Dochtertje 18maand geen eetlust

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Quote:
Misschien een idee om een theelepeltje Sole door de melk te doen?

Bart van Opzeeland (van Foodwatch) beweert dat kleine kinderen geen zout mogen hebben, omdat de nieren nog niet goed genoeg ontwikkeld zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat Keltisch zeezout slecht voor een kind kan zijn, mits in normale proporties.

Ufo

Ik denk dat 2 keer per dag een half theelepeltje geen kwaad kan,helemaal niet nu ze geen andere dingen eet met zout erin.

Je kunt proberen door de melk te doen,maar dan wel een heel klein beetje anders smaakt de melk vies voor haar

Mijn dochter lust de melk niet met ietsiepietsie sole,vandaar een beetje op een lepeltje.ik hou haar een beetje naar achter en dan lepel ik het zo hup naar binnen.ze is namelijk nogal een tantetje en wil het liefst zelf alles in haar mond stoppen.

Ik heb persoonlijk meegemaakt dat ik een glas Sole op basis van Keltisch zeezout maakte voor de baby van een vriendin van mij. Deze gaf haar baby enkele slokjes van het water te drinken en wilde het vervolgens op het aanrecht zetten. De baby reikte met haar armpjes meteen naar het water en dronk uiteindelijk het volledige glas leeg!

Bij Foodwatch doen ze goed werk, maar ze hebben totaal geen verstand van voeding. Wakker Dier! is ook zo'n organisatie die kritisch is en dingen gedaan krijgt, maar ook zij vallen voor gangbare, onbewezen aannames over voedsel (het zijn vegetariers en veganisten). Als ze dezelfde kritische houding zouden toepassen op hun eigen aangeprate ideeen zouden we een stuk verder komen!

Mike

Nu het zo warm weer is, zweet ik echt enorm veel en m'n dochtertje ook. Ik heb heel veel dorst en drink dus veel water (mede door de borstvoeding). Maar ik heb ergens gelezen dat water zonder zout onnuttig is. Moet ik dan in elk glas dat ik drink een theelepeltje sole in doen? Kan dat geen kwaad? Mag m'n dochtertje van 10,5 maanden oud ook sole? Want je hoort inderdaad heel vaak dat zout slecht is voor baby's...

Hoi Hilal,

Ik geef mijn dochtertje vanaf een maand of 10 ook al sole (ze is nu bijna een jaar). Kan prima, een half theelepeltje oplossen in een glas water is voldoende. Ik weet niet hoeveel je dochtertje drinkt naast de borstvoeding, maar dit kan ze prima meerdere keren per dag drinken. Ik geef het tussen de maaltijden door, en ook wat slokjes tijdens de maaltijd met deze warmte. Keltisch zeezout is niet belastend voor de niertjes.

Wij drinken al ons water met sole. Dat is nu met het warme weer: de eerste twee glazen 's ochtends van bed af. Door de dag heen: 2 glazen en 's avonds 1 glas. Daarnaast kefir en soms melk. In de melk doe ik ook een tl sole en in de smoothie 's ochtends.

Lia

Een baby van 10 maanden hoeft niets anders dan borstvoeding als drinken. Ook niet met warm weer.

Die mineralen geef je gewoon door via de borstvoeding. Bijgeven met drinken is funest voor je melkproductie.

Mijn kindje van bijna 18 maanden krijgt nu nog steeds alleen maar borstvoeding te drinken. Niks zo gezond als een kind zo lang mogelijk op moedermelk houden.

Quote:
Uit onderzoek blijkt dat als een baby die aan de borst gevoed wordt extra water te drinken krijgt, hij minder moedermelk drinkt. En een baby die minder moedermelk drinkt dan hij nodig heeft krijgt dus minder calorieën en voedingsstoffen binnen dan noodzakelijk is.

Zie: http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/al-even-bezig/zomer.html

Die artikel had ik onlangs gelezen en ik ben het daar wel mee eens maar het is precies of ze na de borstvoeding zelfs echt dorst heeft en als ik haar dan water geef, drinkt ze echt gulzig en is ze heel blij. Dus ik twijfel dan soms echt... Ik weet het soms zelf ook niet meer hoor :) Ook heb ik gemerkt dat als ik haar alleen borstvoeding geef, dan komt ze dus heel vaak bij mij om te drinken (vanwege dorst) en is ze constant gevuld met mijn melk waardoor ze geen zin meer heeft in vast voedsel... Ik weet dus niet wat nu beter is... twijfel enorm..

Lastig lijkt me. Mijn dochter krijgt de WAPF-formule, geen borstvoeding meer, dus kan je daar niet in adviseren. Ik denk dat sole geven na de BV geen probleem is, want dan heeft ze toch al bij je gedronken en alles binnen gekregen. Mocht ze nou echt minder frequent drinken kun je direct stoppen toch?

Beste Hilal, vertrouw op jezelf, jouw borstvoeding is echt voldoende, ook als je dochtertje weinig eet. Mijn zoontje van bijna anderhalf eet momenteel ook slecht. En ik ben zelf ook niet zo hongerig met dat warme weer.

Als je water geeft of sole dan breng je jullie hele systeempje van vraag en aanbod alleen maar in de war. Het eerste jaar is voeding sowieso bijzaak en de hoofdmoot borstvoeding. Niks aan de hand dus.

Ik hoop dat je nog lang je dochtertje aan de borst mag hebben, niets mooiers dan je kindje vloeibare liefde mogen en kunnen geven.

Wat Jacquie zegt : in melk zit alles.

Als je haar water gaat bijgeven vult ze haar lichaam met water, waar dus niet veel inzit.

Terwijl in moedermelk net alles inzit wat ze nodig heeft.

En heel normaal dat ze nu vaak komt drinken :)

Moedermelk is eten en drinken tegelijk.

Ik herinner me dat mijn zoon in de zomer tot voorbij zijn 2 jaar de bijvoeding minderde om vooral over te gaan op moedermelk! (hij heeft gedronken tot zijn derde bij me)

Ik wil ook heel lang voeden, tot ze zelf niet meer wil :)

Ik vind het niet normaal dat je zo een kleintje gaat dwingen om te stoppen. Het is niet alleen hun eten en drinken maar ook hun liefde, troost en in ons geval haar slaapmutsje :) hihi

Ik ga eens proberen geen water bij te geven..

Ik heb mijn zoon zichzelf laten spenen, alles aan hem overgelaten:)

(de natuurlijke speenleeftijd van mensenkinderen ligt tussen de 2 en 7 jaar dacht ik)

Hij is gestopt net voor zijn derde verjaardag.

@Hilal Ik vind het ook moeilijk te begrijpen dat moeders na 6 maanden gewoon overstappen op flesvoeding. Wat zeg je tegen je kleine? Mijn zoontjes wereld had ingestort, er is niets zo lekker als de borst voor hem.

@annelies73 Geweldig, en je hoort het veel te weinig dat kinderen zichzelf mogen spenen. Jij mag heel trots op jezelf zijn, en je zoon heb je zoveel meegegeven met 3 jaar, ongelofelijk goed gewoon.

Mijn zoon mag ook door, al is het tot z'n 18e! :mrgreen:

@annelies73 OOhh zo noemt dat dus (in het Engels is dat self weaning zeker?).. Zo hoort dat ook te zijn en zo ga ik het ook doen. Ik vind ook dat je dat super hebt gedaan!

@Jacqie Verslaafd zijn ze zeker aan de mamaborsten :D Maar zou dat bestaan zo tot hun 18e? hahaha....

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan