De cysten zijn geen ziekte of kwaad, maar een lichamelijk oplossing.

Andere denkwijze, maar de moeite waard om te overdenken. Wellicht is je kater veel alleen. De mainstream heeft ons geleerd dat katten goed alleen kunnen zijn, echter heb ik dat totaal anders ervaren.

Wellicht dat daarom ook zoveel katten iets mankeren aan hun nieren. Ik vermoed van wel.

Verlatingsconflicten worden veroorzaakt door het gevoel verdreven, uitgesloten, ongewenst, afgewezen, niet begrepen, genegeerd, buitengesloten, geïsoleerd en alleen te zijn. Kinderen ervaren het conflict wanneer ze in de kinderopvang worden geplaatst, wanneer ze zich onbemind of buitengesloten voelen van de groep (thuis, op de speelplaats, in de kleuterschool, op school), wanneer hun ouders niet genoeg tijd met hen doorbrengen, wanneer een broertje of zusje wordt geboren die meer aandacht krijgt, wanneer een grootouder overlijdt of wanneer een familielid vertrekt. Het is het verlies van veiligheid en het verlies van een emotionele schuilplaats waardoor ze zich moederziel alleen voelen. Hetzelfde kan gezegd worden over ouderen die in verpleeghuizen belanden, weg van hun huis en gezin. Pasgeborenen zijn al even kwetsbaar. Dus als het bij de geboorte om de een of andere reden van de moeder wordt weggenomen kan dat een ernstig verlatingsconflict veroorzaken. Huisdieren hebben ook zwaar te lijden als ze alleen achterblijven.

"

Volgens de Germaanse geneeskunde is er een biologisch oorzaak voor nier- en blaasaandoeningen bij huisdieren. Schimmels helpen bij het oplossen van de problemen. CDS / DMSO e.d. bestrijden deze nodige schimmels. De genezing wordt bestreden door dit soort middelen. Het lichaam weet het zelf. De cysten zijn geen ziekte of kwaad, maar een lichamelijk oplossing.

Andere denkwijze, maar de moeite waard om te overdenken. Wellicht is je kater veel alleen. De mainstream heeft ons geleerd dat katten goed alleen kunnen zijn, echter heb ik dat totaal anders ervaren.

Wellicht dat daarom ook zoveel katten iets mankeren aan hun nieren. Ik vermoed van wel.

"
Hoi H.E.K.S.,
Dank je voor je antwoord. Dus CDS is juist verkeerd?

Onze kater heeft deze cysten al (waarschijnlijk) vanaf de geboorte. Deze ziekte heet PKD https://www.dierenkliniekkenaupark.nl/polycystic-kidney-disease. Er werd ons verteld dat hij een echo kon laten maken, maar dat het waarschijnlijk niets was. Nu, jaren later, hebben wij een echo laten maken omdat hij veel afgevallen was. Dat is toe te schrijven aan voedsel intolerantie en hij krijgt nu hypo allergeen voer. Maar om te kijken of dit echt het probleem is en kanker (lymphoma) uit te sluiten, hebben we dus alles laten onderzoeken wat mogelijk was. De dierenarts (andere praktijk dan toen hij kleiner was) dacht dat het lymphoma was. Ik heb toen verteld over de cysten. Uiteindelijk zei ze dat het idd. niercysten waren, maar dat dit tot nierfalen kan lijden. Beide nieren zitten er vol mee en er is niets aan te doen. Ik heb toen de tip over CDS via via gekregen. Omdat ik weet dat er veel kennis op dit forum huist, heb ik de vraag maar voorgelegd.

En gelukkig is hij niet veel alleen. Als ik niet werk, ben ik meestal thuis. Mijn vriend, als hij niet werkt, eveneens. Dus er is meestal wel iemand thuis. Ik houd zo zielsveel van deze kater dat hij de prins in huis is, misschien wel de god in huis. Hij krijgt heel veel aandacht en liefde. Dus ik denk niet dat hij eenzaam is. Hij gaat ook niet naar buiten, alleen in onze eigen tuin, waar hij een klein rondje maakt.
Dorothé

Ik ben er nu best wel onzeker over. 2 tegenover elkaar gestelde feiten. Wat is nu wijsheid?

Dorothé
Helaas [of juist niet?] is dit telkens weer het beeld in het leven. We hebben vrije wil en kunnen kiezen.

Ik vraag me wel af of jouw liefde voor de kat en al die zorg, is dat ook heel erg goed voor en in het belang van je kat? Het [alsmaar] controleren en behandelen van de kat is dat wel zorg voor de kat of is dat onze ego die opspeelt want we willen de kat houden? Katten snappen al die behandelingen en zorg niet.
Kijk naar de natuur en bedenk hoe het daar gaat.
Al die 'zorg' van artsen met hun behandelingen kunnen ook wel eens het lijden van jouw kat verlengen.

Dus ja, twee tegenover gestelden; behandelen of in liefde loslaten en de natuur zijn gang laten gaan. Aan jou de keus.

HEEL veel sterkte en wijsheid toegewenst.

Helaas [of juist niet?] is dit telkens weer het beeld in het leven. We hebben vrije wil en kunnen kiezen.

Ik vraag me wel af of jouw liefde voor de kat en al die zorg, is dat ook heel erg goed voor en in het belang van je kat? Het [alsmaar] controleren en behandelen van de kat is dat wel zorg voor de kat of is dat onze ego die opspeelt want we willen de kat houden? Katten snappen al die behandelingen en zorg niet.
Kijk naar de natuur en bedenk hoe het daar gaat.
Al die 'zorg' van artsen met hun behandelingen kunnen ook wel eens het lijden van jouw kat verlengen.

Dus ja, twee tegenover gestelden; behandelen of in liefde loslaten en de natuur zijn gang laten gaan. Aan jou de keus.

HEEL veel sterkte en wijsheid toegewenst.
De kat is pas 13 jaar. Veel te jong om te sterven. Ik weet natuurlijk niet of hij gaat sterven, maar probeer er wel alles aan te doen dat het hem goed gaat. Is het ego? Ik weet het niet en wat zou het ook. Ik hou van hem en dat is de reden dat ik wil dat hij ouder wordt dan hij nu is.
Dat ik hem schromelijk heb verwend, dat is een feit. Hij lijdt nu niet, maar dat controleren is begonnen toen hij alsmaar bleef afvallen. Van 5,5 kilo naar amper 3,6 kilo. De dokter zegt dat hij nog geen ondergewicht heeft, maar dat het wel een heel groot verschil is. Kijk, als een beest lijdt (dat was met onze Chiara van 20 jaar) dan wil ik dat lijden niet laten bestaan. Ik vond het vreselijk om haar uiteindelijk te verlossen en haar te laten inslapen. Het ging echter niet meer anders. Deze kater waar ik het nu over heb is nog tamelijk jong en lijdt helemaal niets. Vandaar...

Dorothé

Als de nieren "vol" cysten zitten is het logisch dat de nierfunctie afgenomen is. Veel katten krijgen nierproblemen, een kat van mij is er een paar jaar terug aan dood gegaan. Nierdieet is een mogelijkheid, puur vlees zou ik geven, misschien eerder kippenvlees en zalm dan rundvlees, ik moet de eerste kat nog tegenkomen die met een koe in z'n bek thuiskomt ;-). Maar ik wens je wel sterkte, 't zijn knuffel-Buddha’s die dakhazen.

