Ik weet niet wat er links is aan libertarisme eerlijk gezegd. Ik zou zelfs zo ver durven gaan te stellen dat de Amerikaanse grondwet in opzet libertarisch is. Kijk ook naar bijvoorbeeld Ron Paul, die in zijn tijd als senator altijd terug greep naar de constitution.
Ron Paul was geen presidentsmateriaal en zal dat ook nooit zijn, zijn zoon misschien wel want die is veel conservatiever. Het probleem met libertarisme en zijn Europese neefje liberalisme is dat het de basis is geweest voor het linkse gedachtegoed. Vooral het gelijkheidsideaal wordt tot op de dag van vandaag volop misbruikt door de neoliberalisten, in essentie verkapte marxisten.
Hoe heeft dat zo kunnen komen? Omdat liberalen/libertariers God uit hun teksten hebben geschrapt, ze zijn te seculier en hebben het humanisme omarmd. Daarom beschouw ik mezelf tegenwoordig als rechts-conservatief, mijn conservativisme beperkt zich niet alleen tot land, volk en cultuur maar ook christelijke waarden. Uiteindelijk zijn de 10 geboden de basis geweest van de grondwetten die we dankzij de Verlichting hebben gekregen.
De Founding Fathers waren geen libertariers, maar conservatieve christenen. In de Declaration of Independence staat het volgende:
We hold these truths to be self-evident, that all men are created equal, that they are endowed by their Creator with certain unalienable Rights, that among these are Life, Liberty and the pursuit of Happiness.
Vrij vertaald: eigenlijk is het vanzelfsprekend dat onze Schepper ons het recht op leven, vrijheid en geluk/welzijn heeft geschonken en dat dit niet van ons afgenomen kan worden omdat het ons geboorterecht is. Dat klinkt behoorlijk conservatief christelijk, daar is niets libertarisch aan!
De zwakheid van het libertarische gedachtegoed is dat het seculier is en daarmee ontdaan van elke vorm van spiritualiteit. Daar gaat het altijd mis en je zou dus kunnen zeggen dat in zekere zin de grote libertarische denkers zelf de poort naar de hel hebben opengezet, ondanks hun goede intenties, door de grote baas in de hemel niet te erkennen.
Een mens die zich niet dienstbaar maakt aan zijn Schepper is niet werkelijk vrij, omdat hij gekooid wordt door zijn eigen ego dat alles denkt beter te weten. Daar maken de linkse bedreigers altijd misbruik van, want links is de politiek van het ego en leidt altijd tot tirannie. De Founding Fathers wisten dit en maakten er geen geheim van wie ze dienden: God allereerst en daarna het Amerikaanse volk.
Mike