Even proberen om de vragen ongeveer te beantwoorden.En even dit. Wij zijn zeker een typisch geval van degeneratie. De opa's en oma's van mijn man en ik hadden achteraf ook al darmproblemen en onze vaders en moeders ook en zodoende wij ook. Inderdaad wordt het steeds erger. En aangezien beide familie's verstokte zoetekauwen zijn en hun eetgewoonten op dit moment echt niet veranderen is het aan mij de eer om mijn kinderen zoveel mogelijk van al die rommel te weren. Heel erg moeilijk als je man er ook nog niet van overtuigd is.
Keltisch zeezout gebruik ik ook al, alleen nog niet als Sole, ga ik gelijk ook doen.
Runderlever gaat ook niet, maar ga kippenlever proberen, had ik nog in de diepvries.
Quinoa eten we ook al.
Ga nu bottenbouillon proberen zonder beenderen.
Citroensap is te zuur denk ik, ga het wel proberen met een druppeltje tegelijk. Vitamine C moet ik ook erg voorzichtig mee zijn. De kruiden wil ik ook gaan proberen,
Kan best iets rustgevends gebruiken
Ben ook al bij een natuurkundige geweest.Is een nicht van me. Kwamen niet zo veel intoleranties uit, maar dingen die ze wel zou moeten kunnen daar reageert ze toch op.
Komt omdat ze zo'n slechte darmflora heeft denk ik.
De Wapf formula begin ik maar niet aan, kokosolie en lever gaan totaal niet.
Bio kult is inderdaad een goede probiotica die aangeraden wordt bij het Gaps dieet.
Gisteren gaf ik haar en mezelf een klein beetje gefermenteerde wortel, maar dat gaf me toch een hoop winderigheid............ Kan dat ook te lang staan? Of is het gewoon een kwestie van ontgifting of zo?
Verder is mijn dochter nog maar heel weinig ziek geweest, geen astma, exceem (dochter van 6 jaar wel een beetje), oorontstekingen of zoiets. Ze is een stevige meid en ziet er verder prima uit. Gevolg van de borstvoeding denk ik.
Verder wonen wij inderdaad in een vochtig huis, wordt wel aan gewerkt (nieuwe keuken...Yes). Ik heb de laatste tijd wel veel problemen in de familie te verwerken gekregen, dit speelt inderdaad mee. Verder geen relatieproblemen, al zijn er door slaapgebrek wel eens spanningen. Aangezien we 5 kinderen hebben, is er ook altijd wel wat te doen, zeker nu ik zoveel achter de computer zit.
Zo, het is weer een heel verhaal geworden, maar fijn dat jullie met concrete tips komen, daar kan ik tenminste wat mee.
Groet, Wil