Dorothé, over het algemeen wil ik mezelf niet teveel meer bemoeien met dit soort problematiek. Wel ben ik benieuwd of met zekerheid vast te stellen is dat de problemen echt van de nieren komen. Waar heeft de dierenarts dit op gebaseerd? Alleen echo? Of zijn ook de nier waarden incl schildklier waarden T4 onderzocht in bloed? Schildklier word vaak vergeten bij mogelijke nier problemen. Wat zijn dan de symptomen? Laat hij daadwerkelijk symptomen van nierfalen zien? Urine gecheckt op eiwit verlies en concentratie? Uitdroging? Lever? Normale plasjes of kleine plasjes? Hoe is zijn gedrag op de bak? Is zijn ontlasting normaal of lijkt er sprake van verstopping? Katten met niet problemen hebben vaak verstopping. Maar dit komt ook voor bij schildklier problemen. Glucose ook gecheckt? Wil hij gewoon spelen of trekt hij zich terug? Hoe is de vacht conditie naast dat hij afvalt? Afvallen komt vaak voor bij schildklier aandoening.

Ik vind het nogal een snelle diagnose als de rest niet is gecontroleerd. Cysten in de nieren hoeven nog helemaal geen problemen te geven. En als dat daadwerkelijk het probleem is in welke stadia is hij nu dan? Dat zou dan ook duidelik moeten zijn.

En indien mogelijk zou ik hem zsm van de hypo allergeen voer afhalen. Kijken of het mogelijk is hem vers vlees te geven. Wellicht nier dieet van Bandit of ander merk.
Bottenbouillons. Wat ook nog kan is kijken of hij wat goeie kwaliteit vers vlees lust met wat gekookte pompoen zacht gekookt eitje. Als zijn kalium niet te hoog is.

Ik weet dat ik weer met een zooi vragen kom en wellicht beter wil weten maar zo is dat niet bedoeld. Ik wens je desondanks wel veel sterkte.

Dorothé,
Ribe, een pracht van een rode kater, werd gevonden op de heide. Een week of acht, schatte ik. Het dier zat onder de vlooien en de teken, daar weet ik wel raad mee, zonder gif, met veel geduld. Toen Ribe volwassen werd, bleek hij toch een angstig dier te zijn. Met opnieuw veel geduld en een keer doortastend zijn (op het plateau van de krabpaal plat gedrukt en stevig geaaid, hij vond dat fijn!) toch aardig wat vertrouwen opgebouwd. Voor vreemden bleef hij angstig. Toen hij wat ouder werd kwamen er vlekjes in zijn irissen. Nog wat ouder en ik voelde een bobbeltje op zijn onderkaak. Na verloop van tijd at hij niet meer, terwijl hij verder wel gezond was en ook trek had. Het deed pijn om te zien dat hij om eten vroeg en toch niet kon eten. Dan maar de dierenarts. Uit eerdere ervaringen met hem wist ik dat meenemen naar de dierenarts niet zou gaan. Ik heb de dierenarts toen een spuit met een slaapmiddel gevraagd, dat had ik al een keer eerder gedaan bij Ribe toen hij gecastreerd moest worden. Spuit gegeven en de slapende Ribe mee naar de dierenarts. Die constateerde dat het botkanker was. Ik heb toen besloten om Ribe meteen maar in te laten slapen, normaal ben ik daar erg terughoudend in, maar nu was er geen uitzicht op herstel. Zodoende kwam hij niet meer bij, dat zou alleen maar meer lijden meegebracht hebben. Wel een vreemd gevoel, een mooie lieve kater plotseling weg.
Nu heb ik een kater die ook vlekjes op de irissen heeft gekregen, het dier is ook wat afgevallen, maar verder gezond. Het naderende einde van een kat wordt altijd wel aangekondigd, b.v. dikke nagels aan de achterpoten die minder gemakkelijk vernieuwen, staar in de ogen, vlekjes op de irissen vacht is minder mooi. Bij mij worden katten gemiddeld zo'n 16 jaar, de oudste is 19 jaar en drie maanden geworden, de vroegst gestorven slecht enkele maanden (katje uit het asiel met een aangeboren probleem) en onlangs een kat met nierproblemen, 10,5 jaar. Vaak kan je gedurende het leven op basis van de vitaliteit wel aardig voorspellen of een kat oud zal worden. Ik hoop dat jouw kat nog wat jaartjes blijft leven.

Als medicijn kan je tomatenpuree geven, lust de kat het niet, dan niet. Indien wel: lycopeen, waarvan veel in tomatenpuree zit, is goed voor o.a. de nieren.

Dorothé, over het algemeen wil ik mezelf niet teveel meer bemoeien met dit soort problematiek. Wel ben ik benieuwd of met zekerheid vast te stellen is dat de problemen echt van de nieren komen. Waar heeft de dierenarts dit op gebaseerd? Alleen echo? Of zijn ook de nier waarden incl schildklier waarden T4 onderzocht in bloed? Schildklier word vaak vergeten bij mogelijke nier problemen. Wat zijn dan de symptomen? Laat hij daadwerkelijk symptomen van nierfalen zien? Urine gecheckt op eiwit verlies en concentratie? Uitdroging? Lever? Normale plasjes of kleine plasjes? Hoe is zijn gedrag op de bak? Is zijn ontlasting normaal of lijkt er sprake van verstopping? Katten met niet problemen hebben vaak verstopping. Maar dit komt ook voor bij schildklier problemen. Glucose ook gecheckt? Wil hij gewoon spelen of trekt hij zich terug? Hoe is de vacht conditie naast dat hij afvalt? Afvallen komt vaak voor bij schildklier aandoening.

Ik vind het nogal een snelle diagnose als de rest niet is gecontroleerd. Cysten in de nieren hoeven nog helemaal geen problemen te geven. En als dat daadwerkelijk het probleem is in welke stadia is hij nu dan? Dat zou dan ook duidelik moeten zijn.

En indien mogelijk zou ik hem zsm van de hypo allergeen voer afhalen. Kijken of het mogelijk is hem vers vlees te geven. Wellicht nier dieet van Bandit of ander merk.
Bottenbouillons. Wat ook nog kan is kijken of hij wat goeie kwaliteit vers vlees lust met wat gekookte pompoen zacht gekookt eitje. Als zijn kalium niet te hoog is.

Ik weet dat ik weer met een zooi vragen kom en wellicht beter wil weten maar zo is dat niet bedoeld. Ik wens je desondanks wel veel sterkte.
Hoi Binc,

Dank voor je uitgebreide antwoord.
Ja er is ook bloedonderzoek gedaan en hij heeft gelukkig nog geen nierfalen. Ik wil dat juist voorkomen omdat de nieren wel zwaar belast zijn door die cysten.
Hij heeft nu alleen die cysten en voedselovergevoeligheid. Alle voer wat niet hypo allergeen is wordt binnen een uur uitgekotst. Dan is hij zo verwend dat hij na een paar dagen zijn voer niet meer wil en dus moeilijk gaat doen. Tja, het heeft al heel wat kopzorgen gegeven, maar nu zit ik op kattovit en dat gaat nog steeds goed (al ongeveer 6 weken). Dus het is een hele moeilijke zaak om voer te vinden wat goed voor hem is.
Er is zover ik weet, is er ook nog geen sprake van sterven, maar...het gaat hem niet goed. Hij ziet er niet gezond meer uit, is dus flink afgevallen. Zijn gedrag is best wel normaal, hij trekt zich niet terug of is niet verdrietig.
Ik ga toch maar beginnen met de CDS en ik heb ook wat tegen nierproblemen(pronefra) wat ik door het voer moet mengen.
Tja, en dan maar hopen en vertrouwen dat hij nog heel wat jaartjes mee zal gaan. Mocht er nierfalen komen, kan ik ook nog op medicijnen overstappen, liever niet, maar dan blijft er niets anders over.

Dorothé

Laatst bewerkt:

Blijkbaar kun je ook nog wel normaal communiceren. :cool: Heb je meerdere persoonlijkheden? Ik vind bovenstaande leuker ;)

Forum statistieken

Onderwerpen
4.563
Leden
8.670
Nieuwste lid
bluepillexpress
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan