Donaties

Beste Mike, heel veel gezondheid, liefde en voorspoed in jouw nieuwe levensjaar gewenst!!!

Bij verjaardagen horen cadeautjes, dus net een bijdrage gedaan om jouw lentedoel dichterbij te brengen.

Vandaag, 11 juli 2022, bestaat dit forum 11 jaar. Wie deze feesrelijke gelegenheid wil aangrijpen om dit GRATIS forum te steunen kan dit doen door gebruik te maken van de PayPal-knoppen op de homepage of mij te mailen voor mijn IBAN: mikedonkers10(at)gmail(punt)com. Je kunt ook.overwegen om te investeren in een Kangen-apparaat. Alvast bedankt voor jullie donaties!

Mike

• Leuk
Waarderingen: Binc
Mochten jullie het gemist hebben in de stortvloed aan berichten, gisteten bestonden we 11 jaar. Vergeet niet te doneren!

Mike

Vandaag, 30 juli 2022, ben ik precies 2 jaar nuchter. Aangezien het tevens het eind van de maand is doe ik hierbij een oproep tot donaties aan dit gratis forum dat nu reeds 11 jaar bestaat.

Mike

Dank, Dorothe. Ik voel me met de dag krachtiger en evenwichtiger. Ik ben er ook een betere muzikant door geworden en ik ben niet langer meer verlegen/mensenschuw!

Mike

Laatst bewerkt:
Het is weer het begin van de maand en dus tijd om te vragen om donaties. Deze keer wil ik echter een soort GoFundMe-actie starten voor het volgende:

Zoals jullie weten ben ik op 30 juli 2020 acuut gestopt met het drinken van alcohol. Vervolgens ben ik AA gaan doen en specifiek de 12 stappen. Recentelijk, op 30 juli 2002, kon ik twee jaar nuchterheid vieren. Maar er is veel meer gebeurd dan nuchterheid alleen, ik heb een spirituele wedergeboorte meegemaakt die mij heeft doen inzien dat ik niet langer mijn werk als docent op een hogeschool kan blijven doen en dat het tijd wordt om een nieuw blad om te slaan in mijn leven.

Met mijn werkgever ben ik tot een gunstige overeenkomst gekomen: ik blijf tot 1 april 2023 in dienst zonder arbeidsverplichting. We schrijven nu 6 september 2022, ik heb dus een half jaar om iets anders te vinden of op te zetten. Ik heb hier en daar al wat hints gedropt, maar nu wordt het tijd om jullie te laten weten waar ik achter de schermen mee bezig ben.

Mijn hele leven lang heb ik al het gevoel dat ik van Hogerhand wordt gestuurd. Nu er geen verdovende waas van alcohol meer tussen zit ben ik vervuld geraakt van het universele principe dat wij God noemen. Nog nooit eerder heb ik het zo met grote neonletters voor me gezien: 12 stappen, Mike, doe iets met die 12 stappen. Reeds in stap 1 van mijn eigen proces kwam ik er achter dat de alcohol het symptoom was van een onderliggende spirituele ziekte, een die de hele samenleving treft. Al snel bedacht ik me dat het de SAMENLEVING is die de verslaafden creeert en dat je dus niet de verslaafde maar de samenleving met 1 ziel tegelijk moet proberen te helpen d.m.v. het 12-stappenprogramma. De 12 stappen gaan nl. over character building, het wegwerken van karaktergebreken om zo spiritueel te kunnen groeien. Ik hoef jullie waarschijnlijk niet te vertellen dat de samenleving vergeven is van karakterzwakte, dat hebben we de afgelopen 2+ jaar wel gezien. Maar denk niet dat wij vrij zijn van karaktergebreken, ook in onszelf leven angsten, boosheid en wrokken.

Het is deze overtuiging die mij op het idee heeft gebracht om hier een praktijk in te starten. Ik heb echter goed nagedacht over in welk vat dit gegoten dient te worden. Als het een onderneming zou worden zou een mateloos persoon als ik kunnen vervallen in gretigheid. Denk je nou werkelijk dat iemand zoals ik een buffer opbouwt voor mijn oude dag of voor de belasting of iets dergelijks? Nee, natuurlijk niet, dat hang ik gewoon aan mijn eigen kont. Weet je wel hoeveel gave gitaren, versterkers of effectpedalen ik van al dat geld kan kopen?

Ik heb daarom gekozen voor de vorm van een stichting. Een stichting dient een ideologisch doel zonder winstoogmerk. Ik kan aan deze stichting een inkomen ontlenen dat marktconform moet zijn (bijv. het inkomen van een gemiddelde GGZ-medewerker). Alles wat daarboven binnenkomt aan inkomsten moet binnen de stichting blijven en het ideologische doel dienen, ik moet het dus besteden aan nog nader uit te werken projecten (bijv. hoe kan ik de basisprincipes van acceptatie, overgave en vergeving begrijpelijk maken voor kinderen?). De stichtingsvorm houdt mij zuiver, het garandeert een inkomen en het eerbiedigt de principes van AA van vrijelijk je diensten aanbieden.

Bovendien ga ik een website creeren waarop heel veel tekst te vinden zal zijn en op termijn wellicht ook video's. Je kunt er een dagtaak aan besteden om de info op mijn toekomstige site door te nemen. Deze info is dus GRATIS beschikbaar en mocht je op basis van deze teksten tot de conclusie komen dat je zonder mijn begeleiding aan de slag wil, be my guest. De 12 stappen zijn van iedereen en het kan en mag niet draaien rondom mijn persoon. Wil je echter deskundig hierin begeleid worden, dan betaal je mij een uurtarief. Mijn waarde zit hem dus in de tijd en niet de stappen, die zijn geheel volgens het AA-principe vrijelijk beschikbaar voor iedereen.

Op deze manier blijf ik en trouw aan de AA-principes en kan ik er tegelijkertijd een inkomen aan ontlenen. Voor dit initiatief moet ik dus een stichting oprichten, een laptop hebben en een website in het leven roepen. De oprichting van een stichting kost ongeveer 400 euro, een goede tweedehands laptop eveneens 400 euro en voor een website ben ik in de opstart ongeveer 200 euro kwijt. Mijn streefbedrag is dan ook 1000 euro. Hiervoor doe ik een beroep op jullie. Ik zal zoals gewoonlijk na elke donatie omlaag tellen vanaf 1000, zodat jullie weten wat de tussenstand is en wanneer het streefbedrag bereikt is.

Gebruik maken van PayPal mag, maar ik werk niet meer zo graag met ze en heb liever dat je me mailt voor mijn IBAN op mikedonkers10(at)gmail(punt)com. Je zou ook kunnen overwegen om een Kangen-apparaat te kopen, ik krijg voor elke verkoop een commissie. In het verleden zijn er wel grotere bedragen bijeengebracht, dus ik verwacht dat deze 1000 euro ook door jullie zijn op te brengen. Je geeft me hiermee een nieuwe toekomst, waarin ik me ook buiten dit forum met meer zingeving kan inzetten voor mijn medemens!

Alvast bedankt,

Mike

Laatst bewerkt:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug