Vandaag is het alweer 18 weken geleden dat ik gestopt ben met drinken. Dit zal ook mijn eerste alcoholvrije kerst worden en ook oud en nieuw zal ik droog doorkomen. Ik mis het nog steeds voor geen meter, de nuchterheid voelt alsmaar beter!
Dit wordt een korte update, niet omdat er niet genoeg te vertellen is maar omdat ik een aantal dingen voor mezelf houd, ik ben al openhartig genoeg geweest. Laten we het er op houden dat ik, omdat ik nu in stap 4 zit van het 12-stappenprogramma van de AA, op wat zeer relevante zaken ben gestuit uit de eerste zes jaar van mijn leven die veel verklaren over de manier waarop ik mij in mijn latere leven heb ontwikkeld. Stap 4 is een zeer waardevolle stap, je leert veel over jezelf. Het is echter ook een zeer diepgaande stap en niet alles is voor jullie 'consumptie' geschikt.
Inmiddels ben ik ook met een aantal forumleden, te weten JM en Assie, onderweg met de 12 stappen en ook zij ervaren zo goed als onmiddellijk verlichting en meer vrijheid, voortkomend uit een groeiend zelfinzicht. Binnenkort ga ik met Godsgeschenk aan de slag. Zoals ze bij AA zeggen: het werkt als je er aan werkt! Het voelt goed om dit door te geven!
Mike