doorzichtige tanden

hoi Acquired taste waarmee poets je je tanden als ik vragen mag? Natriumbicarbonaat maakt in elk geval het milieu in je mond meer basisch. Je zou ook elke dag een theelepeltje natriumbicarbonaat kunnen oplossen in water en dat drinken. Dit raadde een holistische tandarts mij aan omdat ik een te zuur lichaamsmilieu heb. Vergeet niet zure smaakdranken door een rietje te drinken. Nog een tip voor ontzuren/ontstressen https://www.fatsforum.nl/topic/een-zuur-lichaam-wat-is-de-waarheid : buteyko-ademhaling https://www.fatsforum.nl/topic/ademhaling/page/23 . De eerste stap heb je nu toch al gezet met die tape op je mond.

 
@ Tanja, ja ook de beestenbottenboullion maakt sinds kort deel uit van mijn voeding. Normaal eens in de twee dagen, maar ook dit zou ik nog wat op kunnen voeren.

@Lievergezond, momenteel gebruik ik Weleda saline tandpasta, dit leek mij een relatief onschuldige en vind 'm ook wel prettig eigenlijk. Er zit ook sodium bicarbonate in. Nu weet ik niet of dit hetzelfde effect heeft als de natrium bicarbonaat? De tip van het in water drinken zou ik sowieso toe kunnen passen. Ik gebruik ook sole ivm maagzuur. Eigenlijk zit ik ook in die richting te denken, dat dat ook verband houdt met het relatief zuurdere speeksel. Bedankt voor de link naar de topics, ik ga ze eens even doorlezen.

 
sodium bicarbonate is engels voor natriumbicarbonaat. Minder schadelijk maar zit wel glycerine in die wel afsluitend werkt voor je tanden dus niet optimaal.

Ik gebruik KZZ en kokosvet samen en bevalt zeer goed,

 
Hoi Weiland, wat bedoel je met minder schadelijk in deze context? Wat is minder schadelijk dan wat volgens jou? Natriumbicarbonaat heeft in de mond als voordeel dat het de zuurgraad in de mond verbetert en dat is vaak geen luxe.

 
Bedankt, natrium & sodium zijn inderdaad hetzelfde, ik was even niet zo scherp. Wat betreft de glycerine in de weleda saline tandpasta staat het volgende op de website van weleda: "Glycerine uit verschillende soorten plantenoliën, zoals koolzaadolie, kokosolie of palmolie..." Mogelijk zit er bij het ingredient glycerine ook verschil in de manier van verwerven en waar het uit verworven wordt? Wat ik begrijp, is dat het verworven kan worden uit plantaardige of dierlijke vetten, het een bijproduct kan zijn van biodiesel en dat je ook synthetische varianten hebt.

 
Daar bedoel ik mee dat het minder schadelijk is dan de conventionele fluortandpasta doe van chemische ingrediënten aan elkaar hangen

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan